Chefi de top, distinși cu stele Michelin, antreprenori din industria HoReCa, artizani culinari și producători locali la singurul festival gastronomic din România. Cum arată programul evenimentului?

Chefi de top, distinși cu stele Michelin, antreprenori din industria HoReCa, artizani culinari și producători locali se întâlnesc între 12 și 15 septembrie în satul de vacanță Boroș din Lunca de Jos, Harghita, pentru cea de-a treia ediție Taste of Transylvania, cel mai mare festival gastronomic din țara noastră, care își propune să așeze Transilvania pe harta culinară internațională.

„Taste of Transylvania a început un nou capitol în cultura gastronomică a Transilvaniei și ne-a provocat să redescoperim gusturile și rețetele din bucătăria de odinioară, încercând, în același timp, să le reinterpretăm într-o notă modernă. Pentru cea de-a treia ediție a festivalului, ne-am propus să extindem programul și să le oferim participanților o experiență complexă, care include și ateliere de gătit, o cursă de cules cartofi și mai multe concerte”, a declarat Trucza Adorján, fondatorul Taste of Transylvania.

Taste of Transylvania 2024: mâncare tradițională reinterpretată, muzică bună, activități pentru gurmanzi și ateliere de gătit

Evenimentul care aduce laolaltă bucătari, antreprenori și producători din regiune, Taste of Transylvania promite o experiență de neuitat pentru gurmanzi. Printre brandurile prezente la festival se numără Vágó, IKON, Panificio il Basilico, Bistro de’l Arte, Costes Downtown, MÁK, Soro lume, Noua, Páva, Mosafir, Beyond, Pasaj, Hedo Bar, Petry, +52 Event Hall, Truffle, Gastrolab, Castle, Gundel, Rumour și multe, multe altele.

Taste of Transylvania 2024 va debuta joi, 12 septembrie, care va fi și ziua 0, când Crucea Roșie Română, Caritas, echipa Sepsi OSK și echipa de hochei din Gheorgheni vor participa la o sesiune de gătit colectiv de zacuscă, zacuscă pe care, ulterior, o vor folosi în scop caritabil.

Vineri, 13 septembrie, vor avea loc mai multe demonstrații de gătit, inclusiv o sesiune alături de gospodinele Aliz și băbuțele versus mai mulți chefi locali, un concert DJ Pixar Stellar și dezbateri gastronomice la masa pătrată din cortul Kövi Pál. Sâmbătă, 14 septembrie, chef Cezar Munteanu și chef Alex Petricean vor urca pe scena Taste of Transylvania pentru a prezenta evenimentul, care va mai include și lansări de carte, discuții de masă rotundă cu specialiști din industria HoReCa, dar și diferite activări ale brandurilor. Tot sâmbătă va avea loc și o culegere comunitară de cartofi, în cadrul căreia vor fi oferite mai multe premii pentru participanți, dar și o serie de concerte marca Sarmalele Reci, Boban Markovic Orkestar, Tóth Árpi. Duminică, 15 septembrie, festivalul se va încheia cu sesiuni de gătit, preparate delicioase, o cursă de alergare comunitară, dar și un DJ set cu DJ BRNY.

Taste of Transylvania, o experiență completă pentru iubitorii de gastronomie

Taste of Transylvania își va deschide porțile în perioada 12-15 septembrie cu o experiență completă pentru gurmanzi, care se vor putea bucura de mai multe zone de activități: șura de evenimente Pro Economica, Joy Cooking by Petry – Bucuria în bucate și scena muzicală. La Bucuria în Bucate va exista și o bucătărie complet utilată, iar casnicele și bucătarii profesioniști vor găti simultan rețete tradiționale.

Programul Taste of Transylvania 2024 va include și experiențe pentru toată familia: proiecții la cinema, aventuri la casa de joacă Legendárium și jocuri populare pentru copii, alături de expoziția „Geofolk” a lui Dávid Botond. Nu în ultimul rând, moara pensiunii Skanzen va găzdui ateliere de făcut paste pentru toate vârstele.

Produsele locale din Transilvania, susținute de Fundația ProEconomica

„Scopul Fundatiei ProEconomica a fost de a oferi antreprenorilor din zona Transilvaniei mijloacele financiare necesare pentru investițiile lor. Primul pas a fost finanțarea micilor ferme, fabrici de producție sau facilități de creștere a animalelor, care să ofere o bază și un punct de plecare pentru viața economică din zonă. Al doilea pas a fost de a susține hotelurile și facilitățile turistice, transformându-le în puncte de desfacere pentru aceste mici unități de producție. Ultimul pas presupune finanțarea evenimentelor care promovează regiunea în toată complexitatea sa, atât din punct de vedere economic, cât și turistic.

Prin aceste evenimente, produsele locale din Transilvania, fie că este vorba de alimente tradiționale, meșteșuguri sau alte bunuri, nu doar că ajung pe piețele naționale, dar sunt promovate și pe plan internațional, oferindu-le antreprenorilor oportunitatea de a-și extinde activitatea și de a se conecta cu piețe noi. Nu dorim să oferim doar sprijin financiar punctual, ci și pârghii pentru o dezvoltare durabilă și reală a antreprenorilor din Transilvania” a declarat Kozma Mónika, director executiv al Fundației Pro Economica.

Foto: Erdély Bálint Előd, Ilyés Zalán, Józsa Levente

Programul complet Taste of Transylvania este disponibil aici: https://tasteoftransylvania.eu/festivalul-taste-of-transylvania-2024/

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare