S-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a turismului cultural: Județul Suceava, la intersecția a patru rute și cu 16 obiective incluse în program

De astăzi, turiștii români și străini pot descoperi noi destinații de călătorie în țara noastră cu ajutorul celei mai complexe platforme multimedia de promovare a turismului cultural, România Atractivă. Începând de astăzi, 15 mai, programul include 12 rute turistice tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat care sunt prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică.

Castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul (frontieră – n.n.) dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomie locală – sunt doar o parte din tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României.

Județul Suceava, la intersecția a patru rute și cu 16 obiective incluse în program

16 obiective din județul Suceava sunt integrate în planul de promovare națională și internațională al programului România Atractivă pentru aportul deosebit adus patrimoniului cultural. Astfel, Suceava se află în top 5 județe cu cele mai multe obiective de patrimoniu incluse în program. Ele fac parte din patru rute: Ruta mănăstirilor (cu șapte reprezentante), Ruta bisericilor de lemn (cu patru astfel de monumente), Ruta satelor cu arhitectura tradițională (cu câte trei elemente reprezentative) și Traseul gastronomiei tradiționale românești (cu două reprezentante în România Atractivă).

Printre obiectivele turistice și culturale se numără Mănăstirile Putna, Arbore și Humor, biserica de lemn „Sfântul Mercurie și Sfânta Ecaterina” din Rădășeni, gospodăriile tradiționale din Brodina și produsele gastronomie tradiționale din Câmpulung Moldovenesc și din Ținutul Huțulilor. Astfel, importanța istorică și culturală uriașă a tuturor celor 16 repere, precum și aportul rețetelor locale la bucătăria tradițională din țara noastră au determinat propunerea de către autoritățile locale și asociațiile de profil a obiectivelor respective pentru a fi incluse în rutele de turism cultural național, făcând din Suceava unul dintre județele cu cel mai mare număr de atracții turistice în cadrul celui mai nou program de turism cultural din Europa.

„România câștigă odată cu aducerea la lumină a comorilor locale existente în patrimoniul cultural. În egală măsură, câștigă și comunitățile locale în cadrul cărora acestea sunt prezente, care de acum își pot regândi strategia de dezvoltare economică, odată cu creșterea interesului din partea turiștilor și posibilitatea localnicilor de a iniția noi activități sau de a își pune în valoare produsele și serviciile existente”, declară Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, coordonator al programului România Atractivă din fonduri PNRR.

La un click distanță, bibliotecă digitală, sprijin în călătorii

Prin platforma multimedia România Atractivă, informația ajunge online la utilizator prin website (www.romania-atractiva.ro) și aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (poți descărca de aici https://romaniaatractiva.app.link/download).

Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulație internațională, în care este prezentată istoria detaliată a fiecărui obiectiv cultural. Unică prin tipologia cuprinzătoare de conținut video, foto, tur virtual, animații 3D, ghid audio, texte, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informații despre tematicile rutelor existente și obiectivele incluse în aceste rute și, astfel,  de a aduce viitorul turist cât mai aproape de experiențele pe care le poate descoperi offline, de a-l ajuta pe acesta în alegerea destinațiilor de călătorie.

Aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android face mai simplu accesul la acest conținut. Utilizarea se poate realiza în mod anonim sau cu cont de utilizator care permite personalizarea conținutului după preferințe și postarea de recenzii la obiective. Prin sistemul de geolocalizare, utilizatorului i se afișează inclusiv obiectivele din proximitate. Aplicația mobilă se poate folosi în mod offline. Conținutul salvat se poate afișa și atunci când telefonul nu are semnal.

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare