Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând membrilor Asociației “Gustă din Bucovina”, prezente la Expoziția Internațională Săptămâna Verde, eveniment ce va avea loc la Berlin, Germania, în perioada 17 – 26 ianuarie 2025

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) participă la expoziția internațională ”Săptămâna verde 2025”(Grune Woche)cu un stand de informare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în cadrul căruia experți din MADR promovează produsele agroalimentare românești recunoscute la nivel național și european.

Direcția pentru Agricultură Județeană Suceava anunță prezența la acest eveniment a Asociațiației “Gustă din Bucovina”, reprezentată de doi dintre membrii ei, respectiv Ionuț Adomnicăi (produse lactate-Corocăiești) și Ovidiu Hura (produse apicole-Volovăț).

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

Bunătățile bucovine prezentate la eveniment vor fi următoarele:

 1. Ferma „Văcuța Ica”–Ionuț Adomnicăi, din localitatea Verești, producător local de produse lactate – atestate Produs Tradițional. Acesta asigură circuitul închis de la hrană până la produsul finit, un veritabil exemplu al conceptului from farm to fork.

2. S.C. “Bucovina BeeZum” SRL– Ovidiu Dănuț Hura, tânăr proprietar al unei stupini cu 500 de familii de albine, producător local de produse apicole/miere de albine – certificate Produs Montan și Ecologic, dar și alte sortimente și derivate apicole.

3. SC Mirvalact SRL – Coca Mircea, cu brânzeturi tradiționale de la poalele și de pe munții Adam și Eva din Pojorâta, județul Suceava, realizate cu măiestrie după rețete vechi de generații, folosind laptele de la propriile vaci ale baciului Coca, baci școlit cu școală profesională în industria alimentare sau cum zice dumnealui, cu școală pentru lăptărie.  

4. SC Strămoșia SRL – carne atent preparată de mâinile tinerilor gospodari bucovineni – George și Alexandra Popescu din Balcuți. Produsele dumnealor vor fi o adevărată încântare pentru iubitorii de bunătăți tradiționale – au reușit performanța să certifice ca Produs Tradițional, 5 produse : chișcă, mușchi, piept haiducesc, gușă și cârnați.Familia Popescu se încadrează în același concept de “from farm to fork”, deoarece îmbină activitatea de creștere a porcilor, procesare și distribuție prin magazinele proprii.

 5. Bunătăți de la țară din „Inima Bucovinei” – Tiberiu și Domnica Covalschi, o familie din inima Bucovinei – Cajvana, județul Suceava, întorși în locul natal după ani de pribegie în străinătate. Au ales să pună în valoare legumele și fructele din zona lor, după rețete vechi. Zacuscă, gemuri și alte delicii tradiționale pregătite cu drag, după rețete autentice din Bucovina, rețetele bunicilor pe care Domnica le păstrează cu dârzenie și responsabilitate. Aceștia au și câteva sortimente deosebite de zacuscă, respectiv hribi, praz, țelină, fasole, păstăi, o delicatese plus dulcețuri din cireșe albe amare, trandafir, cireșe, măceșe, mure, ardei iute.

7. SC Valeputna SRL – preparate deosebite din păstrăv, cu gust autentic bucovinean, pregătite cu suflet în zona Valea Putnei, o zonă deosebit de frumoasă și cu istoric în creșterea păstrăvului, păstrând o rețetă de fabricație din perioada regelui Carol.Colegii noștri au produse premiate internațional și cu siguranță vor impresiona vizitatorii la evenimentul de la Berlin.

8. Băcănia Boierească-familia Păstrăv – Cosmin și Georgiana, tineri harnici cu fermă de vaci Angus,fermă de porci Bazna în comuna Bălăceana, județul Suceava, secție de procesare, băcănii proprii în Municipiile Suceava și București și locație de cazare cu circuit închis în comuna Cacica, județul Suceava. Au în portofoliu un produs premiat național, ceafă crud uscată din carne de porc Bazna.

9. S.C. Sweets by Lăcri  SRL – Ciprian și Lăcrămioara Hostiuc, din comuna Ipotești, județul Suceava, o afacere de familie în domeniul cofetăriei, construită cu fonduri nerambursabile, după ani de peregrinări prin țări străine.

Reamintim faptul că, Asociațiația “Gustă din Bucovina”, este un proiect realizat la inițiativa Direcției pentru Agricultură Județeană Suceava și care a devenit un nume consacrat în comunitatea suceveană, de-a lungul celor trei ani de existență a Pieței Volante „Din drag de Bucovina”.

Ne mândrim cu toți producătorii noștri locali care merg sau care au trimis produse spre degustare în cadrul standului organizat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Această participare reprezintă o șansă de a prezenta o mică parte din comorile gastronomice ale zonei Bucovinei.

”Expoziția ‘Săptămâna Verde 2025’ reprezintă atât o platformă de afaceri, cât și un festival al tradițiilor gastronomice și folclorice cu impact mediatic de anvergură în Europa, dar și pe plan mondial.

Participarea țării noastre la această manifestare cu un stand de prezentare a devenit o tradiție, întrucât „Grune Woche” face posibilă expunerea politicilor și strategiilor din domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, a potențialului agricol și al oportunităților de investiții, al dezvoltării de noi relații comerciale, cu impact pozitiv asupra creșterii competitivității și implicit a exporturilor pe piețele internaționale, în scopul echilibrării balanței comerciale”, se arată în comunicatul MADR.

Potrivit Raportului final al ediției din anul 2024, la evenimentul organizat anul trecut au fost prezenți peste 1.400 de expozanți din 60 de țări, care au atras aproximativ 300.000 de vizitatori.

Related Stories

Descoperă

Bucovina, Maramureș și Transilvania sunt preferate de români pentru...

Anul acesta Bucovina și Maramureș au fost printre cele mai căutate destinații de către turiștii români pentru vacanța de Paște, conform studiului Travelminit.ro. Aproximativ 41% dintre respondenții sondajului au ales Maramureș sau Bucovina, cu dorința de a se relaxa, de a participa la slujba de Înviere și de a se bucura de mesele bogate cu preparate locale.

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei: destinații ideale, în perioada...

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei cuprinde 18 obiective incluse în programul de turism cultural „România Atractivă”, cele mai multe dintre ele fiind în județul Suceava.

Unde călătoresc românii de Paște? Diaspora revine acasă, iar...

Anul acesta, în perioada Paștelui, prețul mediu al unui bilet de avion dus-întors a fost de 246 de euro, în creștere cu 14% față de 2024, iar valoarea medie a unei rezervări s-a ridicat la 326 de euro.Cel mai ieftin bilet vândut a fost de 51 de euro, pe ruta Bacău - Roma, iar cel mai scump bilet pentru plecările din România a ajuns la 712 de euro, pe ruta București - Lisabona. În ceea ce privește sosirile în România, cel mai ieftin bilet a fost de 99 de euro, pe ruta Atena - București.

Antalya, orașul cu cele mai multe plaje curate din...

Autoritatea pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului din Turcia (TGA): Pe lângă frumusețea naturală, Antalya îmbină luxul și istoria. Resorturile de cinci stele, spa-urile de top și restaurantele gourmet se află în vecinătatea siturilor antice precum Olympos sau Patara, fosta capitală a Ligii Liciene. Vizitatorii pot explora flacăra eternă Chimera sau ruinele civilizației liciene, îmbogățindu-și experiența cu o incursiune în trecut.

Obiective turistice din Suceava, desemnate castigatoare la competitia Destinatia...

Pe scena Galei au urcat câștigătorii competiției Destinația Anului, un reper în industria turismului autohton, care promoveză anual cele mai atractive și valoroase locuri din țară. Ediția din 2025 a adus în finală 76 de destinații turistice, selectate în urma unui proces riguros de nominalizare. Evaluarea s-a realizat printr-un sistem complex, care a combinat votul publicului, analiza unui juriu de experți, măsurarea brandului turistic printr-o cercetare sociologică și evaluarea arhitecturală și urbanistică a fiecărei destinații.

Programul „România Atractivă”, pe podium la Gala Destinația Anului...

În fiecare an, România își pune în valoare cele mai atractive destinații turistice prin intermediul competiției „Destinația Anului”, care promovează și recunoaște nu doar cele mai îndrăgite obiective din țara noastră, ci și pe cele care s-au remarcat printr-o dezvoltare exemplară și continuă, dar și printr-un mare potențial turistic.

Categorii populare