Cum arată vacanța de Paște după intrarea în spațiul Schengen: Românii din diaspora se întorc acasă, iar cei din țară pleacă spre destinații din zona mediteraneeană

  • Anul acesta, România se află în topul destinațiilor spre care se va zbura de Paște, semn că românii din diaspora se întorc acasă pentru sărbători. De asemenea, București este în topul orașelor preferate de aceștia.
  • În privința tarifelor medii, prețurile zborurilor sunt similare celor de anul trecut, din aceeași perioadă. Prețul mediu pentru un pasager pe un zbor este de 238 de euro.
  • Totodată, potrivit unui sondaj realizat de Vola.ro pe acest subiect, peste 55% dintre români spun că vor călători mai mult în țările din spațiul Schengen de acum înainte, mai ales că apreciază rapiditatea cu care călătoresc în această zonă.

Românii se pregătesc pentru cea mai lungă minivacanță din acest an, în contextul în care anul acesta cele două sărbători (1 Mai și Paște) se succed, iar turiștii se vor bucura de mai multe zile libere. Potrivit datelor Vola.ro, efectele acestei minivacanțe prelungite se reflectă și în rezervările de călătorie ale românilor. Dacă în timpul altor minivacanțe din an, durata medie de ședere era de 5 zile, de această dată, intervalul mediu a crescut la 8 zile.

Zborurile către destinațiile din zona mediteraneeană (Italia, Spania, Grecia, Franța, Malta) reprezintă peste 40% din rezervările înregistrate de Vola.ro în perioada minivacanței de Paște. Interesant este faptul că Tenerife (Spania) și Grecia au intrat în top 5 destinații preferate de români pentru zilele libere din mai, o dovadă în plus a faptului că turiștii vor să se bucure de soare, dar și să își viziteze rudele sau prietenii din străinătate. În plus, Grecia este o țară ortodoxă, astfel că pot sărbători Paștele mergând la slujbă, ca acasă, în timp ce Spania și Italia sunt destinații turistice în care există comunități mari de români, alături de care pot petrece sărbătorile.

De Paște, românii din diaspora se întorc acasă, iar cei din țară pleacă la mare

Așa cum era de așteptat, românii din diaspora revin de Paște acasă, zborurile spre România reprezentând peste 36% din numărul total al rezervărilor din perioada minivacanței. În topul orașelor spre care aceștia vor zbura se numără București, Cluj-Napoca, Iași.

În topul țărilor spre care se va zbura cel mai mult în mai se numără Spania, Italia, Marea Britanie, Germania și Grecia. Pe de o parte, vorbim despre țări în care există comunități numeroase de români, semn că multe persoane au ales să-și petreacă sărbătorile alături de rudele din diaspora, dar și despre zone mediteraneene, în care turiștii își petrec adesea vacanța la plajă. În ceea ce privește destinațiile europene preferate de aceștia pentru sejurul de Paște, cele mai multe rezervări sunt pentru: Tenerife, Milano, Bruxelles, Londra, Roma, Barcelona și Madrid. Interesant de precizat este că Paris, care până acum era nelipsit din acest top, a dispărut din preferințele călătorilor. O posibilă explicație ar putea fi faptul că anul acesta orașul va găzdui mai multe evenimente sportive de anvergură (Olimpiada, Roland Garros, UEFA Champions League), ceea ce înseamnă că va fi supraaglomerat și că, implicit, prețurile vor crește semnificativ.

Românii au plătit, în medie, 238 de euro pentru un zbor în perioada Paștelui

Cel mai ieftin bilet vândut în această perioadă pe Vola.ro a fost de numai 50 de euro, pe ruta Billund – Milano, semn că zborurile către Italia sunt în continuare printre cele mai accesibile. La polul opus, cel mai scump de bilet a costat 1.500 de euro, pe ruta Cluj-Napoca – Bangkok.

În privința tarifelor medii, prețurile zborurilor sunt similare celor de anul trecut, din aceeași perioadă. Prețul mediu pentru un pasager pe un zbor este de 238 de euro, iar în general rezervările sunt pentru doi pasageri, ceea ce înseamnă că românii călătoresc cel mai des în cuplu.

Cei mai mulți călători (58%) rezervă acum în avans zborurile, cu aproximativ 31-90 de zile înainte de data plecării. Există și o categorie de pasageri spontani (25%) care preferă să rezerve cu mai puțin de 30 de zile înainte, dar și pasageri hotărâți (17%), care aleg să-și rezerve zborurile cu mai mult de 90 de zile înainte.

Călătoriile în spațiul aerian Schengen: primele impresii ale românilor

Pe lângă numeroase planuri pentru vacanța de Paște, primăvara aceasta ne-a adus și o veste importantă: intrarea României în spațiul aerian Schengen, începând cu data de 31 martie. Ce înseamnă acest lucru? Românii nu mai sunt nevoiți să stea la controlul de frontieră dacă zboară în spațiul de liberă circulație, altfel spus, dacă vin dintr-un sau sosesc într-un stat care face parte din Schengen.

Potrivit unui sondaj realizat de Vola.ro pe acest subiect, peste 55% dintre români spun că vor călători mai mult în țările din spațiul Schengen de acum înainte, mai ales că apreciază rapiditatea cu care călătoresc în această zonă. De asemenea, 27.6% dintre respondenți susțin că vor călători de Paște în afara țării, avionul rămânând principala lor opțiune de transport.

În același timp, 89% dintre respondenți susțin că vor călători cel puțin la fel de mult cu avionul ca urmare a aderării la Spațiul Schengen, aceștia recunoscând beneficiile pe care această schimbare le aduce: reducerea timpului destinat controalelor la plecarea din țară, evitarea cozilor pentru controlul documentelor la sosirea într-o țară membră Schengen, crearea unor terminale și porți speciale, tratamentul similar celorlalți cetățeni europeni. Nu în ultimul rând, peste 75% dintre participanții la sondaj sunt de părerea că aderarea României la spațiul aerian Schengen va avea un impact pozitiv asupra turismului din țară.

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând...

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Categorii populare