Japonia a devenit noua destinație îndepărtată ”la modă”

a românilor

”Țara Soarelui Răsare” este din ce în ce mai căutată în rândul tinerilor, în special al adolescenților, datorită fenomenului manga (anime)

Există multe facilități financiare pentru turiștii ce optează spre zona rurală a țării

Pentru 2025, turiștii aleg tururi esențiale, clasice sau premium

Potrivit consultanților Exact Travel, nume emblematic în lumea turismului românesc, cu peste un sfert de secol de expertiză, Japonia își menține cererea foarte ridicată, manifestată după terminarea pandemiei. După un an 2023 de succes, 2024 confirmă și el apetitul foarte mare al turiștilor români pentru arhipelagul nipon. Cu siguranță că acest trend se va manifesta și în 2025.

Japonia este din ce în ce mai căutată în rândul tinerilor, în special al adolescenților, datorită fenomenului manga (anime). Evenimentele de profil, organizate în număr din ce în ce mai mare în România, contribuie la acest proces (ComicCon, Festivalul de film Izanagi etc.). Acest lucru de vede și în cererea de tabere de vară de copii în Japonia, în mare creștere față de anul 2023.

JNTO (Japan National Tourism Bureau) își dorește să răspândească fluxul mare de turism din toată lumea care se îndreaptă către destinațiile cheie (Tokyo, Kyoto, Nara, Osaka) spre extremitățile arhipelagului (Hokkaido, Okinawa, zona Kanazawa, Takayama). Există multe facilități financiare pentru turiștii ce optează spre zona rurală, mai puțin vizitată, a Japoniei.

La ora actuală, topul destinațiilor alese de români în Japonia este condus de Kyoto, urmat de Tokyo, Nara, Osaka și Hiroshima.

”Credem cu tărie că Japonia trebuie și merită vizitată de toată lumea, cel puțin o dată. Din acest motiv, pentru a face mai accesibilă destinația pentru cât mai multi turiști, am gândit un concept nou, începând din 2025: trei categorii de tururi – Esențial, Clasic și Premium. Pe lângă criteriul prețului, cele trei tururi se deosebesc prin durată și conținut. Vă invităm să alegeți turul care vi se potrivește cel mai bine!, subliniază Andrei Neagu, coordonator departament Japonia al Exact Travel.

Turul Esențial este un prim circuit în care se pot admira și cireșii înfloriți și va fi organizat între 10 și 19 martie 2025. Printre alte obiective, vor fi admirate Muntele Fuji și parcul celor 1500 de cireși și vor fi vizitate pădurea de bambus din Arashiyama și Castelul Himeji. Cazările vor fi în hoteluri de 3* și 4* iar costul pachetului turistic începe de la 2590 de euro de persoană.

Turul Clasic va avea loc în perioada 15-27 martie 2025 și va include descoperirea artei preparării ceaiului matcha, degustare de sake în Takayama, experiențe culinare precum savurarea vitei japoneze (Hida) la Takayama, excursie la Hiroshima și Miyajima, vizită la Templul Zen Ryoanji iar ca bonus o vizită la Muzeul Digital TeamLab Planets din Tokyo. Cele 11 zile pline în Japonia vor include cazări la hoteluri de 3* și 4* iar tariful pornește de la 3790 de euro de persoană.

Turul Premium oferă, în plus, vizită la Templele Zen Ryoanji dar și Eihei-ji, înnoptare la un ryokan cu ape termale și SPA (inclus) și o urcare în turnul Skytree din Tokyo. Itinerarul celor 12 zile pline în Japonia va include Tokyo – Muntele Fuji – Matsumoto – Kanazawa – Shirakawago – Takayama – Kanazawa – Fukui – Kyoto – Uji – Nara – Osaka – Hiroshima – Miyajima – Osaka – Tokyo, opțional NIKKO. Cazările vor fi la 4 și 5 stele, iar tarifele pornesc de la 4450 de euro de persoană.

Turiștii trebuie să știe că în cazul acestor circuite, la încheierea contractului se va achita un avans de minimum 30% din tariful total al pachetului turistic. Diferența de până la 50% din valoarea totală a pachetului turistic se achită cu 65 de zile înainte de plecare iar diferența de până la 100% din valoarea totală a pachetului turistic se achită cu 35 de zile înainte de plecare.

Un alt circuit care se bucură de succes este ”Spectacolul primăverii în Japonia și Coreea de Sud”. Turul care îmbină cele două țări vecine va avea loc în perioada 21 martie – 4 aprilie 2025 și va include Croazieră pe Râul Sumida în Tokyo și pe Râul Han în Seoul, un spectacol Nanta în Seoul precum și intrări la multe obiective turistice. Pentru 12 nopți de cazare la hoteluri de 4 stele, tariful pornește de la 4350 de euro de persoană.

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare