Programul „România Atractivă”, pe podium la Gala Destinația Anului 2025, pentru „Cea mai bună promovare”

  • Programul național de turism cultural „România Atractivă” a câștigat locul 3, la Gala Destinația Anului 2025,  categoria „Cea mai bună promovare”.
  • „Destinația anului” este cea mai importantă competiție dedicată turismului din România.
  • În primul an de la lansare, programul „România Atractivă” a fost promovat online, prin prezențe la marile târguri internaționale de turism și prin info-tripuri dedicate jurnaliștilor și creatorilor de conținut.

Programul național de turism cultural „România Atractivă” a câștigat, marți, 8 aprilie 2025, locul 3 la categoria „Cea mai bună promovare” la Gala Destinația Anului 2025. Proiectul „România Atractivă” este astfel recunoscut la mai puțin un an de la lansare pentru contribuția semnificativă adusă industriei de turism din România și în special sectorului de turism cultural.

În cadrul acestei categorii, premiul a fost acordat exclusiv pe baza voturilor celor peste 150 de membri ai juriului, profesioniști din domeniul turismului, marketingului și promovării.

În fiecare an, România își pune în valoare cele mai atractive destinații turistice prin intermediul competiției „Destinația Anului”, care promovează și recunoaște nu doar cele mai îndrăgite obiective din țara noastră, ci și pe cele care s-au remarcat printr-o dezvoltare exemplară și continuă, dar și printr-un mare potențial turistic.

În 2025, la categoria „Cea mai bună promovare”, „România Atractivă” s-a aflat pe podium, la mai puțin de un an de la lansare, alături de destinații și proiecte turistice care au realizat acțiuni de promovare remarcabile: Via Transilvanica (locul 1), a cărei comunicare a început în 2018, și Craiova (locul 2).

„Destinația anului” este cea mai importantă competiție pentru destinații turistice din România, iar câștigătorii sunt desemnați de voturile a peste 150 de membri ai juriului, ale publicului, precum și de o cercetare sociologică reprezentativă la nivel național, cu mii de respondenți.

„Promovarea tradițională și cea online au un rol esențial în dezvoltarea unei destinații și în consolidarea imaginii unui proiect precum „România Atractivă”, care prin structura sa are o componentă multimedia complexă. Anvergura internațională a unei destinații, cum este România, poate fi creată doar printr-un demers susținut care să aibă vizibilitate pe plan local și la nivel global. Doar astfel se poate atinge o audiență diversificată și se poate crea o conexiune autentică între vizitatori și cultura locală. Din această perspectivă, tehnologia modernă ne vine în întâmpinare, adăugând accesibilitate și interactivitate, facilitând o experiență turistică integrată și captivantă. Acesta a fost dezideratul echipei care a gândit și care implementează proiectul „România Atractivă”: transformarea acestui proiect într-unul de referință, mai ales în rândul turiștilor care caută experiențe unice”, a subliniat secretarul de stat MIPE, Răzvan Popescu.

Cum a fost promovat programul „România Atractivă” în primul an de la lansare

Website și aplicație mobilă de travel

Turiștii dornici să descopere „România Atractivă” pot accesa website-ul romania-atractiva.ro sau aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (o poți descărca de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download). Utilizatorii descoperă astfel o bibliotecă digitală, disponibilă în cinci limbi de circulație internațională, în care este prezentat fiecare dintre cele 275 de obiective culturale principale, cu informații actualizate în format video, foto, prin tururi virtuale, animații 3D, ghiduri audio și texte de promovare.

În prima săptămână de la lansare, în mai 2024, la categoria Travel & Local, aplicația „România Atractivă” s-a aflat pe locul 3 în clasamentul descărcărilor pe Google Play, plasându-se imediat după aplicația Booking. „România Atractivă” a fost foarte bine primită și de către publicul internațional, imediat după lansare. La categoria Travel & Local de pe Google Play, „România Atractivă” a ocupat locul 3 în Italia în clasamentul descărcărilor, locul 4 în Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria și Ungaria, locul 9 în Franța și UK, respectiv locul 12 în Germania, fiind astfel una dintre cele mai descărcate aplicații de travel la nivel european.

Zeci de jurnaliști și creatori de conținut au vizitat și promovat obiective din „România Atractivă”

Zeci de creatori de conținut, jurnaliști români și străini au vizitat, în lunile mai și august 2024, prin intermediul unor info-trip-uri, o parte din obiectivele turistice incluse în cele 12 rute din programul „România Atractivă”.

