Vezi destinațiile cu cele mai mari șanse în lupta pentru titlul Destinația Anului® 2025!

Cursa pentru cel mai important trofeu acordat destinațiilor turistice se intensifică, cu o săptămână înainte de încheierea votului. Votul tău poate face diferența!

Cu doar șapte  zile rămase până la încheierea votului în competiția Destinația Anului® 2025, clasamentul provizoriu aduce în prim-plan destinațiile care au reușit să atragă cele mai multe voturi din partea publicului. În finala competiției s-au calificat 76 dintre cele mai reprezentative destinații turistice din întreaga Românie. Până acum, lupta pentru titlul de Destinația Anului® 2025 a fost extrem de strânsă, fiecare vot jucând un rol important în ierarhia fiecărei categorii.

Alegerea câștigătorilor se bazează pe un sistem de evaluare transparent, care include votul publicului, punctajul acordat de juriul de experți, puterea brandului turistic evaluată printr-o cercetare sociologică reprezentativă național și evaluarea aspectului arhitectural și urbanistic. În această etapă decisivă, fiecare destinație are în continuare șansa de a câștiga, iar voturile publicului pot înclina balanța până în ultimul moment.

Ultimele zile în care destinațiile finaliste mai pot fi votate!

Competiția Destinația Anului® 2025 este o oportunitate de a recunoaște și de a promova locurile deosebite din România. Etapa de votare mai este deschisă doar până pe 25 martie. Sunt ultimele zile în care românii își mai pot susține prin vot destinația favorită. Fiecare finalistă din cele 76 are șansa de a câștiga, iar susținerea publicului poate face diferența.  Publicul este invitat să acceseze platforma oficială www.destinatiaanului.ro pentru a-și exprima alegerea.

Acesta este clasamentul celor mai votate cinci destinații din fiecare categorie, cu o săptămână înainte de încheierea votului public, în ordine alfabetică. Pentru lista completă a finaliștilor vă rugăm accesați site-ul www.destinațiaanului.ro

Orașe care inspiră, categorie prezentată de Enterprise Rent-a-Car

Brașov | Cluj-Napoca | Iași | Oradea | Sibiu

Sate de poveste, categorie prezentată de Antreprenorești

Biertan, Sibiu | Breb, Maramureș | Fundata, Brașov | Rimetea, Alba | Vânători-Neamț, Neamț

Tărâmuri fermecate, categorie prezentată de Aqua Carpatica

Colinele Transilvaniei | Delta Dunării, Tulcea | Țara Dornelor, Suceava | Țara Făgărașului, Brașov | Ținutul Mănăstirilor din Bucovina |

Stațiuni balneo-climaterice, categorie prezentată de Stațiunea Mamaia

Băile Felix, Bihor | Bran, Brașov | Colibița, Bistrița-Năsăud | Sovata, Mureș | Vatra Dornei, Suceava

Distracție și aventură, categorie prezentată de EpicVisits.com

Aventura Parc, Brașov | Brambura Park Avrig, Sibiu | Complex Agrement Ariniș, Gura Humorului, Suceava | Dino Parc, Râșnov, Brașov | Mini Transilvania, Odorheiu Secuiesc, Harghita

Cultură și educație, categorie prezentată de BCR

Castelul Bran, Brașov | Castelul Corvinilor, Hunedoara | Castelul Peleș, Prahova | Muzeul Astra, Sibiu | Palatul Culturii, Iași

Gala Destinația Anului 2025 – momentul de vârf al competiției

După încheierea etapei de votare, câștigătorii fiecărei categorii vor fi anunțați în data de 8 Aprilie, în cadrul Galei Destinația Anului 2025, care va avea loc la Sala Thalia a Filarmonicii de Stat Sibiu. Evenimentul este prezentat de Primăria Municipiului Sibiu, Partener Principal și Gazdă,având susținerea Consiliului Județean Sibiu. Municipiul Sibiu a fost destinația câștigătoare a ediției precedente.

Gala Destinația Anului 2025 va fi o celebrare a excelenței în turism, aducând împreună reprezentanți ai destinațiilor finaliste, experți din domeniu, reprezentanți ai mass-media și creatori de conținut din nișa de călătorii. Evenimentul este de o mare amploare pentru turismul românesc întrucât va oferi vizibilitate destinațiilor câștigătoare și va marca oficial recunoașterea lor ca fiind cele mai apreciate locuri turistice din România.

Despre Destinația Anului®

O competiție de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Alianța Pentru Turism, Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București, Asociația de Ecoturism din România (AER), Mamaia – Susținător principal al stațiunilor turistice românești.

Related Stories

Descoperă

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Drumeție cu gust de „Brânzeturi dumnezeiești” – pe Via...

La finalul drumeției, participanții vor ajunge la ferma familiei Mădăraș din Agârbiciu, locul unde se nasc celebrele „brânzeturi dumnezeiești”. Părintele Nicolae Mădăraș, împreună cu cei cinci fii ai săi, cresc vaci din rasa „brună de Maramureș” și prepară produse lactate apreciate nu doar în zona Copșa Mică - Mediaș, ci și dincolo de granițele județului, până la Blaj.

Colliers: Industria hotelieră din România, printre cele mai mari...

Raluca Buciuc, Director, Partner of Valuation360 și Advisory Services la Colliers: Românii au continuat să călătorească și să accepte tarife tot mai ridicate, iar Bucureștiul a ajuns la prețuri pe cameră comparabile cu diverse capitale regionale, de la Viena la Varșovia și Praga. Această evoluție a susținut ca perioada 2023-2025 să fie una foarte bună pentru hotelieri, însă creșterea tarifelor în viitor nu se va putea baza doar pe inflație, ci pe diversificarea serviciilor, inovație și utilizarea tehnologiei AI.

Turismul Românesc 2.0: Cum schimbă tehnologia călătoriile românilor

În sectorul turistic, mai mult de jumătate dintre furnizorii de cazare utilizează instrumente precum tarife dinamice (52%) sau chatboți (58%) pentru a servi mai bine clienții și a crește veniturile. În schimb, piețele din Europa de Est, inclusiv România, rămân în mare parte subdigitalizate, multe operațiuni fiind încă realizate manual.

Hello Holidays marchează Ziua Mondială a Turismului cu oferte...

Fiecare ediție a Zilei Mondiale a Turismului are o tematică specială, axată pe provocările și oportunitățile momentului, de la digitalizare și sustenabilitate, până la turismul rural sau incluziunea socială. Este o zi în care industria călătoriilor își reafirmă rolul vital, amintind că fiecare turist contribuie la schimb și înțelegere interculturală.

Eco-Brunch aniversar la Dorna Candrenilor: 15 ani de ecoturism...

Atmosfera de sărbătoare a adunat peste 200 de participanți, oaspeți din țară, din străinătate și din comunitățile locale. Peste 50 de localnici s-au implicat direct în organizare: gospodine și producători locali, soliști și dansatori de folclor, voluntari și meșteri populari.

Categorii populare