S-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a turismului cultural: Județul Suceava, la intersecția a patru rute și cu 16 obiective incluse în program

De astăzi, turiștii români și străini pot descoperi noi destinații de călătorie în țara noastră cu ajutorul celei mai complexe platforme multimedia de promovare a turismului cultural, România Atractivă. Începând de astăzi, 15 mai, programul include 12 rute turistice tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat care sunt prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică.

Castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul (frontieră – n.n.) dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomie locală – sunt doar o parte din tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României.

Județul Suceava, la intersecția a patru rute și cu 16 obiective incluse în program

16 obiective din județul Suceava sunt integrate în planul de promovare națională și internațională al programului România Atractivă pentru aportul deosebit adus patrimoniului cultural. Astfel, Suceava se află în top 5 județe cu cele mai multe obiective de patrimoniu incluse în program. Ele fac parte din patru rute: Ruta mănăstirilor (cu șapte reprezentante), Ruta bisericilor de lemn (cu patru astfel de monumente), Ruta satelor cu arhitectura tradițională (cu câte trei elemente reprezentative) și Traseul gastronomiei tradiționale românești (cu două reprezentante în România Atractivă).

Printre obiectivele turistice și culturale se numără Mănăstirile Putna, Arbore și Humor, biserica de lemn „Sfântul Mercurie și Sfânta Ecaterina” din Rădășeni, gospodăriile tradiționale din Brodina și produsele gastronomie tradiționale din Câmpulung Moldovenesc și din Ținutul Huțulilor. Astfel, importanța istorică și culturală uriașă a tuturor celor 16 repere, precum și aportul rețetelor locale la bucătăria tradițională din țara noastră au determinat propunerea de către autoritățile locale și asociațiile de profil a obiectivelor respective pentru a fi incluse în rutele de turism cultural național, făcând din Suceava unul dintre județele cu cel mai mare număr de atracții turistice în cadrul celui mai nou program de turism cultural din Europa.

„România câștigă odată cu aducerea la lumină a comorilor locale existente în patrimoniul cultural. În egală măsură, câștigă și comunitățile locale în cadrul cărora acestea sunt prezente, care de acum își pot regândi strategia de dezvoltare economică, odată cu creșterea interesului din partea turiștilor și posibilitatea localnicilor de a iniția noi activități sau de a își pune în valoare produsele și serviciile existente”, declară Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, coordonator al programului România Atractivă din fonduri PNRR.

La un click distanță, bibliotecă digitală, sprijin în călătorii

Prin platforma multimedia România Atractivă, informația ajunge online la utilizator prin website (www.romania-atractiva.ro) și aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (poți descărca de aici https://romaniaatractiva.app.link/download).

Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulație internațională, în care este prezentată istoria detaliată a fiecărui obiectiv cultural. Unică prin tipologia cuprinzătoare de conținut video, foto, tur virtual, animații 3D, ghid audio, texte, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informații despre tematicile rutelor existente și obiectivele incluse în aceste rute și, astfel,  de a aduce viitorul turist cât mai aproape de experiențele pe care le poate descoperi offline, de a-l ajuta pe acesta în alegerea destinațiilor de călătorie.

Aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android face mai simplu accesul la acest conținut. Utilizarea se poate realiza în mod anonim sau cu cont de utilizator care permite personalizarea conținutului după preferințe și postarea de recenzii la obiective. Prin sistemul de geolocalizare, utilizatorului i se afișează inclusiv obiectivele din proximitate. Aplicația mobilă se poate folosi în mod offline. Conținutul salvat se poate afișa și atunci când telefonul nu are semnal.

Related Stories

Descoperă

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Drumeție cu gust de „Brânzeturi dumnezeiești” – pe Via...

La finalul drumeției, participanții vor ajunge la ferma familiei Mădăraș din Agârbiciu, locul unde se nasc celebrele „brânzeturi dumnezeiești”. Părintele Nicolae Mădăraș, împreună cu cei cinci fii ai săi, cresc vaci din rasa „brună de Maramureș” și prepară produse lactate apreciate nu doar în zona Copșa Mică - Mediaș, ci și dincolo de granițele județului, până la Blaj.

Colliers: Industria hotelieră din România, printre cele mai mari...

Raluca Buciuc, Director, Partner of Valuation360 și Advisory Services la Colliers: Românii au continuat să călătorească și să accepte tarife tot mai ridicate, iar Bucureștiul a ajuns la prețuri pe cameră comparabile cu diverse capitale regionale, de la Viena la Varșovia și Praga. Această evoluție a susținut ca perioada 2023-2025 să fie una foarte bună pentru hotelieri, însă creșterea tarifelor în viitor nu se va putea baza doar pe inflație, ci pe diversificarea serviciilor, inovație și utilizarea tehnologiei AI.

Turismul Românesc 2.0: Cum schimbă tehnologia călătoriile românilor

În sectorul turistic, mai mult de jumătate dintre furnizorii de cazare utilizează instrumente precum tarife dinamice (52%) sau chatboți (58%) pentru a servi mai bine clienții și a crește veniturile. În schimb, piețele din Europa de Est, inclusiv România, rămân în mare parte subdigitalizate, multe operațiuni fiind încă realizate manual.

Hello Holidays marchează Ziua Mondială a Turismului cu oferte...

Fiecare ediție a Zilei Mondiale a Turismului are o tematică specială, axată pe provocările și oportunitățile momentului, de la digitalizare și sustenabilitate, până la turismul rural sau incluziunea socială. Este o zi în care industria călătoriilor își reafirmă rolul vital, amintind că fiecare turist contribuie la schimb și înțelegere interculturală.

Eco-Brunch aniversar la Dorna Candrenilor: 15 ani de ecoturism...

Atmosfera de sărbătoare a adunat peste 200 de participanți, oaspeți din țară, din străinătate și din comunitățile locale. Peste 50 de localnici s-au implicat direct în organizare: gospodine și producători locali, soliști și dansatori de folclor, voluntari și meșteri populari.

Categorii populare