Topul stațiunilor din România pentru minivacanța de 1 Mai și Paște

Anul acesta 1 Mai si Paștele, două sărbători preferate de turiștii români pentru vacanțe în România, formează o punte, ceea ce va spori apetitul pentru călătorii, distracție și voie bună. Reducerile „Înscrieri Timpurii” lansate încă din toamna anului trecut și voucherele de vacanță au convins turiștii să aleagă România ca destinație principală pentru 1 Mai și Paște.

Cele mai atractive destinații pentru zona de balneo – munte sunt Băile Felix, Călimănești Căciulata și Valea Prahovei,  în timp ce pentru litoral, preferințele turiștilor români au mers către  Mamaia, Costinești și Vama Veche. Pentru Delta Dunării, Sulina, Crișan și Băltenii de Sus sunt printre cele mai solicitate destinații în minivacanța de 1 Mai și Paște.  Turistii români au ales în proporție de peste 55% unități clasificate la 4 si 5 stele, cu servicii suplimentare, acces la facilitățile cu ape termale, muzică live și programe pentru cei mici. Se observă o creștere pentru turismul verde, cât mai aproape de natură, unde libertatea se întâlnește cu relaxarea, într-un good vibes de conexiune în cadrul familiei, într-o experiență green neconvențională. În aceeași măsură, destinațiile rurale câștigă din ce în ce mai mulți turiști în căutare de tradiții, gastronomie și folclor autentic.

În pofida tarifelor mărite în medie cu 17%, față de perioada similară a anului trecut, durata vacanței a crescut de la 3 la 3,85 nopți, apropierea celor două sărbători având un impact pozitiv asupra rezervărilor, potrivit BIBI Touroperator, una dintre cele mai importante agenții touroperatoare, specializată pe vacanțe în România.

În acest moment, pe riviera românească există un număr de peste 180 de unități de cazare pregătite să întâmpine turiștii, multe dintre acestea fiind în stop sales, cu grad de ocupare maxim. Tarifele încep de la 475 lei cameră/ 3 nopți, la un hotel de 3* din Eforie Nord fără servicii de masă, cu reducere de 15% până la finalul lunii aprilie și ajung la 3530 lei cu demipensiune pentru un hotel de 4* din Mamaia, cu masă tradițională de Paște, acces gratuit la spa și activități pentru cei mici.

Pentru cei care își planifică 3 nopți în minivacanța de 1 Mai sau Paște tarifele pe Valea Prahovei încep de la  671 de lei /cameră/ 3 nopți și pot ajunge la 4808 lei pentru un hotel de 4* . În Băile Felix tarifele încep de la 780 lei cameră/ 3 nopți și ajung până la 5007 lei pentru un hotel de 5* cu toate mesele incluse, pachet de băuturi, mese tradiționale, acces la Aquapark și programe artistice live.

Rezervările în Delta Dunării au crescut față de anul trecut chiar dacă tarifele au suferit mici majorări, mai ales pe componenta de masă. Au apărut noi unități de cazare la „alb” datorită voucherelor de vacanță, iar ofertele hotelurilor și ale pensiunilor s-au diversificat prin includerea în serviciile de bază a unor excursii pe lacuri și canale, transfer cu șalupa rapidă, servicii complete de masă și variante de turism durabil, aproape de natură. Tarifele încep de la 742 lei/cameră la o pensiune de 3* și ajung până la 4319 lei cameră/sejur pentru un hotel de 4* cu pensiune completă, excursii și prânz pe navă.

”Minivacanța de 1 Mai și Paște dă cu adevărat startul  vacanțelor estivale  în România. Dacă 1 Mai este destinat în special tinerilor în stațiunile de la malul mării – Mamaia Nord, Costinești și Vama Veche, cea de Paște este dorită de familii la munte, preferința acestora mergând către stațiunile balneo cu ape termale și servicii superioare de 4 sau 5 stele”, a declarat Adrian Voican, președinte Bibi Group4Travel.

Printre evenimentele organizate de Organizațiile de Management al Destinației (OMD) locale de la malul mării se remarcă ediția cu numărul 32 a Festivalului de muzică electronică Sunwaves Mamaia (1-7.05), Festivalul gastronomic du Bonheur Mamaia (30.04 – 06.05) și concerte în fiecare seară în Piațeta Cazino Mamaia sau în Piața Ovidiu din Constanța, cu numeroși artiști cunoscuți. Costinești fură startul distracțiilor organizând în perioada 26-29.04 două festivaluri pentru tineret: May, be Rock! și Hustle Festival.

Related Stories

Descoperă

Gala Turismului „Descoperă Nord-Est” – Cel mai mare eveniment...

Gala, devenită deja o tradiție, reprezintă un punct de întâlnire pentru actorii din domeniul turismului și patrimoniului cultural, incluzând reprezentanți ai HORECA, administrației publice locale, instituțiilor de cultură, mediului academic, precum și mass-media națională și regională. Scopul principal al evenimentului este de a dezvolta parteneriate și de a crește atractivitatea turistică a regiunii Nord-Est.

România a fost ”Regina Balului” la târgul internațional de...

De Ziua Națională a României, 1 decembrie, un mesaj festiv „La mulți ani, România!” a fost difuzat pe panourile digitale din centrul Varșoviei dar și al Cracoviei, parte dintr-o campanie amplă de promovare a turismului românesc, desfășurată în Polonia între 16 noiembrie și 15 decembrie 2024

A început competiția anuală „Amintiri Gustoase” derulată pe social...

91 de premii sunt puse în joc pentru participanții la ediția din acest an a concursului „Amintiri Gustoase”, iar cei mai buni 100 de concurenți vor fi invitați la evenimentul de o zi în care vor face repetiții pentru masa de Crăciun împreună cu unele dintre cele mai plăcute și pricepute personalități din domeniul gastronomiei din România.

Agențiile de turism își promovează ofertele speciale la Târgul...

Pentru sărbătorile de iarnă, vizitatorii pot alege experiențe autentice dintr-o varietate de destinații locale, precum Bucovina și Maramureș, sejururi în stațiuni montane: Călimănești, Predeal, Sinaia sau Poiana Brașov, dar și escapade liniștite în Buzău, Sibiu și Hunedoara.

Se lansează prima asociație dedicată femeilor din transport și...

WTTA - Women in Transport and Tourism Association (Asociația Femeilor din Transport și Turism) este prima asociație românească și internațională fondată cu scopul de a sprijini, conecta și inspira femeile cu cariere excepționale din sectoarele transportului și turismului.

Destinația Anului lansează a cincea ediție și invită românii...

Destinația Anului este mai mult decât o competiție: este cea mai mare acțiune de promovare a destinațiilor din România către români, este o inițiativă de formare și promovare a expertizei în domeniul managementului de destinație, un proiect care inspiră și redefinește obiectivele acestui domeniu.

Categorii populare