Cum trebuie să participe în mod profesionist România la târgurile internaționale de turism

Decizia finală a listei târgurilor ar trebui să fie făcută cu mai mult profesionalism și să fie alocat un timp mai îndelungat de analiză

Care trebuie să fie etapele participării la târguri

Gheorghe Fodoreanu: AI (inteligența artificială), pe acest subiect, este partizanul nostru, oferindu-ne informații relevante și sprijin

”Este îmbucurător că România va fi prezentă la o serie de târguri internaționale de turism în 2024 și 2025. Această inițiativă vine în contextul în care Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) începe să acorde o atenție deosebită organizării și promovării participării țării noastre la evenimentele de profil, încercând să organizeze participările din timp. Însă, timpul acordat breslei profesioniștilor asupra alegerii acestor târguri rămâne scurt, de câteva zile. Decizia finală a listei târgurilor ar trebui să fie făcută cu mai mult profesionalism și să fie alocat un timp mai îndelungat de analiză”, declară Gheorghe Fodoreanu, om de turism cu o experiență de 50 de ani în domeniu, fost președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Profesionalism și dezvoltare

Lista cu cele 37 de târguri selectate acoperă o gamă largă de manifestări complexe, care vizează promovarea industriei turistice a României. Bineînțeles, bunăstarea unei țări este strâns legată de bogăția creată de populație. În acest sens, accesarea fondurilor europene și exportul de servicii (în special incoming) joacă un rol determinant în dezvoltarea economică și culturală a tuturor județelor României. Totodată, investițiile minime sau aproape inexistente ale statului trebuie să fie corectate, iar o politică inteligentă de facilitare a investițiilor în structurile turistice (hoteluri, pensiuni, restaurante etc.) este esențială. De asemenea, trebuie să avem o politică fiscală adecvată, să acordăm credite pe termen lung și să menținem calitatea obiectivelor turistice, consideră Gheorghe Fodoreanu.

Reguli și reflexe de comportament

Lista cu târguri, apărută ”ca din spuma mării”, poate fi discutată și evaluată mai bine după stabilirea și acceptarea unor reguli și reflexe de comportament care se regăsesc pe piață de mult timp.

Etapele organizării unui târg internațional

În primul și în primul rând, este nevoie de respectarea  termenelor de plată impuse de organizatorii de târguri. Organizarea, derularea, evaluarea participării la târguri trebuie
să țină seama de trei etape:

1. Perioada dinaintea târgului: Această etapă trebuie dedicată unei ofensive pe piața media, prin implicarea grupurilor de presă, bloggeri și emisiuni TV. Invitații din țara unde se desfășoară târgul vor contribui la promovarea participării României.

2. În timpul târgului: Pe lângă stand, trebuie să organizăm o serie de activități ofensive de promovare care să atragă atenția asupra destinației România:

► Publicitate clasică prin afișe și postere pe mijloacele de transport.

► Publicitate pe documentele târgului (planul expoziției, harta, interiorul sălii de expoziție etc.).

► Participarea la evenimentele de comunicare propuse de organizatori, inclusiv concursuri și festivități de premiere.

3. După târg: Grupurile de lideri ai operatorilor locali interesați de destinație vor fi invitați în România. Doar după ce vom avea răspunsurile la acest proiect de participare, putem stabili bugetul anual final.

Criterii de selecție a târgurilor:

Participări obligatorii ale României la următoarele târguri: World Travel Market (Londra), IFTM-TOP RESA (Paris), FITUR (Madrid), ITB BERLIN, Milano, New York, Japonia, China.

Crearea de produse, programe multinaționale și interese comune de promovare regională cu țările vecine, respectiv Bulgaria, Serbia, Ungaria și Moldova.

