Cum trebuie să participe în mod profesionist România la târgurile internaționale de turism

Decizia finală a listei târgurilor ar trebui să fie făcută cu mai mult profesionalism și să fie alocat un timp mai îndelungat de analiză

Care trebuie să fie etapele participării la târguri

Gheorghe Fodoreanu: AI (inteligența artificială), pe acest subiect, este partizanul nostru, oferindu-ne informații relevante și sprijin

”Este îmbucurător că România va fi prezentă la o serie de târguri internaționale de turism în 2024 și 2025. Această inițiativă vine în contextul în care Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) începe să acorde o atenție deosebită organizării și promovării participării țării noastre la evenimentele de profil, încercând să organizeze participările din timp. Însă, timpul acordat breslei profesioniștilor asupra alegerii acestor târguri rămâne scurt, de câteva zile. Decizia finală a listei târgurilor ar trebui să fie făcută cu mai mult profesionalism și să fie alocat un timp mai îndelungat de analiză”, declară Gheorghe Fodoreanu, om de turism cu o experiență de 50 de ani în domeniu, fost președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Profesionalism și dezvoltare

Lista cu cele 37 de târguri selectate acoperă o gamă largă de manifestări complexe, care vizează promovarea industriei turistice a României. Bineînțeles, bunăstarea unei țări este strâns legată de bogăția creată de populație. În acest sens, accesarea fondurilor europene și exportul de servicii (în special incoming) joacă un rol determinant în dezvoltarea economică și culturală a tuturor județelor României. Totodată, investițiile minime sau aproape inexistente ale statului trebuie să fie corectate, iar o politică inteligentă de facilitare a investițiilor în structurile turistice (hoteluri, pensiuni, restaurante etc.) este esențială. De asemenea, trebuie să avem o politică fiscală adecvată, să acordăm credite pe termen lung și să menținem calitatea obiectivelor turistice, consideră Gheorghe Fodoreanu.

Reguli și reflexe de comportament

Lista cu târguri, apărută ”ca din spuma mării”, poate fi discutată și evaluată mai bine după stabilirea și acceptarea unor reguli și reflexe de comportament care se regăsesc pe piață de mult timp.

Etapele organizării unui târg internațional

În primul și în primul rând, este nevoie de respectarea  termenelor de plată impuse de organizatorii de târguri. Organizarea, derularea, evaluarea participării la târguri trebuie
să țină seama de trei etape:

1. Perioada dinaintea târgului: Această etapă trebuie dedicată unei ofensive pe piața media, prin implicarea grupurilor de presă, bloggeri și emisiuni TV. Invitații din țara unde se desfășoară târgul vor contribui la promovarea participării României.

2. În timpul târgului: Pe lângă stand, trebuie să organizăm o serie de activități ofensive de promovare care să atragă atenția asupra destinației România:

► Publicitate clasică prin afișe și postere pe mijloacele de transport.

► Publicitate pe documentele târgului (planul expoziției, harta, interiorul sălii de expoziție etc.).

► Participarea la evenimentele de comunicare propuse de organizatori, inclusiv concursuri și festivități de premiere.

3. După târg: Grupurile de lideri ai operatorilor locali interesați de destinație vor fi invitați în România. Doar după ce vom avea răspunsurile la acest proiect de participare, putem stabili bugetul anual final.

Criterii de selecție a târgurilor:

Participări obligatorii ale României la următoarele târguri: World Travel Market (Londra), IFTM-TOP RESA (Paris), FITUR (Madrid), ITB BERLIN, Milano, New York, Japonia, China.

Crearea de produse, programe multinaționale și interese comune de promovare regională cu țările vecine, respectiv Bulgaria, Serbia, Ungaria și Moldova.

Fondatorul Comisiei de Incoming a ANAT, Gheorghe Fodoreanu, consideră, de asemenea, că este extrem de importantă o colaborare cu INS (Institutul Național de Statistică). Pentru a lua decizii corecte, trebuie să ne bazăm pe date statistice exacte, în conformitate cu realitatea comercială. Iată câteva aspecte importante:

Numărul de turiști și înnoptări pe an: Aceste cifre reflectă interesul pentru destinația noastră, cifre esențiale pentru deciziile ministerului de resort referitoare la cheltuirea bugetului alocat pentru participarea la târguri. Cu cât avem mai mulți turiști și înnoptări, cu atât participarea noastră la târguri devine mai relevantă.

Contravaloarea total finală a încasărilor din turism – incoming – export de servicii este un indicator esențial pentru evaluarea aportului în contextul Produsului Intern Brut. Cifra actuală este departe de potențialul țării noastre. Aceasta reprezintă suma totală a veniturilor generate de turiști și este un factor determinant în calcularea procentajului de participare al incomingului în Produsul Intern Brut (PIB).

Criterii de acordare a fondurilor: ”După ”țopăiala” referitoare la minimis, ar trebui să se stabilească de pe acum criteriile de acordare. Propun o formulă simplă: să luăm în considerare numai sumele încasate prin intermediul băncilor, conform facturilor depuse, indiferent de contravaloarea acestor facturi – o abordare simplă, transparentă și eficace. Imaginea participării României la târgurile internaționale de turism este un mijloc de menținere a comunicării cu Diaspora, de menținere a mândriei naționale și, de ce nu, o motivație puternică pentru a determina Diaspora să revină în țară. Aceste motivații esențiale ar putea determina turiștii să revină în țară. AI (inteligența artificială), pe acest subiect, este partizanul nostru, oferindu-ne informații relevante și sprijin în demersurile noastre”, conchide Gheorghe Fodoreanu.

Related Stories

Descoperă

CCI Suceava organizează o nouă ediție a Salonului Auto...

Salonul Auto Bucovina 2024 este un eveniment de referinţă pentru industria auto, aducând în atenția publicului, ultimele noutăți și servicii în materie de autoturisme, autoturisme de teren, microbuze, vehicule utilitare uşoare, echipamente şi accesorii pentru autovehicule, echipamente şi aparatură pentru service auto, piese şi accesorii auto, car audio & security, tuning, închirieri auto, şcoli de şoferi, transportatori, servicii financiare și asigurări.

ANAT: Prima tabără la mare pentru copii din sistemul...

Președintele ANAT: Ne-am propus să organizăm pe termen lung astfel de tabere, prin care copiii cu posibilități materiale reduse să se bucure de vacanțe în România. Fiecare copil merită să aibă o copilărie fără griji și cu momente cât mai frumoase, iar prin taberele pe care le organizăm pe litoral ori la munte vrem să îndeplinim o parte din dorințele celor mici

Fabrik Fest la Rădăuți: șase evenimente culturale organizate în...

În formatul său inedit, proiectul își propune să valorifice artiști și formații camerale, din  care unele vor fi prezente în premieră în zonă: ansamblu baroc cu instrumente de epocă, cvartet de coarde, cvintet de suflători, duo chitară, voce, vioară și pian la patru mâini, care vor aborda în cadrul concertelor muzica clasică.

Final de vară în România cu Noaptea Muzeelor la...

Noaptea Muzeelor la Sate include o serie de proiecte punctuale de recuperare a patrimoniului uitat, de sporire a gradului de alfabetizare și de expunere la cultură și la patrimoniu a copiilor și a tinerilor din comunitățile rurale. Este un demers de arheologie culturală, care, în fiecare ediție, scoate la lumină valori inestimabile ale României puțin văzute, dar foarte valoroase.

Tururi ghidate, drumeții și degustări de produse locale de...

Cu ocazia acestui eveniment, va fi inaugurat un nou ECO-popAS în Parcul Național Călimani, destinat relaxării și conectării cu natura. Printre atracțiile principale se numără o ramă foto pentru capturarea peisajului impresionant al Pietrosului Călimanilor și un balansoar panoramic ce oferă priveliști spectaculoase, ideale pentru fotografii.

De Sfânta Maria, turiștii vizitează marile orașe din țară...

În minivacanța de Sf. Maria, din punctul de vedere al numărului de rezervări, marile orașe ocupă cel mai mare procent din total, cu 30%, fiind urmate de litoralul românesc, cu 28%, și stațiunile montane, cu 15%. În ceea ce privește tarifele la nivel de țară pentru minivacanța de Sf. Maria, prețul mediu pentru un sejur doi adulți, două nopți, este de 797 de lei. Pentru 4 nopți, prețul mediu crește la 1589 de lei. 

Categorii populare