Întâlnire în premieră între ANAT, Asociația Aeroporturilor din România și companiile aeriene pentru îmbunătățirea experienței pasagerilor

Miercuri, 2 octombrie 2024, la Hotel Ramada Nord, a avut loc în premieră o întâlnire organizată de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) împreună cu Asociația Aeroporturilor din România (AAR), cu participarea companiilor aeriene și de handling,  cu scopul de  a aduce la aceeași masă principalii actori din domeniul aviației și turismului și pentru a găsi soluții menite să îmbunătățească experiența pasagerilor care călătoresc în scop turistic și nu numai.

În cadrul întâlnirii, au fost discutate o serie de provocări cu care se confruntă sectorul aviatic, precum întârzierile și anulările de zboruri cauzate de limitări ale capacităților operaționale ale companiilor aeriene și a infrastructurii aeroportuare în perioadele cu trafic intens.

De asemenea, s-a pus accent pe necesitatea creșterii calității serviciilor oferite pasagerilor, cu scopul de a reduce disconfortul provocat de aceste probleme, precum și pe protecția acestora în cazul falimentului companiilor aeriene, prin inițiativa ANAT de a crea un fond de garantare pentru biletele de avion.

Datele prezentate în cadrul întâlnirii subliniază importanța acestui demers comun. În prima jumătate a anului 2024, traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut cu 4,9% față de aceeași perioadă din 2023 și cu 10,5% față de 2019, înregistrându-se un total de cca. 24 milioane de pasageri​. Cu toate acestea, doar 53% dintre aeroporturile europene au revenit la nivelurile din 2019, semn că redresarea este inegală​.

ANAT și AAR au subliniat interesul comun pentru atragerea unui număr mai mare de companii aeriene pe aeroporturile din România, prin deschiderea de noi rute internaționale și extinderea segmentului de incoming. Această inițiativă este văzută ca o modalitate de a sprijini nu doar dezvoltarea turismului românesc, ci și de a contribui la creșterea economică regională și națională.

„Este esențial să lucrăm împreună pentru a aduce îmbunătățiri semnificative în experiența pasagerilor, reducând întârzierile și anulările de zboruri și asigurând o infrastructură mai eficientă și modernizată. Totodată, ne dorim să oferim pasagerilor siguranța că nu vor mai pierde bani atunci când o companie aeriană dă faliment, așa cum s-a întâmplat de curând în cazul Blue Air, unde peste 250.000 de oameni au pierdut bani. Acești bani nu vor putea fi recuperați, pe când dacă am fi avut un fond de garantare pentru biletele de avion funcțional, acest lucru nu s-ar fi întâmplat. Ne vom ocupa ca acest fond să existe și să devină operațional cât mai repede, împreună cu Fondul de garantare pentru pachetele turistice, astfel ca turiștii să fie complet protejați împotriva falimentului si insolventei, fie ca vorbim de agenții sau linii aeriene.”, a declarat Alin Burcea, Președintele ANAT.

„Agențiile de turism, aeroporturile și companiile aeriene au un scop comun, de a crea o experiență plăcută turiștilor și pasagerilor în călătoriile lor. În premieră pentru asociațiile noastre, ne-am întâlnit să discutăm aspecte din activitatea fiecărui segment și să găsim soluții pentru a atrage turiști străini în Români, urmând ca în viitor, odată cu crearea OMD-urilor regionale și a celui național să ne implicăm cu toții în această activitate  că să putem ajunge la ținta noastră de 10 milioane de turiști străini pe an. Încă suntem departe de a atinge potențialul pe care îl avem. Putem ajunge la acest rezultat atrăgând noi companii aeriene, deschizând noi rute și conectând orașele turistice ale României cu aeroporturile internaționale din piețele țintă”, a declarat Corina Martin, președintele Comisiei OMD din cadrul ANAT

„O situație pe care însă o întâlnim și în România dar și în restul Europei se referă la traficul intern. Acesta este sub nivelul anului 2019. Probabil și din considerente economice, dar și pentru că pandemia a “mutat” în online foarte multe întâlniri. Apoi sunt aspectele geo-politice care au influențat zborurile, și care le influențează și în prezent – instabilitatea din Orientul Mijlociu, războiul din Ucraina. Totuși, ne bucurăm de avantajul de a fi intrat în Schengen cu spațiul aerian. Ne așteptăm la o ușoară creștere a traficului, pentru că pasagerii europeni  vor percepe deplasarea spre țara noastră ca pe un zbor intern. Ne dorim ca turiștii străini să vină în România, dar considerăm important ca orașele de aici să se promoveze mult mai mult în afară”, a sintetizat David Ciceo, Președintele AAR.

La întâlnirea de azi au participat peste 50 de reprezentanți ai agențiilor de turism membre ANAT cu activitate de outgoing și de business travel, ai tuturor aeroporturilor din România și ai companiilor aeriene care operează zborurile charter.

Related Stories

Descoperă

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Gheorghe Fodoreanu, fost președinte ANAT: Turismul românesc ar fi...

Fodoreanu: Schimbările aduse de aderarea totală la spațiul Schengen reprezintă o oportunitate majoră pentru turismul de circuite cu autocare, facilitând accesul turiștilor din țările central europene, pentru care distanțele pentru Maramureș, Bucovina, Transilvania, Delta Dunării, litoralul și București devin accesibile

După ce zeci de turiști au fost înșelați cu...

Alin Burcea, președinte ANAT: Turiștii trebuie să cumpere numai de la agenții de turism licențiate, pentru că astfel sunt protejați conform legislației în vigoare. Amatorii de chilipiruri au mari șanse să fie păgubiți

Cum se autosabotează turismul românesc: MEAT și Ministerul Finanțelor...

Alin Burcea, președintele ANAT: Este incredibil cum Ministerul Economiei și Ministerul Finanțelor își arată incapacitatea de a găsi soluții, deși există temei legal pentru a finanța participarea României la târgurile internaționale. Nu lipsa bugetului este problema reală, ci lipsa de voință și de implicare. Dacă ar exista un minim efort și responsabilitate din partea celor care gestionează aceste decizii, România nu ar fi pusă în această situație rușinoasă. Absența noastră de la aceste târguri echivalează cu un sabotaj deliberat al turismului românesc și al eforturilor noastre de a ne promova ca destinație pe plan internațional

„Destinația Anului” dezvăluie destinațiile calificate în competiția care celebrează...

În competiție s-au calificat 167 de destinații turistice în categoriile orașe care te inspiră, stațiuni balneo-climaterice, tărâmuri fermecate, sate de poveste, distracție și aventură, cultură și educație

Categorii populare