Întâlnire în premieră între ANAT, Asociația Aeroporturilor din România și companiile aeriene pentru îmbunătățirea experienței pasagerilor

Miercuri, 2 octombrie 2024, la Hotel Ramada Nord, a avut loc în premieră o întâlnire organizată de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) împreună cu Asociația Aeroporturilor din România (AAR), cu participarea companiilor aeriene și de handling,  cu scopul de  a aduce la aceeași masă principalii actori din domeniul aviației și turismului și pentru a găsi soluții menite să îmbunătățească experiența pasagerilor care călătoresc în scop turistic și nu numai.

În cadrul întâlnirii, au fost discutate o serie de provocări cu care se confruntă sectorul aviatic, precum întârzierile și anulările de zboruri cauzate de limitări ale capacităților operaționale ale companiilor aeriene și a infrastructurii aeroportuare în perioadele cu trafic intens.

De asemenea, s-a pus accent pe necesitatea creșterii calității serviciilor oferite pasagerilor, cu scopul de a reduce disconfortul provocat de aceste probleme, precum și pe protecția acestora în cazul falimentului companiilor aeriene, prin inițiativa ANAT de a crea un fond de garantare pentru biletele de avion.

Datele prezentate în cadrul întâlnirii subliniază importanța acestui demers comun. În prima jumătate a anului 2024, traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut cu 4,9% față de aceeași perioadă din 2023 și cu 10,5% față de 2019, înregistrându-se un total de cca. 24 milioane de pasageri​. Cu toate acestea, doar 53% dintre aeroporturile europene au revenit la nivelurile din 2019, semn că redresarea este inegală​.

ANAT și AAR au subliniat interesul comun pentru atragerea unui număr mai mare de companii aeriene pe aeroporturile din România, prin deschiderea de noi rute internaționale și extinderea segmentului de incoming. Această inițiativă este văzută ca o modalitate de a sprijini nu doar dezvoltarea turismului românesc, ci și de a contribui la creșterea economică regională și națională.

„Este esențial să lucrăm împreună pentru a aduce îmbunătățiri semnificative în experiența pasagerilor, reducând întârzierile și anulările de zboruri și asigurând o infrastructură mai eficientă și modernizată. Totodată, ne dorim să oferim pasagerilor siguranța că nu vor mai pierde bani atunci când o companie aeriană dă faliment, așa cum s-a întâmplat de curând în cazul Blue Air, unde peste 250.000 de oameni au pierdut bani. Acești bani nu vor putea fi recuperați, pe când dacă am fi avut un fond de garantare pentru biletele de avion funcțional, acest lucru nu s-ar fi întâmplat. Ne vom ocupa ca acest fond să existe și să devină operațional cât mai repede, împreună cu Fondul de garantare pentru pachetele turistice, astfel ca turiștii să fie complet protejați împotriva falimentului si insolventei, fie ca vorbim de agenții sau linii aeriene.”, a declarat Alin Burcea, Președintele ANAT.

„Agențiile de turism, aeroporturile și companiile aeriene au un scop comun, de a crea o experiență plăcută turiștilor și pasagerilor în călătoriile lor. În premieră pentru asociațiile noastre, ne-am întâlnit să discutăm aspecte din activitatea fiecărui segment și să găsim soluții pentru a atrage turiști străini în Români, urmând ca în viitor, odată cu crearea OMD-urilor regionale și a celui național să ne implicăm cu toții în această activitate  că să putem ajunge la ținta noastră de 10 milioane de turiști străini pe an. Încă suntem departe de a atinge potențialul pe care îl avem. Putem ajunge la acest rezultat atrăgând noi companii aeriene, deschizând noi rute și conectând orașele turistice ale României cu aeroporturile internaționale din piețele țintă”, a declarat Corina Martin, președintele Comisiei OMD din cadrul ANAT

„O situație pe care însă o întâlnim și în România dar și în restul Europei se referă la traficul intern. Acesta este sub nivelul anului 2019. Probabil și din considerente economice, dar și pentru că pandemia a “mutat” în online foarte multe întâlniri. Apoi sunt aspectele geo-politice care au influențat zborurile, și care le influențează și în prezent – instabilitatea din Orientul Mijlociu, războiul din Ucraina. Totuși, ne bucurăm de avantajul de a fi intrat în Schengen cu spațiul aerian. Ne așteptăm la o ușoară creștere a traficului, pentru că pasagerii europeni  vor percepe deplasarea spre țara noastră ca pe un zbor intern. Ne dorim ca turiștii străini să vină în România, dar considerăm important ca orașele de aici să se promoveze mult mai mult în afară”, a sintetizat David Ciceo, Președintele AAR.

La întâlnirea de azi au participat peste 50 de reprezentanți ai agențiilor de turism membre ANAT cu activitate de outgoing și de business travel, ai tuturor aeroporturilor din România și ai companiilor aeriene care operează zborurile charter.

Related Stories

Descoperă

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Drumeție cu gust de „Brânzeturi dumnezeiești” – pe Via...

La finalul drumeției, participanții vor ajunge la ferma familiei Mădăraș din Agârbiciu, locul unde se nasc celebrele „brânzeturi dumnezeiești”. Părintele Nicolae Mădăraș, împreună cu cei cinci fii ai săi, cresc vaci din rasa „brună de Maramureș” și prepară produse lactate apreciate nu doar în zona Copșa Mică - Mediaș, ci și dincolo de granițele județului, până la Blaj.

Colliers: Industria hotelieră din România, printre cele mai mari...

Raluca Buciuc, Director, Partner of Valuation360 și Advisory Services la Colliers: Românii au continuat să călătorească și să accepte tarife tot mai ridicate, iar Bucureștiul a ajuns la prețuri pe cameră comparabile cu diverse capitale regionale, de la Viena la Varșovia și Praga. Această evoluție a susținut ca perioada 2023-2025 să fie una foarte bună pentru hotelieri, însă creșterea tarifelor în viitor nu se va putea baza doar pe inflație, ci pe diversificarea serviciilor, inovație și utilizarea tehnologiei AI.

Turismul Românesc 2.0: Cum schimbă tehnologia călătoriile românilor

În sectorul turistic, mai mult de jumătate dintre furnizorii de cazare utilizează instrumente precum tarife dinamice (52%) sau chatboți (58%) pentru a servi mai bine clienții și a crește veniturile. În schimb, piețele din Europa de Est, inclusiv România, rămân în mare parte subdigitalizate, multe operațiuni fiind încă realizate manual.

Hello Holidays marchează Ziua Mondială a Turismului cu oferte...

Fiecare ediție a Zilei Mondiale a Turismului are o tematică specială, axată pe provocările și oportunitățile momentului, de la digitalizare și sustenabilitate, până la turismul rural sau incluziunea socială. Este o zi în care industria călătoriilor își reafirmă rolul vital, amintind că fiecare turist contribuie la schimb și înțelegere interculturală.

Eco-Brunch aniversar la Dorna Candrenilor: 15 ani de ecoturism...

Atmosfera de sărbătoare a adunat peste 200 de participanți, oaspeți din țară, din străinătate și din comunitățile locale. Peste 50 de localnici s-au implicat direct în organizare: gospodine și producători locali, soliști și dansatori de folclor, voluntari și meșteri populari.

Categorii populare