MIPE începe promovarea celor 12 rute turistice/culturale din Programul România Atractivă din care face parte județul Suceava

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) va da startul, luna viitoare, campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei și Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

„Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziționarea țării noastre pe harta turismului internațional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice și culturale, care vor fi reabilitate și puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural și turistic intern și internațional. Suntem onorați că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambițios ne revine nouă și avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experiențe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale a fost creat în baza unui efort comun în care proprietarii și custozii acestor obiective au transmis propunerile lor către MIPE în vederea includerii acestora în program.

Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanță istorică și de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităților locale în care se află și pot oferi experiențe deosebite turiștilor.

Cele 12 rute sunt:

Ruta castelelor – 21 obiective promovate;

Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;

Ruta culelor – 11 obiective promovate;

Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;

Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;

Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;

Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;

Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;

Ruta cetăților – 31 obiective promovate;

Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;

Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Important de știut este faptul că o mare parte a obiectivelor culturale vor putea fi vizitate încă de la lansare. Există și un segment din acestea care au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare, din acest motiv nu sunt deschise publicului în momentul lansării.

Proiectul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu  asocierea TERRA BUILDING S.R.L. (lider) și EVENTYA Co S.R.L. (asociat), consorțiul care a câștigat licitația organizată de Minister”, în anul 2022. Terra Building SRL este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, iar Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de  aplicații de travel.

Județul Suceava are obiective incluse în cadrul mai multor rute culturale și turistice.

Related Stories

Descoperă

Noaptea Muzeelor la Sate revine pe 6 septembrie 2025

Noaptea Muzeelor la Sate este deschisă tuturor muzeelor și colecțiilor din mediul rural care doresc să participe la această ediție. Organizatorii oferă promovare națională, sprijin în organizarea activităților și includerea în platforma oficială a evenimentului.

Cinci probleme cu care se confruntă pasagerii români atunci...

Cele mai frecvente situații dificile cu care se confruntă românii atunci când călătoresc cu avionul: 1. Call center contra cost și lipsa unui suport real atunci când se întâmpla probleme. 2. Anulari si întârzieri de zbor care afectează constant pasagerii 3. Pierderea bagajelor 4. Situații birocratice care pot costa timp si bani 5. Plata locurilor alăturate chiar si pentru familiile care călătoresc cu copii

Numărul de turiști în luna iunie în scădere cu...

Printre factorii care au influențat scăderea numărului de turiști se numără micșorarea valorii voucherelor de vacanță, de la 1600 de lei la 800 de lei, o măsură resimțită puternic de angajații din sectorul public. La nivel național, pentru luna  iunie 2025, valoarea medie a unui sejur a fost de 1.040 lei, cu  9,5% mai mare față de iunie 2024, când aceasta era de 950 lei. Această creștere este influențată atât de creșterea tarifelor cu 10-15%, cât și de preferința turiștilor pentru servicii superioare calitativ.

Vola: Tensiunile din Orientul Mijlociu au dus la anularea...

În plin sezon estival, orice perturbare geopolitică se amplifică prin contextul aglomerat din aeroporturi și gradul ridicat de ocupare a zborurilor. Rutele ocolitoare impuse operatorilor duc la creșterea consumului de combustibil, întârzieri în lanț și nevoia de cazare suplimentară pentru echipaje. În același timp, companiile aeriene suportă costuri ridicate pentru compensarea pasagerilor afectați, rerutare, mese și nopți de cazare.

Românii preferă vacanțele cu piscină, mic dejun inclus și...

Accesul la piscină și facilitățile de tip SPA, precum sauna sau jacuzzi-ul, sunt tot mai căutate. Acestea pot crește șansele de rezervare cu până la 40%, în special în cazul sejururilor de weekend, a vacanțelor în cuplu sau a pachetelor de tip wellness. Aceste dotări sporesc nu doar gradul de ocupare, ci și durata medie a șederii.

Tot mai mulți români aleg muntele în sezonul cald,...

Dacă în anii trecuți litoralul domina sezonul estival, în 2025 tot mai mulți turiști își îndreaptă atenția către stațiuni precum Poiana Brașov, Sovata, Băile Tușnad, Borsec sau Vatra Dornei, alegând unități de cazare care îmbină peisajele montane spectaculoase cu confortul unui hotel de 4 stele, piscină interioară sau exterioară și servicii de spa.

Categorii populare