Programul „România Atractivă”, pe podium la Gala Destinația Anului 2025, pentru „Cea mai bună promovare”

  • Programul național de turism cultural „România Atractivă” a câștigat locul 3, la Gala Destinația Anului 2025,  categoria „Cea mai bună promovare”.
  • „Destinația anului” este cea mai importantă competiție dedicată turismului din România.
  • În primul an de la lansare, programul „România Atractivă” a fost promovat online, prin prezențe la marile târguri internaționale de turism și prin info-tripuri dedicate jurnaliștilor și creatorilor de conținut.

Programul național de turism cultural „România Atractivă” a câștigat, marți, 8 aprilie 2025, locul 3 la categoria „Cea mai bună promovare” la Gala Destinația Anului 2025. Proiectul „România Atractivă” este astfel recunoscut la mai puțin un an de la lansare pentru contribuția semnificativă adusă industriei de turism din România și în special sectorului de turism cultural.

În cadrul acestei categorii, premiul a fost acordat exclusiv pe baza voturilor celor peste 150 de membri ai juriului, profesioniști din domeniul turismului, marketingului și promovării.

În fiecare an, România își pune în valoare cele mai atractive destinații turistice prin intermediul competiției „Destinația Anului”, care promovează și recunoaște nu doar cele mai îndrăgite obiective din țara noastră, ci și pe cele care s-au remarcat printr-o dezvoltare exemplară și continuă, dar și printr-un mare potențial turistic.

În 2025, la categoria „Cea mai bună promovare”, „România Atractivă” s-a aflat pe podium, la mai puțin de un an de la lansare, alături de destinații și proiecte turistice care au realizat acțiuni de promovare remarcabile: Via Transilvanica (locul 1), a cărei comunicare a început în 2018, și Craiova (locul 2).

„Destinația anului” este cea mai importantă competiție pentru destinații turistice din România, iar câștigătorii sunt desemnați de voturile a peste 150 de membri ai juriului, ale publicului, precum și de o cercetare sociologică reprezentativă la nivel național, cu mii de respondenți.

„Promovarea tradițională și cea online au un rol esențial în dezvoltarea unei destinații și în consolidarea imaginii unui proiect precum „România Atractivă”, care prin structura sa are o componentă multimedia complexă. Anvergura internațională a unei destinații, cum este România, poate fi creată doar printr-un demers susținut care să aibă vizibilitate pe plan local și la nivel global. Doar astfel se poate atinge o audiență diversificată și se poate crea o conexiune autentică între vizitatori și cultura locală. Din această perspectivă, tehnologia modernă ne vine în întâmpinare, adăugând accesibilitate și interactivitate, facilitând o experiență turistică integrată și captivantă. Acesta a fost dezideratul echipei care a gândit și care implementează proiectul „România Atractivă”: transformarea acestui proiect într-unul de referință, mai ales în rândul turiștilor care caută experiențe unice”, a subliniat secretarul de stat MIPE, Răzvan Popescu.

Cum a fost promovat programul „România Atractivă” în primul an de la lansare

Website și aplicație mobilă de travel

Turiștii dornici să descopere „România Atractivă” pot accesa website-ul romania-atractiva.ro sau aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (o poți descărca de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download). Utilizatorii descoperă astfel o bibliotecă digitală, disponibilă în cinci limbi de circulație internațională, în care este prezentat fiecare dintre cele 275 de obiective culturale principale, cu informații actualizate în format video, foto, prin tururi virtuale, animații 3D, ghiduri audio și texte de promovare.

În prima săptămână de la lansare, în mai 2024, la categoria Travel & Local, aplicația „România Atractivă” s-a aflat pe locul 3 în clasamentul descărcărilor pe Google Play, plasându-se imediat după aplicația Booking. „România Atractivă” a fost foarte bine primită și de către publicul internațional, imediat după lansare. La categoria Travel & Local de pe Google Play, „România Atractivă” a ocupat locul 3 în Italia în clasamentul descărcărilor, locul 4 în Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria și Ungaria, locul 9 în Franța și UK, respectiv locul 12 în Germania, fiind astfel una dintre cele mai descărcate aplicații de travel la nivel european.

Zeci de jurnaliști și creatori de conținut au vizitat și promovat obiective din „România Atractivă”

Zeci de creatori de conținut, jurnaliști români și străini au vizitat, în lunile mai și august 2024, prin intermediul unor info-trip-uri, o parte din obiectivele turistice incluse în cele 12 rute din programul „România Atractivă”.

Creatorii de conținut, implicați în campanie, au promovat „România Atractivă” cu peste 1.800 de postări și story-uri, care au generat un reach în social media de peste 11 milioane, dintre care 5,5 milioane reach organic.

Mai mult decât atât, programul „România Atractivă” a înregistrat până în acest moment peste 700 de apariții în presa națională și internațională.

„România Atractivă”, prezentă și la marile târguri internaționale de turism

Programul de turism cultural „România Atractivă” a fost promovat și la cinci mari târguri internaționale de turism, într-un interval de doar șase luni, fapt ce reprezintă încă un motiv pentru care programul românesc de turism cultural devine tot mai vizibil la nivel internațional.

De altfel, participarea la cele mai importante târguri de turism din Europa reprezintă unul dintre pilonii principali ai strategiei de promovare offline a programului de turism cultural.

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare