După ce zeci de turiști au fost înșelați cu vacanțe de Revelion în Zanzibar ANAT recomandă turiștilor să apeleze doar la agenții de turism licențiate

             Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) atrage atenția călătorilor asupra riscurilor asociate achiziționării de pachete turistice de la entități neautorizate. Recentele informații privind o companie din Satu Mare, „Posing Art Creation”, deținută de Oana Tarța, care a prejudiciat 32 de turiști, subliniază necesitatea verificării licenței agențiilor de turism de către turiști.

             Firma menționată, care a promovat pachete de Revelion pentru Zanzibar prin platforma „Hai Cu Noi” pe rețele sociale, nu deținea licența necesară pentru vânzarea de pachete turistice. Din păcate, acest lucru a condus la pierderi financiare pentru turiștii care au cumpărat pachetele respective, fără a mai beneficia de vacanța promisă. La adresa acestei entități, ale cărei probleme erau cunoscute, au mai fost adresate reclamații la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

             ”Turiștii trebuie să cumpere numai de la agenții de turism licențiate, pentru că astfel sunt protejați conform legislației în vigoare. Amatorii de chilipiruri au mari șanse să fie păgubiți”, declară Dr. Alin Burcea, președintele ANAT.

             ANAT subliniază că Ordonanţa nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate protejează turiștii care merg prin agențiile de turism licențiate.

             ANAT sfătuiește turiștii să urmeze aceste recomandări pentru o călătorie sigură:

             Verificați licența agenției de turism. Toate agențiile licențiate sunt listate pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Asigurați-vă că numele agenției figurează acolo.

             Nu vă lăsați ademeniți de oferte suspect de ieftine pe rețele sociale. O agenție licențiată oferă transparență, facturi clare și garanții pentru serviciile contractate.

             Căutați recenzii autentice și contacte directe. Evitați intermediarii fără site-uri oficiale sau adrese fizice.

             Documentați-vă despre reputația agenției: Recenziile clienților și experiențele altor turiști pot oferi indicii valoroase despre seriozitatea unei agenții.

             Plătiți doar în conturi bancare ale firmei: Evitați tranzacțiile în numerar sau plățile către conturi personale, care pot indica o activitate ilegală.

             De ce să alegi o agenție de turism licențiată?

             Siguranță financiară. Agențiile licențiate organizatoare (touroperatoare) sunt obligate să dețină polițe de asigurare care acoperă eventualele situații de insolvență sau neplata serviciilor. Deci pachetele turistice sunt garantate împotriva insolvenței sau a falimentului.

             Asistență completă: Turiștii beneficiază de suport înainte, în timpul și după călătorie. Agentul de turism este consultant cu studii și cu experiență de ani de zile. Acesta oferă cele mai eficiente soluții, variante, opțiuni. Agenţiile de turism nu mai sunt privite de mult timp, în toată lumea, de către hotelieri sau de către companiile aeriene, drept revânzători sau comisionari, ci sunt văzute drept parteneri. Care pot şi au dreptul să creeze pachete turistice, să ofere cât mai multe opţiuni avantajoase clientului final. Consultantul în turism îți oferă cele mai bune și mai eficiente variante și îți scutește timpul de căutare. Plus că agențiile de turism pot negocia tarife mai bune cu prestatorii de servicii și partenerii lor.

             Protecție juridică. Orice reclamație poate fi soluționată prin intermediul autorităților competente.

             Legalitate și transparență: Toate serviciile sunt conforme legislației în vigoare, iar drepturile consumatorilor sunt protejate.

             Acces la pachete turistice complete și personalizate. Agențiile licențiate colaborează direct cu prestatori și furnizori de încredere și de calitate, garantând servicii de calitate și flexibilitate.

Related Stories

Descoperă

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

Categorii populare