Creatorii de conținut, implicați în campanie, au promovat „România Atractivă” cu peste 1.800 de postări și story-uri, care au generat un reach în social media de peste 11 milioane, dintre care 5,5 milioane reach organic.

Mai mult decât atât, programul „România Atractivă” a înregistrat până în acest moment peste 700 de apariții în presa națională și internațională.

„România Atractivă”, prezentă și la marile târguri internaționale de turism

Programul de turism cultural „România Atractivă” a fost promovat și la cinci mari târguri internaționale de turism, într-un interval de doar șase luni, fapt ce reprezintă încă un motiv pentru care programul românesc de turism cultural devine tot mai vizibil la nivel internațional.

De altfel, participarea la cele mai importante târguri de turism din Europa reprezintă unul dintre pilonii principali ai strategiei de promovare offline a programului de turism cultural.

Related Stories

Descoperă

Seria de film documentar „Portret gastronomic local” a debutat...

Primul episod poartă publicul în localitatea Vama, la punctul gastronomic local „Hai la Saivan”, cel mai autentic dintre cele 23 de PGL-uri existente în județul Suceava. Povestea acestui colț de Bucovina începe cu un italian-german, Jorg, care, fermecat de frumusețea locului, a visat să ridice pe terenul socrilor săi o casă simplă. Planul modest s-a transformat însă într-un adevărat proiect de recuperare a patrimoniului: el și soția sa, Raluca, împreună cu părinții acesteia, Liliana și Vistic Axentoi, au salvat case tradiționale din lemn și le-au adus la viață pe culmile muntelui, prin restaurări, cu ajutorul unor meșteri în lemn.

Criza turismului intern se adâncește în România: Scăderi semnificative...

În zonele montane, rezervările au scăzut cu 9%, cu o durată medie a sejurului stagnând la 3 nopți și un tarif mediu de 590 lei/persoană. În schimb, segmentul balnear a înregistrat o creștere modestă a vânzărilor, de 2%, cu un tarif mediu de 1.219 lei/persoană și o durată medie a sejurului de 3,9 nopți, în ușoară creștere față de 3,7 nopți în 2024.

Noaptea Muzeelor la Sate și ale sale cinci ecosisteme...

Pe 6 septembrie va avea loc ediția a treia a Nopții Muzeelor la Sate, eveniment ce reunește în acest an peste 140 de obiective culturale din 36 de județe. Vizitatorii au de ales între o ofertă diversă care include case memoriale, complexe arheologice, grădini botanice, biserici fortificate, cule, geoparcuri, spectacole în aer liber, hub-uri țărănești, spații de creație contemporană, focuri de tabără, ateliere și demonstrații de meșteșuguri tradiționale, tururi interactive, expoziții multimedia și muzee dedicate unor teme inedite precum mineritul, gastronomia, istoria viei și a vinului, mituri și povești locale.

Eco-Brunch aniversar în Țara Dornelor, la poalele vârfului Oușoru

Oaspeții vor avea ocazia să petreacă câteva ore tihnite în mijlocul naturii, să guste preparate gătite de producători și gospodari locali, să descopere folclorul autentic al zonei, să se bucure de o drumeție spre vârful Oușoru și să intre în universul meșteșugurilor populare. Toate acestea, în atmosfera de comunitate și autenticitate care definește destinația de ecoturism Țara Dornelor.

Noaptea Muzeelor la Sate 2025: o invitație la lectură...

Pe 6 septembrie 2025 are loc a treia ediție a Nopții Muzeelor la Sate, un eveniment care transformă spațiile culturale din mediul rural în locuri de întâlnire, dialog și descoperire. Ediția din acest an marchează un nou parteneriat cultural, cu Editura Litera, ce aduce o invitație colectivă la lectură.

Sejururi pentru o toamnă de poveste și sărbători în...

Toamna este cu siguranță, unul dintre cele mai bune momente din an pentru a călători. Temperaturile devin mai blânde, destinațiile turistice nu mai sunt aglomerate, iar peisajele capătă culori spectaculoase. Pentru seniorii care își doresc să descopere locuri noi într-un ritm confortabil, dar și pentru cei care își pot organiza vacanțele în această perioadă este pregătită o colecție bogată de sejururi de toamnă și oferte speciale potrivite pentru toate gusturile.

Categorii populare