MIPE începe promovarea celor 12 rute turistice/culturale din Programul România Atractivă din care face parte județul Suceava

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) va da startul, luna viitoare, campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei și Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

„Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziționarea țării noastre pe harta turismului internațional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice și culturale, care vor fi reabilitate și puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural și turistic intern și internațional. Suntem onorați că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambițios ne revine nouă și avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experiențe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale a fost creat în baza unui efort comun în care proprietarii și custozii acestor obiective au transmis propunerile lor către MIPE în vederea includerii acestora în program.

Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanță istorică și de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităților locale în care se află și pot oferi experiențe deosebite turiștilor.

Cele 12 rute sunt:

Ruta castelelor – 21 obiective promovate;

Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;

Ruta culelor – 11 obiective promovate;

Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;

Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;

Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;

Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;

Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;

Ruta cetăților – 31 obiective promovate;

Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;

Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Important de știut este faptul că o mare parte a obiectivelor culturale vor putea fi vizitate încă de la lansare. Există și un segment din acestea care au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare, din acest motiv nu sunt deschise publicului în momentul lansării.

Proiectul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu  asocierea TERRA BUILDING S.R.L. (lider) și EVENTYA Co S.R.L. (asociat), consorțiul care a câștigat licitația organizată de Minister”, în anul 2022. Terra Building SRL este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, iar Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de  aplicații de travel.

Județul Suceava are obiective incluse în cadrul mai multor rute culturale și turistice.

Related Stories

Descoperă

Vola.ro: cât îi costă pe români să evite aglomerația...

Traficul oprit de pe Valea Oltului afectează tot mai mulți români care au drum spre centrul și vestul țării în perioada aceasta, mai ales că suntem în plin sezon al festivalurilor

Președintele ANAT, Alin Burcea, cere statului român să combată...

Alin Burcea: Se fac cazări în apartamente private, pe Litoral și la munte, și nu se plătește nicio taxă. Pe de altă parte, sunt persoane fizice care organizează grupuri, atât în România, cât și în străinătate, la negru, fără licență, fără brevet, și nu plătesc 1 leu statului român. Propun ca vama să verifice ca fiecare autocar să aibă licență de turism iar ghidul brevet

Japonia a devenit noua destinație îndepărtată ”la modă”

La ora actuală, topul destinațiilor alese de români în Japonia este condus de Kyoto, urmat de ⁠Tokyo, ⁠Nara, ⁠Osaka și ⁠Hiroshima.

Românii preferă în continuare concediile pe litoralul românesc. Ce...

Litoralul românesc rămâne în topul preferințelor turiștilor, cu 55% dintre voturile participanților la studiu. Românii sunt și în căutare de stațiuni montane (47%), de tururi prin țară (46%), dar și de stațiuni balneo (43%).

IRI Travel recomandă turiștilor români cum pot ajunge mai...

Românii au fost informați că statul bulgar efectuează lucrări de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse pe propriul sector începând cu 9 iulie, blocând acest pod timp de două luni. Din păcate, lucrările au loc în vârf de sezon estival, îngreunând circulația pentru circa 1,5 milioane de români care merg cu automobilele proprii în Bulgaria, Turcia și Grecia. Într-o primă etapă a reparațiilor circulația rutieră pe pod va fi restricționată pe sensul de intrare în Bulgaria și apoi pe sensul de ieșire, spre România.

ANAT avertizează: lărgirea plajelor este binevenită, dar nu în...

Președintele ANAT, Alin Burcea, își pune întrebarea dacă ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, domnul Mircea Fechet, realizează ce înseamnă să ai lucrări de infrastructură în plin sezon. ”Am realizat, dintr-o eroare, nu s-a înțeles cum să se organizeze licitațiile iar jumătate dintre licitații nu s-au făcut în acest an. Dar să dai acceptul pentru înnisipare în sudul Litoralului, în plin sezon? Are habar domnul ministru că plajele din Neptun sunt acum închise? Este conștient de ceea ce face? La Neptun, noroc cu piscinele și cu un aqua park. Altfel, avem semnale puternice că turiștii sunt deranjați că nu au acces la plaje. La fel procedează și colegul său, primarul din Mangalia, care asfaltează în plin sezon”.

Categorii populare