Numărul turiștilor români care au călătorit în Germania în anul 2023 a crescut cu 20% față de anul 2022

În anul 2023, turiștii români au efectuat 760.000 de călătorii cu cel puțin o noapte de cazare în Germania. În comparație cu anul precedent, acest lucru reprezintă o creștere de aproximativ 22%. În cadrul celor 760.000 de călătorii în Germania, românii au petrecut 8,5 milioane de nopți, și astfel Germania reușește să se situeze pe locul 4 în clasamentul destinațiilor de călătorie internaționale ale românilor.

Analizând proveniența turiștilor români, se observă o prezență semnificativă din mai multe regiuni ale României. 24% dintre călătoriile în Germania ale românilor în anul 2023 au fost efectuate de locuitori ai Transilvaniei. Moldova și regiunea București au reprezentat 20%, respectiv 18%. 11% au provenit din regiunea Muntenia, 10% din Banat, 8% din Oltenia, 4% din Crișana, 3% din Satu Mare și Maramureș, iar 2% din Dobrogea.

În anul 2023, românii au continuat să călătorească în Germania din diverse motive, reflectând atât nevoile profesionale, cât și dorințele de petrecere a timpului liber și menținerea legăturilor personale. Structura călătoriilor cu cazare în Germania arată o diversitate a scopurilor acestora, cu un accent major pe turismul de agrement. Astfel, 54% dintre călătoriile cu cazare în Germania au fost călătorii de vacanță. 24% au fost călătorii de afaceri, iar 22% au fost vizite la rude/prieteni și alte călătorii private.

“Germania, ca destinație de călătorie, oferă românilor o alternativă sigură, organizată și calitativă de a-și petrece vacanțele, reflectată prin faptul că 54% dintre călătoriile cu cazare ale românilor în Germania sunt călătorii de vacanță. În plus, ofertele de călătorie axate pe turismul ecologic și sustenabil, precum și accesibilitatea foarte bună sunt extrem de apreciate de români. Germania continuă să fie o destinație atractivă pentru români, atrăgând 24% dintre călătorii din Transilvania, 20% din Moldova și 18% din regiunea București. explică Cristian Sallai, directorul Organizației Germane pentru Turism în Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru, România și Serbia.

UEFA EURO 2024 generează o cerere suplimentară de călătorii.

Peisajul unic de artă și cultură al Germaniei este un motiv puternic de călătorie pentru turiștii internaționali. Din cele 173 de milioane de călătorii cu scop cultural ale europenilor la nivel mondial în 2023, 18,7 milioane de turiști au avut ca destinație Germania, ceea ce o face destinația numărul 1 pentru călătoriile cu scop cultural ale europenilor. În același timp, city-break-urile reprezintă un segment important pentru turismul incoming în Germania: dintr-un total de 31,5 milioane de vacanțe ale europenilor în Germania în 2023, 12,9 milioane de călătorii au avut ca destinație orașele mari – reprezentând astfel o pondere de 41%.

Pentru UEFA EURO 2024, vizitatorii internaționali din cele zece orașe gazdă din Germania se pot aștepta la un program variat care atrage atât pasionații de cultură, cât și pe cei de fotbal, invitându-i la dialog și participare. În cooperare cu EURO 2024 GmbH, un joint venture între DFB și UEFA pentru organizarea turneului, DZT motivează potențialii călători în Germania să exploreze locațiile și împrejurimile, pe lângă vizitarea meciurilor de fotbal, și astfel să-și prelungească șederea. Un alt punct de focalizare al turismului cultural stabilit de DZT în 2024 este cu ocazia aniversării a 250 de ani de la nașterea lui Caspar David Friedrich. Dezvoltările inovatoare în regiunile care au fost odată separate de granița inter-germană, în special ofertele pentru segmentul în creștere ‘Workation’, GNTB le abordează la cea de-a 35-a aniversare a căderii Zidului. Și având în vedere anul 2025, GNTB promovează Chemnitz ca fiind Capitala Europeană a Culturii.

Despre Organizația Germană pentru Turism

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public-privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania în numele Ministerului Federal al Economiei și Energiei (BMWe), fiind sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine  strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare în Centrul nostru de presă online la adresa www.germany.travel/presse.

GNTB are o strategie depășire a provocărilor pandemiei de COVID-19 împărțită pe 3 direcții:

– Creșterea gradului de conștientizare a brandului Destination Germany

– Sprijinirea industriei de turism, prin managementul relațiilor și schimbul de cunoștințe

– Dezvoltarea de planuri de acțiune bazate pe dovezi, pe baza cercetărilor de piață direcționate și a analizei continue a impactului coronavirusului.

Related Stories

Descoperă

Cum arata profilul romanilor care merg la SPA în...

Printre activitatile preferate de romani atunci cand merg in vacanta se numara si mersul la SPARomanii aleg masaje, impachetari sau tratamente specifice atunci cand se cazeaza la un hotel cu centru wellnessStresul, durerile musculare, recuperarea post-operatorie, in topul afectiunilor pe care romanii incearca sa le trateze la SPA

Județul Suceava, locul unde statul moldovean a fost înființat...

Obiective de patrimoniu din Suceava și poveștile lor se regăsesc din acest an în programul național de turism cultural România Atractivă;Suceava se află în top 5 județe ca număr de obiective incluse în program;Jurnaliști și creatori de conținut au făcut singuri untul într-o gospodărie tradițională din Bucovina și au admirat satul-muzeu Ciocănești;Statul moldovean a fost înființat de două ori, iar istoria începuturilor Moldovei este chiar mai interesantă decât legendele;Cea mai veche biserică de lemn din România se află în cimitirul de la Putna și se presupune că a fost mutată de la Volovăț într-o singură noapte.

Peste 67% dintre români au planuri de călătorie pentru...

Dat fiind că cei mai mulți români au în plan cel puțin o vacanță vara aceasta, este important ca aceștia să știe că sunt câteva trucuri care îi pot ajuta să găsească bilete la un preț mai bun. Un prim aspect ține de data achiziționării biletelor: în general, vor obține un tarif mai mic dacă rezervă zborul în avans față de data călătoriei, de regulă, cu peste 21 de zile înainte de plecare.

Cum va arăta sezonul estival în 2024? Prețul mediu...

Prețul mediu pentru un sejur de două persoane, două nopți, pentru litoralul românesc, este de 1.004 lei. La munte, prețurile medii sunt comparabile cu cele de la mare: 990 de lei pentru un sejur pentru două persoane, două nopți. Nu în ultimul rând, în destinațiile balneare, prețul mediu pentru un sejur de două nopți este de 893 de lei.

Primul ghid dedicat investitorilor în domeniul hotelier lansat de...

Pentru ca un business hotelier să-și maximizeze șansele de reușită, elementele esențiale de luat în calcul și explicate în ghid sunt legate atât de o succesiune completă și corectă a activităților de dezvoltare, dar și de necesitatea ca investitorii să aibă alături specialiști care să le ofere informații și soluții profesionale la momentul potrivit, astfel încât să poată lua cele mai bune decizii.

Studiu: Orașele cu cele mai mici prețuri la pizza-...

Focșaniul, Vasluiul și Piteștiul ocupă locul 2 cu un preț mediu al unei pizza margherita de doar 26 de lei, urmate de cinci orașe care au același preț mediu de 28 de lei pentru o pizza Margherita: Sfântu Gheorghe, Călărași, Râmnicu Vâlcea, Suceava și Tulcea.

Categorii populare