ANAT solicită amânarea termenului pentru RO e-TVA

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) susține necesitatea amânării termenului pentru implementarea RO e-TVA.

ANAT subliniază următoarele aspecte:

Resurse suplimentare: Companiile vor trebui să aloce resurse pentru conformarea cu noile cerințe, ceea ce va crește costurile operaționale și va afecta competitivitatea pe piață.

Dublarea raportărilor: Sistemul RO e-TVA va dubla raportările, fără a aduce beneficii semnificative în combaterea evaziunii fiscale, deoarece datele necesare sunt deja furnizate prin Declarația 394.

Ignorarea particularităților diferitelor domenii de activitate/practici comerciale: Există o serie de elemente de practică contabilă specifice anumitor operațiuni derulate în cadrul companiilor care nu se regăsesc în datele colectate de ANAF prin diferitele formulare și sisteme puse la dispoziția contribuabililor, situații care se întocmesc manual și nu pot fi generate automat. Totodată, există domenii de activitate care au o contabilitate specifică, și aici vorbim chiar de agențiile de turism, pentru care Codul Fiscal reglementează regimul special de TVA, astfel că pentru acești contribuabili va fi imposibil să corespundă situațiile generate automat cu cele raportate de contabili.

Necesitatea mecanismului: ANAT recunoaște necesitatea unui mecanism eficient pentru recuperarea TVA neîncasat de stat.

ANAT încurajează dialogul între autorități și mediul de afaceri pentru a găsi soluții echitabile și pentru a asigura o implementare eficientă a RO e-TVA.

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând...

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Categorii populare