Învie Tradiția a adunat într-un singur loc arta populară și meșteșugurile românești

Fiecare regiune a țării are propria tradiție culturală și meșteșugărească, care exprimă împreună istoria și spiritualitatea poporului român.

Târgul de artă populară și cadouri tradiționale Învie Tradiția a reușit să adune aceste comori, pe perioada verii, în același loc, atât în format fizic, în București, la sediul din strada Mihai Eminescu, nr. 142, cât și în format online.

„Cei care sunt în căutarea unui magazin tradițional autentic sau a unui târg de artă populară reinterpretat, pot alege dintre sute de obiecte unice realizate de artiști populari de renume. Pe lângă produsele artizanilor, cumpărătorii au acces la o gamă largă de bunătăți tradiționale, realizate în zone de tradiție ale țării”, explică Cosmin Cucoș, co-fondator Învie Tradiția.

Prețurile sunt similare cu cele din atelierele meșterilor sau din fermele producătorilor, cu o marjă comercială minimă, care să permită buna funcționare a proiectului iar veniturile colectate să ajute la susținerea meșterilor populari, prin comenzi recurente și cât mai consistente.

„Misiunea proiectului Învie Tradiția este de a susține și promova meșteșugurile născute la sat, în inima României, care sunt practic niște comori ascunse. Dacă luăm orice obiect meșteșugăresc în parte vom vedea că el este o operă de artă. Majoritatea culturilor lumii și chiar și cele europene, care, prin excelență, sunt caracterizate de artă și frumos au pierdut zona de meșteșug autentic. Este păcat să pierdem și noi acest tezaur unic în lume. Și cum îl putem salva? Cumpărând și valorificând cât mai mult obiectele meșterilor populari”, precizează Cosmin Cucoș.

Vara, în perioada concediilor, târgul este destinat atât celor care vizitează țara cât și românilor care pleacă în afara ei, prin gama foarte variată de suveniruri sau cadouri pentru străini.

În cadrul Târgului Învie Tradiția pot fi găsite obiecte din lut și ceramică (boluri, castroane și strachini), țesătură tradițională, port popular, obiecte și cadouri tradiționale românești, dar și produse tradiționale culinare.

Ștergarele tradiționale sau lingurile de lemn, care au atât valoare de obiecte utilitare cât și decorative sau în scop de cadouri, sunt printre cele mai căutate obiecte alături de cele din lut și ceramică.

Dintre bunătățile tradiționale pot fi amintite zacusca, gemuri și dulceață, de la o mare gamă de producători, cu sortimente de sezon, din fructe de pădure, cireșe amare și nuci verzi, murături și conserve tradiționale.

Related Stories

Descoperă

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

Categorii populare