Fondatorul Comisiei de Incoming a ANAT, Gheorghe Fodoreanu, consideră, de asemenea, că este extrem de importantă o colaborare cu INS (Institutul Național de Statistică). Pentru a lua decizii corecte, trebuie să ne bazăm pe date statistice exacte, în conformitate cu realitatea comercială. Iată câteva aspecte importante:

Numărul de turiști și înnoptări pe an: Aceste cifre reflectă interesul pentru destinația noastră, cifre esențiale pentru deciziile ministerului de resort referitoare la cheltuirea bugetului alocat pentru participarea la târguri. Cu cât avem mai mulți turiști și înnoptări, cu atât participarea noastră la târguri devine mai relevantă.

Contravaloarea total finală a încasărilor din turism – incoming – export de servicii este un indicator esențial pentru evaluarea aportului în contextul Produsului Intern Brut. Cifra actuală este departe de potențialul țării noastre. Aceasta reprezintă suma totală a veniturilor generate de turiști și este un factor determinant în calcularea procentajului de participare al incomingului în Produsul Intern Brut (PIB).

Criterii de acordare a fondurilor: ”După ”țopăiala” referitoare la minimis, ar trebui să se stabilească de pe acum criteriile de acordare. Propun o formulă simplă: să luăm în considerare numai sumele încasate prin intermediul băncilor, conform facturilor depuse, indiferent de contravaloarea acestor facturi – o abordare simplă, transparentă și eficace. Imaginea participării României la târgurile internaționale de turism este un mijloc de menținere a comunicării cu Diaspora, de menținere a mândriei naționale și, de ce nu, o motivație puternică pentru a determina Diaspora să revină în țară. Aceste motivații esențiale ar putea determina turiștii să revină în țară. AI (inteligența artificială), pe acest subiect, este partizanul nostru, oferindu-ne informații relevante și sprijin în demersurile noastre”, conchide Gheorghe Fodoreanu.

Related Stories

Descoperă

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Drumeție cu gust de „Brânzeturi dumnezeiești” – pe Via...

La finalul drumeției, participanții vor ajunge la ferma familiei Mădăraș din Agârbiciu, locul unde se nasc celebrele „brânzeturi dumnezeiești”. Părintele Nicolae Mădăraș, împreună cu cei cinci fii ai săi, cresc vaci din rasa „brună de Maramureș” și prepară produse lactate apreciate nu doar în zona Copșa Mică - Mediaș, ci și dincolo de granițele județului, până la Blaj.

Colliers: Industria hotelieră din România, printre cele mai mari...

Raluca Buciuc, Director, Partner of Valuation360 și Advisory Services la Colliers: Românii au continuat să călătorească și să accepte tarife tot mai ridicate, iar Bucureștiul a ajuns la prețuri pe cameră comparabile cu diverse capitale regionale, de la Viena la Varșovia și Praga. Această evoluție a susținut ca perioada 2023-2025 să fie una foarte bună pentru hotelieri, însă creșterea tarifelor în viitor nu se va putea baza doar pe inflație, ci pe diversificarea serviciilor, inovație și utilizarea tehnologiei AI.

Turismul Românesc 2.0: Cum schimbă tehnologia călătoriile românilor

În sectorul turistic, mai mult de jumătate dintre furnizorii de cazare utilizează instrumente precum tarife dinamice (52%) sau chatboți (58%) pentru a servi mai bine clienții și a crește veniturile. În schimb, piețele din Europa de Est, inclusiv România, rămân în mare parte subdigitalizate, multe operațiuni fiind încă realizate manual.

Hello Holidays marchează Ziua Mondială a Turismului cu oferte...

Fiecare ediție a Zilei Mondiale a Turismului are o tematică specială, axată pe provocările și oportunitățile momentului, de la digitalizare și sustenabilitate, până la turismul rural sau incluziunea socială. Este o zi în care industria călătoriilor își reafirmă rolul vital, amintind că fiecare turist contribuie la schimb și înțelegere interculturală.

Eco-Brunch aniversar la Dorna Candrenilor: 15 ani de ecoturism...

Atmosfera de sărbătoare a adunat peste 200 de participanți, oaspeți din țară, din străinătate și din comunitățile locale. Peste 50 de localnici s-au implicat direct în organizare: gospodine și producători locali, soliști și dansatori de folclor, voluntari și meșteri populari.

Categorii populare