Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând membrilor Asociației “Gustă din Bucovina”, prezente la Expoziția Internațională Săptămâna Verde, eveniment ce va avea loc la Berlin, Germania, în perioada 17 – 26 ianuarie 2025

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) participă la expoziția internațională ”Săptămâna verde 2025”(Grune Woche)cu un stand de informare privind politicile aplicate în domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, în cadrul căruia experți din MADR promovează produsele agroalimentare românești recunoscute la nivel național și european.

Direcția pentru Agricultură Județeană Suceava anunță prezența la acest eveniment a Asociațiației “Gustă din Bucovina”, reprezentată de doi dintre membrii ei, respectiv Ionuț Adomnicăi (produse lactate-Corocăiești) și Ovidiu Hura (produse apicole-Volovăț).

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

Bunătățile bucovine prezentate la eveniment vor fi următoarele:

 1. Ferma „Văcuța Ica”–Ionuț Adomnicăi, din localitatea Verești, producător local de produse lactate – atestate Produs Tradițional. Acesta asigură circuitul închis de la hrană până la produsul finit, un veritabil exemplu al conceptului from farm to fork.

2. S.C. “Bucovina BeeZum” SRL– Ovidiu Dănuț Hura, tânăr proprietar al unei stupini cu 500 de familii de albine, producător local de produse apicole/miere de albine – certificate Produs Montan și Ecologic, dar și alte sortimente și derivate apicole.

3. SC Mirvalact SRL – Coca Mircea, cu brânzeturi tradiționale de la poalele și de pe munții Adam și Eva din Pojorâta, județul Suceava, realizate cu măiestrie după rețete vechi de generații, folosind laptele de la propriile vaci ale baciului Coca, baci școlit cu școală profesională în industria alimentare sau cum zice dumnealui, cu școală pentru lăptărie.  

4. SC Strămoșia SRL – carne atent preparată de mâinile tinerilor gospodari bucovineni – George și Alexandra Popescu din Balcuți. Produsele dumnealor vor fi o adevărată încântare pentru iubitorii de bunătăți tradiționale – au reușit performanța să certifice ca Produs Tradițional, 5 produse : chișcă, mușchi, piept haiducesc, gușă și cârnați.Familia Popescu se încadrează în același concept de “from farm to fork”, deoarece îmbină activitatea de creștere a porcilor, procesare și distribuție prin magazinele proprii.

 5. Bunătăți de la țară din „Inima Bucovinei” – Tiberiu și Domnica Covalschi, o familie din inima Bucovinei – Cajvana, județul Suceava, întorși în locul natal după ani de pribegie în străinătate. Au ales să pună în valoare legumele și fructele din zona lor, după rețete vechi. Zacuscă, gemuri și alte delicii tradiționale pregătite cu drag, după rețete autentice din Bucovina, rețetele bunicilor pe care Domnica le păstrează cu dârzenie și responsabilitate. Aceștia au și câteva sortimente deosebite de zacuscă, respectiv hribi, praz, țelină, fasole, păstăi, o delicatese plus dulcețuri din cireșe albe amare, trandafir, cireșe, măceșe, mure, ardei iute.

7. SC Valeputna SRL – preparate deosebite din păstrăv, cu gust autentic bucovinean, pregătite cu suflet în zona Valea Putnei, o zonă deosebit de frumoasă și cu istoric în creșterea păstrăvului, păstrând o rețetă de fabricație din perioada regelui Carol.Colegii noștri au produse premiate internațional și cu siguranță vor impresiona vizitatorii la evenimentul de la Berlin.

8. Băcănia Boierească-familia Păstrăv – Cosmin și Georgiana, tineri harnici cu fermă de vaci Angus,fermă de porci Bazna în comuna Bălăceana, județul Suceava, secție de procesare, băcănii proprii în Municipiile Suceava și București și locație de cazare cu circuit închis în comuna Cacica, județul Suceava. Au în portofoliu un produs premiat național, ceafă crud uscată din carne de porc Bazna.

9. S.C. Sweets by Lăcri  SRL – Ciprian și Lăcrămioara Hostiuc, din comuna Ipotești, județul Suceava, o afacere de familie în domeniul cofetăriei, construită cu fonduri nerambursabile, după ani de peregrinări prin țări străine.

Reamintim faptul că, Asociațiația “Gustă din Bucovina”, este un proiect realizat la inițiativa Direcției pentru Agricultură Județeană Suceava și care a devenit un nume consacrat în comunitatea suceveană, de-a lungul celor trei ani de existență a Pieței Volante „Din drag de Bucovina”.

Ne mândrim cu toți producătorii noștri locali care merg sau care au trimis produse spre degustare în cadrul standului organizat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Această participare reprezintă o șansă de a prezenta o mică parte din comorile gastronomice ale zonei Bucovinei.

”Expoziția ‘Săptămâna Verde 2025’ reprezintă atât o platformă de afaceri, cât și un festival al tradițiilor gastronomice și folclorice cu impact mediatic de anvergură în Europa, dar și pe plan mondial.

Participarea țării noastre la această manifestare cu un stand de prezentare a devenit o tradiție, întrucât „Grune Woche” face posibilă expunerea politicilor și strategiilor din domeniul agriculturii și dezvoltării rurale, a potențialului agricol și al oportunităților de investiții, al dezvoltării de noi relații comerciale, cu impact pozitiv asupra creșterii competitivității și implicit a exporturilor pe piețele internaționale, în scopul echilibrării balanței comerciale”, se arată în comunicatul MADR.

Potrivit Raportului final al ediției din anul 2024, la evenimentul organizat anul trecut au fost prezenți peste 1.400 de expozanți din 60 de țări, care au atras aproximativ 300.000 de vizitatori.

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Gheorghe Fodoreanu, fost președinte ANAT: Turismul românesc ar fi...

Fodoreanu: Schimbările aduse de aderarea totală la spațiul Schengen reprezintă o oportunitate majoră pentru turismul de circuite cu autocare, facilitând accesul turiștilor din țările central europene, pentru care distanțele pentru Maramureș, Bucovina, Transilvania, Delta Dunării, litoralul și București devin accesibile

Categorii populare