„Destinația Anului” dezvăluie destinațiile calificate în competiția care celebrează frumusețea României

Competiția „Destinația Anului”, cel mai amplu concurs turistic din România, anunță cele 167 de destinații calificate în ediția 2025. Cu reprezentanți din 38 de județe și municipiul București, selecția acoperă o diversitate impresionantă de regiuni și atracții care definesc unicitatea țării noastre.

Obiectivul acestei etape a fost de a aduna cât mai multe destinații care promit, o selecție cât mai diversă, acoperind toate regiunile țării. 

Miile de nominalizări primite de la public, parteneri și un juriu format din peste 100 de experți în turism au generat o listă care evidențiază destinații consacrate, dar și locuri mai puțin cunoscute, gata să fie descoperite.

Se califică destinațiile care au întrunit cele mai multe nominalizări din partea publicului, la care s-au adăugat destinații nominalizate de minimum 3 din cei 100 de jurați, dar și cele nominalizate de consiliile județene, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Asociația Societăților de Arhitectură din România sau Institutul Orașelor Vizionare.

O celebrare a mândriei locale și naționale

„Destinația Anului” nu este doar o competiție, ci o platformă ce promovează destinațiile turistice din România, insuflând românilor dorința de a alege din inimă România ca destinație de vacanță prin punerea în lumină a unor branduri turistice cu tradiție, alături de cele emergente. Printr-un impact semnificativ în mediul online și implicarea activă a comunităților locale, proiectul își propune să transforme turismul românesc într-o sursă de inspirație și un motiv de mândrie pentru toți românii. 

Cele 167 de destinații calificate în Competiția Destinația Anului sunt împărțite după cum urmează:

•             Orașe care inspiră (municipiile care se remarcă prin notorietate și investiții în turism) – s-au calificat in competiție 19 orașe;

•             Stațiuni Balneo-Climaterice (stațiuni deschise pe întreaga durată a anului, de interes local și național) – s-au calificat in competiție 25 de stațiuni;

•             Tărâmuri fermecate (localități sau regiuni până la 3,000 km² cu valoare naturală și istorică deosebită) – s-au calificat in competiție 31 de tărâmuri;

•             Sate de poveste (sate și comune ce oferă experiențe autentice în mediul rural) – s-au calificat in competiție 26 de sate;

•             Distracție și aventură (destinații ce oferă experiențe pentru toate vârstele, sportive sau de agrement) – s-au calificat in competiție 23 de atracții;

•             Cultură și educație (muzee, castele și alte atracții culturale) – s-au calificat in competiție 43 de atracții.

Lista completă a destinațiilor calificate este disponibilă pe www.destinatiaanului.ro

Ce urmează? Etapa selecției finalistelor.

Destinațiile calificate în șase categorii (Orașe care inspiră, Tărâmuri fermecate, Sate de poveste, Stațiuni Balneo-climaterice, Distracție și aventură, Cultură și educație) vor trece printr-o etapă de selecție riguroasă bazată pe criterii cantitative. Destinațiile finaliste vor anunțate oficial pe 25 ianuarie 2025 pe www.destinatiaanului.ro

„Invităm toți românii să urmărească această competiție descoperind noi destinații de vacanță pline de experiențe memorabile, de poveste, chiar acasă în România”, a declarat Mihai Bârsan, fondatorul competiției.

Călătoria continuă spre votul final din martie!

Publicul este încurajat să rămână conectat cu această competiție, să descopere detalii captivante despre destinațiile calificate și să-și facă vocea auzită în luna martie, când votul final va decide câștigătorii sezonului.

Pentru lista completă a destinațiilor calificate și detalii despre etapele competiției, vizitați www.destinatiaanului.ro

Related Stories

Descoperă

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Gheorghe Fodoreanu, fost președinte ANAT: Turismul românesc ar fi...

Fodoreanu: Schimbările aduse de aderarea totală la spațiul Schengen reprezintă o oportunitate majoră pentru turismul de circuite cu autocare, facilitând accesul turiștilor din țările central europene, pentru care distanțele pentru Maramureș, Bucovina, Transilvania, Delta Dunării, litoralul și București devin accesibile

După ce zeci de turiști au fost înșelați cu...

Alin Burcea, președinte ANAT: Turiștii trebuie să cumpere numai de la agenții de turism licențiate, pentru că astfel sunt protejați conform legislației în vigoare. Amatorii de chilipiruri au mari șanse să fie păgubiți

Cum se autosabotează turismul românesc: MEAT și Ministerul Finanțelor...

Alin Burcea, președintele ANAT: Este incredibil cum Ministerul Economiei și Ministerul Finanțelor își arată incapacitatea de a găsi soluții, deși există temei legal pentru a finanța participarea României la târgurile internaționale. Nu lipsa bugetului este problema reală, ci lipsa de voință și de implicare. Dacă ar exista un minim efort și responsabilitate din partea celor care gestionează aceste decizii, România nu ar fi pusă în această situație rușinoasă. Absența noastră de la aceste târguri echivalează cu un sabotaj deliberat al turismului românesc și al eforturilor noastre de a ne promova ca destinație pe plan internațional

ANAT: Schengen deschide un nou drum turismului românesc

Președintele ANAT, Alin Burcea: Intrarea în spațiul Schengen este foarte importantă pentru români, din punct de vedere turistic. Ne amintim toți de cozile de zeci de ore din perioada pandemiei, la intrarea în Grecia. Au rămas în mentalul colectiv. Acum putem să intrăm în Bulgaria și Grecia fără timpi de așteptare și cu siguranță va crește traficul pe aceste destinații. Și spre Vest va crește traficul turistic, deci pentru noi, pentru români, este un lucru extraordinar

Categorii populare