Numărul de turiști în luna iunie în scădere cu 7 la sută față de anul trecut- BIBI Touroperator

Vânzări la nivel național pentru luna iunie, în creștere cu 3%

Numărul de turiști sosiți în destinații de vacanță din România în luna iunie, în scădere cu 7%

Top 3 stațiuni naționale pentru prima lună de sezon estival:  Mamaia, Eforie Nord, Băile Felix

Sezonul estival 2025 a debutat cu dinamici mixte în turismul din România. Vânzările la nivel național au crescut în luna iunie 2025 cu 3%, în timp ce numărul total al turiștilor a înregistrat o scădere de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor furnizate de BIBI Touroperator, unul dintre principalii touroperatori specializați pe vacanțe în România.

Această evoluție aparent contradictorie reflectă o piață în transformare: turiștii sunt mai selectivi și preferă pachete turistice, orientate către confort, cu facilități diverse, experiențe și servicii complete personalizate. Durata medie a sejurului s-a menținut constantă, la 4 nopți, indicând stabilitate în comportamentul de consum turistic.

Printre factorii care au influențat scăderea numărului de turiști se numără micșorarea valorii voucherelor de vacanță, de la 1600 de lei la 800 de lei, o măsură resimțită puternic de angajații din sectorul public.

La nivel național, pentru luna  iunie 2025, valoarea medie a unui sejur a fost de 1.040 lei, cu  9,5% mai mare față de iunie 2024, când aceasta era de 950 lei. Această creștere este influențată atât de creșterea tarifelor cu 10-15%, cât și de preferința turiștilor pentru servicii superioare calitativ.

Topul destinațiilor interne în luna iunie 2025:

►Litoral: Mamaia, Eforie Nord, Jupiter

►Munte: Sinaia, Poiana Brașov, Predeal

►Balneo: Băile Felix, Băile Herculane, Călimănești-Căciulata

►Delta Dunării: Mahmudia, Crișan, Sulina

Poate cea mai interesantă experiență în aer liber, de Rusalii, a fost  BIBI CampFest, care a ajuns la a IV -a ediție și care a crescut spectaculos de la 650 de participanți în iunie 2024 la peste 1.300 de persoane în 2025. CampFest este dedicat în principal familiilor cu copii, dar atrage tot mai mult și familii aventuriere fără copii, în căutarea unei experiențe active, în natură, într-un cadru deschis, prietenos și comunitar.

Evenimentul promovează valori precum familia, conexiunea cu natura, cooperarea și stilul de viață sănătos – exact acele elemente pe care mulți turiști le caută în prezent, în contrabalans cu aglomerația și ritmul accelerat al vieții urbane. Tot mai mulți oameni aleg să petreacă vacanțele în natură, pentru a se deconecta de la viața cotidiană. Campingul este benefic pentru sănătatea mentală și fizică, fiind o oportunitate excelentă de a face mișcare, de a învăța să trăim simplu și de a ne reconecta cu natura.

În luna iunie, au fost lansate primele 10 linii de transport rutier FlixBus care conectează peste 50 de orașe din România, oferind o alternativă modernă, accesibilă și eficientă pentru deplasările interne.

Totodată, la sfârșitul lunii iunie a fost deschis ultimul tronson al autostrăzii A0 sud, care leagă A1 de A2, oferind o conexiune rutieră directă și fluentă între centrul țării și riviera românească. Practic, această investiție scurtează semnificativ timpul de deplasare între Curtea de Argeș și stațiunile de la mare. În iulie va fi deschisă ultima porțiune din DEX12, care va lega Craiova de litoral.

 „În luna iunie, însorită, cu mai multe sărbători și zile libere am avut cifre de vânzări în creștere. Noile măsuri fiscale se pare ca afectează mai puțin turismul decât ne temeam. TVA -ul la cazare crește cu doar 2% față de amenințarea creșterii cu 10-12%.  ANAT și celelalte patronate și asociații din turism au reușit să limiteze impactul devastator al iminenței creșteri peste noapte a TVA. Totuși anul este extrem de dificil în continuare, practic fără vouchere de vacanță și cu bugete drămuite. Unii dintre turiști renunță la vacanță în timp ce alții aleg să plece în afara, profitând de intrarea României în Schengen. Luna iulie este determinantă pentru sezonul estival actual.”, declară Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel.

Sezonul estival 2025 aduce în prim-plan un turism intern aflat la intersecția dintre incertitudine și provocare. Creșterea valorică a vânzărilor și preferința pentru servicii de calitate arată o maturizare a comportamentului turiștilor români, în timp ce scăderea numerică a acestora reflectă impactul direct al măsurilor fiscale și al reducerii sprijinului guvernamental prin voucherele de vacanță. Turismul românesc nu mai este o piață de volum, ci una de valoare, experiență și adaptabilitate..

Related Stories

Descoperă

Vola: Tensiunile din Orientul Mijlociu au dus la anularea...

În plin sezon estival, orice perturbare geopolitică se amplifică prin contextul aglomerat din aeroporturi și gradul ridicat de ocupare a zborurilor. Rutele ocolitoare impuse operatorilor duc la creșterea consumului de combustibil, întârzieri în lanț și nevoia de cazare suplimentară pentru echipaje. În același timp, companiile aeriene suportă costuri ridicate pentru compensarea pasagerilor afectați, rerutare, mese și nopți de cazare.

Românii preferă vacanțele cu piscină, mic dejun inclus și...

Accesul la piscină și facilitățile de tip SPA, precum sauna sau jacuzzi-ul, sunt tot mai căutate. Acestea pot crește șansele de rezervare cu până la 40%, în special în cazul sejururilor de weekend, a vacanțelor în cuplu sau a pachetelor de tip wellness. Aceste dotări sporesc nu doar gradul de ocupare, ci și durata medie a șederii.

Tot mai mulți români aleg muntele în sezonul cald,...

Dacă în anii trecuți litoralul domina sezonul estival, în 2025 tot mai mulți turiști își îndreaptă atenția către stațiuni precum Poiana Brașov, Sovata, Băile Tușnad, Borsec sau Vatra Dornei, alegând unități de cazare care îmbină peisajele montane spectaculoase cu confortul unui hotel de 4 stele, piscină interioară sau exterioară și servicii de spa.

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Categorii populare