MIPE începe promovarea celor 12 rute turistice/culturale din Programul România Atractivă din care face parte județul Suceava

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) va da startul, luna viitoare, campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei și Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

„Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziționarea țării noastre pe harta turismului internațional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice și culturale, care vor fi reabilitate și puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural și turistic intern și internațional. Suntem onorați că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambițios ne revine nouă și avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experiențe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale a fost creat în baza unui efort comun în care proprietarii și custozii acestor obiective au transmis propunerile lor către MIPE în vederea includerii acestora în program.

Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanță istorică și de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităților locale în care se află și pot oferi experiențe deosebite turiștilor.

Cele 12 rute sunt:

Ruta castelelor – 21 obiective promovate;

Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;

Ruta culelor – 11 obiective promovate;

Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;

Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;

Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;

Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;

Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;

Ruta cetăților – 31 obiective promovate;

Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;

Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Important de știut este faptul că o mare parte a obiectivelor culturale vor putea fi vizitate încă de la lansare. Există și un segment din acestea care au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare, din acest motiv nu sunt deschise publicului în momentul lansării.

Proiectul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu  asocierea TERRA BUILDING S.R.L. (lider) și EVENTYA Co S.R.L. (asociat), consorțiul care a câștigat licitația organizată de Minister”, în anul 2022. Terra Building SRL este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, iar Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de  aplicații de travel.

Județul Suceava are obiective incluse în cadrul mai multor rute culturale și turistice.

Related Stories

Descoperă

Travelminit: Românii se pregătesc deja pentru minivacanța de 1...

Potrivit datelor emise de Travelminit.ro, 40% dintre ei vor acum un sejur la munte, 21% dintre ei aleg stațiunile balneoclimaterice, 20% își doresc un concediu pe litoral, 12% vor city-break, pe când 9% sunt în căutarea unei alte destinații, fără să precizeze specificul ei.

Tendințele Sezonului Estival 2024: Turiștii din regiunea Moldova optează...

Tendințe ale sezonului estival 2024: Perioada medie a sejurului este în scădere. Turiștii preferă să efectueze mai multe sejururi mai scurte într-un an, în loc de un singur sejur de 7–10 zile. Astfel, pot vizita mai multe destinații.

Expoziția „Drumul Morilor-prin Bucovina și Schwaben. De la meșteșug...

Expoziția reprezintă o paralelă între instalațiile de tehnică populară din regiunea Schwaben (Germania) și cele din Bucovina, morile fiind de multe ori parte a unui complex industrial împreună cu pive, ferăstraie sau mori de producere a hârtiei, numitorul comun a acestor instalații fiind roata hidraulică.

ATGR & OLD LINE TRAVEL: Peste 60% dintre copiii...

Dintr-un studiu efectuat recent de către un grup de cercetare în domeniul educațional și social, rezultă că peste 60% dintre copiii și tinerii din România aleg să-și petreacă vara în tabere. Aceste date reprezintă o ilustrare semnificativă a preferințelor estivale ale segmentului juvenil la nivel național și a importanței care se acordă experiențelor educaționale și recreative în această perioadă a anului.

Caravana Shakespeare vine la Suceava

Iubitorii de teatru sunt așteptați așadar duminică, 7 aprilie, ora 18:00, în parcarea Iulius Mall, la un spectacol în aer liber, după 6 texte ale lui Wiliam Shakespeare. Intrarea este liberă iar participanții au ocazia să se înscrie într-un concurs care le poate aduce unul dintre cele două weekend-uri în doi, la Festivalul Internațional Shakespeare – Ediția a XIV-a, care va avea loc în perioada 16-26 mai 2024, la Craiova.

20 aprilie la Suceava: se lansează documentarul despre Ilie...

Documentarul este regizat de Tudor Giurgiu, Cristian Pascariu și Tudor D. Popescu, fiind distribuit de Transilvania Film. Printre producătorii NASTY se numără Cosmin Hodor (HDR Evolution) și Tudor Giurgiu (Libra Films), iar co-producător este Hanka Kastelicová (Vice President & Executive Producers Documentaries HBO EMEA – HBO Max). 

Categorii populare