2024 va fi primul an al revenirii la normalitatea din turism, egalând 2019

► Sezonul estival 2024 aduce pentru litoralurile românesc și bulgăresc, dar și pentru Grecia și Turcia, reduceri early booking de până la 30%, avansuri mici de 20 – 30% și o diferență de 70 – 80% cu 14 zile înainte de intrarea la cazare

►  Creștere de 50% a rezervărilor early booking pentru octombrie – decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent

► IRI Travel si agențiile partenere din toată țara se așteaptă ca din 4 ianuarie rezervările să crească exponențial și datorită menținerii unor reduceri de early booking maximale pe toată luna ianuarie. Cele mai populare stațiuni și regiuni sunt Nisipurile de Aur, Mamaia, Thassos și Kușadasi

IRI Travel, principalul touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât și pe cel românesc, anunță lansarea în forță a ofertelor tip early booking pentru sezonul estival 2024, sub genericul ”Vacanță la Marea Neagră”, alături de oferte pentru alte două destinații populare ale românilor, Grecia și Turcia.

Sezonul estival 2024 aduce pentru litoralurile românesc și bulgăresc, dar și pentru Grecia și Turcia, reduceri early booking de până la 30%, avansuri mici de maxim 20-30% și diferența de 70-80% cu 14 zile înainte de intrarea la cazare. Astfel turiștii beneficiază de reducerile maxime de early booking însă nu riscă nimic, deoarece avansul este rambursabil. Efortul financiar al acestora este minim pentru că vor achita diferența de bani în cazul vacanțelor de vară abia peste 6-7 luni.

IRI Travel si agențiile partenere din toată țara se așteaptă ca din 4 ianuarie rezervările să crească exponențial și datorită menținerii unor reduceri de early booking maximale pe toată luna ianuarie.

Iată care este topul țărilor și respectiv al stațiunilor pentru sezonul estival 2024:

1. Bulgaria: Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach, Obzor

2. România: Mamaia, Eforie Nord, Neptun, Jupiter

3. Grecia: Thassos, Halkidiki, Riviera Olimpului

4. Turcia: Kușadasi, Bodrum, Antalya

Marea majoritate a turiștilor români aleg hoteluri de la 3 stele în sus, în Bulgaria optând în special pentru servicii all inclusive, dar cu o tendință în creștere în acest sens și în țara noastră. Cele mai solicitate sunt, la ora actuală, pe ambele litoraluri, hotelurile de 4 și 3 stele, ambele categorii cu o pondere de 50% din total, urmate de hotelurile de 5 stele, cu o pondere de 40%.

Creșterea estimată în 2024 față de 2023, pe baza rezervărilor de până în prezent, este de 50%.

”Am sesizat anumite tendințe noi, în ceea ce privește preferințele turiștilor români pentru sezonul estival 2024. Mulți turiști preferă vacanțe mai scurte, de 3-5 nopți, dar rezervă mai multe vacanțe în același an. Este îmbucurătoare orientarea spre hoteluri cu servicii superioare de 4-5 stele. De asemenea, foarte căutate sunt minivacanțele pentru zilele libere naționale, chiar dacă acestea nu sunt neapărat în sezonul de vară. Împreună cu agențiile de turism partenere, ne străduim să oferim, permanent, cele mai bune și eficiente opțiuni pentru vacanțele românilor”, declară Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.

Iată mai multe exemple de tarife pentru un sejur de 5 nopți în perioada 20.06 – 25.06. Toate prețurile includ reducerile de Early Booking (EB) menționate:

  1. Bulgaria

Nisipurile de Aur:

Hotel 3* = 166 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 31.03

Hotel 4* = 190 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 28.02

Hotel 5* = 420 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 31.01

Albena:

Hotel 3* = 195 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 10 % până la 31.01

Hotel 4* = 261 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 29.02

Hotel 5* = 535 euro/pers. cu Ultra All Inclusive

Sunny Beach:

Hotel 3* = 145 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 33 % până la 10.01

Hotel 4* = 166 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 31.01

Hotel 5* = 306 euro/pers, cu All Inclusive, reducere EB 20 % până la 31.01

  • România:

Mamaia:

Hotel 3* = 392 lei/pers. fără masă, reducere EB 35 % până la 31.01

Hotel 4* = 624 lei/pers. fără masă, reducere EB 15 % până la 31.01

Eforie Nord:

Hotel 3* = 343 lei/pers. fără masă, reducere EB 10 % până la 31.03

Hotel 4* = 993 lei/pers. cu mic dejun, EB 35 % până la 15.04

Neptun:

Hotel 3* = 438 lei/pers. cu mic dejun EB 20 % până la 31.01

Hotel 4* = 650 lei/pers. fără masă, reducere EB 15 % până la 01.03

  • Grecia:

Thassos:

Hotel 3* = 130 euro/pers cu Mic dejun, reducere EB 10 % până la 31.01

Hotel 4* = 237 euro/pers cu All Inclusive, reducere EB 5 % până la 31.01

Halkidiki:

Hotel 3* = 122 euro/pers. fără masă, reducere EB 10 % până la 31.01

Hotel 4* = 138 euro/pers. fără masă, reducere EB 15 % până la 29.02

Riviera Olimpului:

Hotel 3* = 128 euro/pers. fără masă, reducere EB 20 % până la 31.01

Hotel 4* = 249 euro/pers. cu mic dejun, reducere EB 20 % până la 31.01

  • Turcia:

Kușadasi:

Hotel 3* = 148 euro/pers. cu demipensiune, reducere EB 35 % până la 31.01

Hotel 3* = 203 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 30 % până la 31.01

Hotel 5* = 324 euro/pers. cu All Inclusive

Bodrum:

Hotel 3* = 197 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 15 % până la 29.02

Hotel 4* = 202 euro/pers. cu All Inclusive. reducere EB 10 % până la 31.01

Hotel 3* = 247 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 15 % până la 29.02

Antalya:

Hotel 3* = 212 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 30 % până la 31.01

Hotel 4* = 233 euro/pers. cu All Inclusive, reducere EB 35 % până la 31.01

Hotel 5* = 260 euro/pers. cu Ultra All Inclusive, reducere EB 25 % până la 31.01

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând...

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Categorii populare