România poate spera la prezența în ghidul Michelin cel mai devreme în anul 2030 și doar cu sprijinul autorităților centrale

Fondatorii Taste of Transylvania, alături de un grup de chefi din toată țara, au susținut zilele acestea o cină inedită “la 10 mâini”, pentru a promova gastronomia transilvană și pentru a demonstra că nu este nevoie să ne îndepărtăm de tradiții pentru a reinterpreta gastronomia tradițională. Dincolo de demonstrația de măiestrie gastronomică, evenimentul la care a participat și chef Adam Meszaros, unul dintre cei mai cunoscuți chefi ai Ungariei, apreciat cu două stele Michelin, a avut drept scop definirea gastronomiei ca domeniu reprezentativ pentru cultura și tradiția românească, pornind de la procedura implementată de către Ungaria, și a evidențiat necesitatea implicării statului, în cazul acesta, a autorităților în includerea României pe harta ghidului gastronomic Michelin.

De ce nu avem încă chefi cu stele Michelin în România?

Aceasta a fost întrebarea la care mai mulți chefi, pasionați de HORECA sau proprietari de restaurante au încercat să răspundă, iar Chef Adam Meszaros a povestit din experiența Ungariei, care a făcut toți acești pași în urmă cu  aproximativ 18 ani. Dincolo de calitatea și unicitatea bucătăriei, de care România dispune în acest moment, toate persoanele prezente au subliniat importanța implicării autorităților române pentru a iniția întreg procesul de analiză din partea Michelin.

“În final chestiunea Michelin în România se reduce la consistența asigurată de statul român în a promova și iniția discuțiile cu reprezentanții Michelin. Este un proces care se întinde pe parcursul mai multor ani, motiv pentru care singurul mod în care acesta poate fi dus la final este prin cooperarea dintre zona private, cu chefii români și ministerul de resort. Costul studiului gastronomiei transilvănene, analiza chefilor din România și a preparatelor care ar putea atrage atenția gurmanzilor din toată lumea depășește un milion de euro, însă rezultatele se vor vedea în repoziționarea României ca destinație gastronomică și turistică și prin atragerea unui public cu totul nou pentru țara noastră”, a declarat Monika Kozma, director general al Fundației Pro Economica Alapítvány.

Taste of Transylvania, festivalul care promite să revoluționeze cultura gastronomică transilvană

Iubitorii de tradiții și pasionații de cultură culinară au și anul acesta un loc de întâlnire în Transilvania: este vorba despre Taste of Transylvania, festivalul gastronomic care ne propune redescoperirea gusturilor de odinioară într-o interpretare unică a mai multor chefi din toată țara, dar și din Ungaria.

Taste of Transylvania este un proiect gândit de mai mulți pasionați de cultura gastronomică a României, festival care, din 2022, adună cea mai frumoasă comunitate gurmandă în jurul său. Evenimentul își propune să așeze regiunea Transilvaniei pe harta destinațiilor gastronomice, dar și să aducă România în lumea stelelor Michelin prin promovarea unor experiențe culinare desăvârșite.

“Anul acesta, Taste of Transylvania va avea loc între 12 și 15 septembrie, în deja tradiționalul sat de vacanță Boroș din Lunca de Jos, Harghita. Ne propunem să aducem față în față “noul” și “vechiul” în bucătăria românească și să promovăm gusturile transilvane într-o interpretare creativă a celor mai buni chefi din România.” a declarat Adorjan Trucza, fondator Taste of Transylvania

Prin Taste of Transylvania, organizatorii și-au propus să deschidă un nou capitol în cultura gastronomică tradițională, dar și să pună regiunea Transilvaniei, cu toată bogăția sa culinară, pe harta gastronomică internațională ca o destinație nouă, dar totuși atemporală.

Primele două ediții Taste of Transylvania, cea din 2022 și cea din 2023, s-au bucurat de un feedback pozitiv covârșitor, mai ales datorită principiilor în jurul cărora s-a dezvoltat festivalul: gastronomie, sustenabilitate, tradiție și colaborare. Anul trecut, în premieră, în cadrul Taste of Transylvania a debutat și un nou concept, Bucuria în bucate, o locație deschisă de-a lungul festivalului, unde 50 de bucătari de renume au gătit după propria lor viziune, în echipe, din ingredientele propuse de echipa festivalului și completate de ei. Proiectul a avut un succes desăvârșit, atât din partea vizitatorilor, precum și din partea bucătarilor din Transilvania, Muntenia și Ungaria.

Taste of Transylvania 2023 a însemnat: peste 5.000 de vizitatori, peste 50 de bucătari participanți, 22 de vendori cu meniuri gourmet, o zi de activități dedicate profesioniștilor din gastronomie și HoReCa, dar și 43 de speakeri care au povestit despre lecțiile pe care le-au învățat în domeniul culinar de-a lungul timpului.

Cum se va transforma Taste of Transylvania 2024?

Principalul obiectiv pe care organizatorii l-au stabilit pentru Taste of Transylvania 2024 este diversificarea ofertei de conținut. Pe lângă partea culinară, festivalul va include acum și concerte de muzică electronică, pentru a ajunge la un public-țintă cât mai variat.

Programul va include un concert susținut de trupa  Bagossy Brothers Company și un line-up de DJ. Concertele  vor avea loc într-un spațiu nou amenajat în incinta festivalului din Boroș, acesta având o scenă cu sonorizare profesională și o zonă gastro cu oferte de mâncare și băuturi.

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare