Cum a reușit Sovata să rămână în topul destinațiilor balneare din România

Într-o industrie dinamică, în continuă schimbare, așa cum este turismul, succesul unei destinații poate fi o provocare majoră, mai ales în România. Cu toate acestea, există locuri care reușesc să își mențină farmecul și popularitatea de-a lungul timpului, iar Sovata se numără fără îndoială printre acestea.

Situată în inima Transilvaniei, Sovata s-a impus ca una dintre cele mai cunoscute și apreciate stațiuni balneare din România, atrăgând vizitatori din întreaga țară și din străinătate. Este destinația de care ne bucuram odinioară, alături de părinți și bunici, dar și locul spre care ne îndreptăm în prezent, ori de câte ori avem nevoie de un moment de relaxare, mai ales Sovata se numără printre orașele cu cel mai ozonat aer din țară, fiind considerată, pe bună dreptate, mica noastră Elveție.

Dincolo de resursele naturale pe care turiștii le apreciază aici, Sovata s-a dezvoltat și a reușit să se mențină pe un trend ascendent datorită investițiilor făcute în zonă. Un astfel de exemplu este și Hotel Crystal, în centrul Sovatei, la doar 700 de metri de Lacul Ursu. Cu 104 camere cu design modern, un centru SPA & wellness construit la cele mai înalte standarde, dar și un restaurant care îmbină bucătăria tradițională cu tehnicile internaționale, Hotel Crystal este una dintre principalele opțiuni ale celor care vizitează stațiunea.

De ce este Sovata o destinație atât de căutată atât de turiștii români, cât și de cei străini?

Unul dintre pilonii de rezistență ai Sovatei în industria turismului balnear este oferta sa diversificată de terapii și tratamente recomandate pentru mai multe afecțiuni: neurologice, dermatologice, infecții bacteriene, boli cardiovasculare, inflamații articulare și nu numai. 

Cunoscut drept „Marea Moartă a Europei”, Lacul Ursu, singurul lac helioterm din lume, este bogat în sare, minerale și oligoelemente cu proprietăți terapeutice foarte puternice. Apa sărată are un efect antiinflamator și antibacterian, fiind utilă inclusiv pentru inhalațiile care curăță aparatul respirator și ameliorează efectele alergiilor. Pe lângă proprietățile vindecătoare ale apelor termale, terapeuții folosesc în centrele spa și nămolul pentru tratarea reumatismului și a altor afecțiuni ce țin de sistemul osos și muscular.

Mai mult decât atât, Sovata este recunoscută și pentru prețurile sale accesibile: în stațiune se fac tratamente la cele mai înalte standarde pentru o varietate de condiții medicale, iar tarifele sunt mai mici decât la spa-urile din țări precum Ungaria, Franța, Austria.

Nu în ultimul rând, dincolo de investițiile în turismul balnear care s-au făcut constant în Sovata, un atu important al zonei este natura înconjurătoare care atrage anual zeci de mii de turiști. Situată la poalele munților, stațiunea este înconjurată de verdeață, ceea ce contribuie la o calitate superioară a aerului. În acest context, nu este de mirare că Sovata a obținut nenumărate premii în ultimii ani: cea mai bună destinație health & wellness din România (2022), cea mai completă stațiune balneară (2019), iar lista poate continua.

Vacanța de vară la Hotel Crystal din Sovata

Hotel Crystal dă startul sezonului estival cu o ofertă de Ziua Copilului care include 2 nopți de cazare (31 mai – 2 iunie) cu demipensiune și acces la zona spa, cu mențiunea că cei mici beneficiază de cazare și demipensiune gratuite dacă au până în 12 ani. Prețurile pentru acest pachet pornesc de la 1050 de lei.

Tot în perioada 31 mai – 2 iunie, Sovata va găzdui Vinfest, festivalului vinului, care va reuni producători de vinuri alese, discuții și prezentări la masa rotundă cu specialiștii în domeniu, activități, proiecții și concerte pentru întreaga familie.

Related Stories

Descoperă

Gala Turismului „Descoperă Nord-Est” – Cel mai mare eveniment...

Gala, devenită deja o tradiție, reprezintă un punct de întâlnire pentru actorii din domeniul turismului și patrimoniului cultural, incluzând reprezentanți ai HORECA, administrației publice locale, instituțiilor de cultură, mediului academic, precum și mass-media națională și regională. Scopul principal al evenimentului este de a dezvolta parteneriate și de a crește atractivitatea turistică a regiunii Nord-Est.

România a fost ”Regina Balului” la târgul internațional de...

De Ziua Națională a României, 1 decembrie, un mesaj festiv „La mulți ani, România!” a fost difuzat pe panourile digitale din centrul Varșoviei dar și al Cracoviei, parte dintr-o campanie amplă de promovare a turismului românesc, desfășurată în Polonia între 16 noiembrie și 15 decembrie 2024

A început competiția anuală „Amintiri Gustoase” derulată pe social...

91 de premii sunt puse în joc pentru participanții la ediția din acest an a concursului „Amintiri Gustoase”, iar cei mai buni 100 de concurenți vor fi invitați la evenimentul de o zi în care vor face repetiții pentru masa de Crăciun împreună cu unele dintre cele mai plăcute și pricepute personalități din domeniul gastronomiei din România.

Agențiile de turism își promovează ofertele speciale la Târgul...

Pentru sărbătorile de iarnă, vizitatorii pot alege experiențe autentice dintr-o varietate de destinații locale, precum Bucovina și Maramureș, sejururi în stațiuni montane: Călimănești, Predeal, Sinaia sau Poiana Brașov, dar și escapade liniștite în Buzău, Sibiu și Hunedoara.

Se lansează prima asociație dedicată femeilor din transport și...

WTTA - Women in Transport and Tourism Association (Asociația Femeilor din Transport și Turism) este prima asociație românească și internațională fondată cu scopul de a sprijini, conecta și inspira femeile cu cariere excepționale din sectoarele transportului și turismului.

Destinația Anului lansează a cincea ediție și invită românii...

Destinația Anului este mai mult decât o competiție: este cea mai mare acțiune de promovare a destinațiilor din România către români, este o inițiativă de formare și promovare a expertizei în domeniul managementului de destinație, un proiect care inspiră și redefinește obiectivele acestui domeniu.

Categorii populare