20 aprilie la Suceava: se lansează documentarul despre Ilie Năstase, în prezența echipei 

            Premiera documentarului NASTY, despre cariera și viața tenismenului român, va avea loc la Suceava, pe 20 aprilie, de la ora 16:00 la Cinema City, în prezența echipei. Biletele au fost puse în vânzare pe site-ul: https://transilvaniafilm.ro/nasty-bilete/ 

            Ilie Năstase, cunoscut drept „băiatul rău al sportului”, a fost adesea descris de presa internațională ca fiind „magnific”, „fermecător”, „temperamental” și „arogant”. Documentarul NASTY, care va fi lansat în cinematografele din toată țara începând cu 16 aprilie, explorează viața și cariera acestui legendar tenisman, primul număr 1 din istoria clasamentului ATP. Filmul aduce în prim-plan controversele care l-au înconjurat și influența sa asupra lumii tenisului, oferind imagini de arhivă inedite și interviuri cu mari sportivi precum Rafael Nadal, Björn Borg, Jimmy Connors, Nadia Comăneci sau Boris Becker. De asemenea, NASTY include și un interviu exclusiv cu Phil Knight, co-fondatorul Nike, care vorbește despre relația sa cu Năstase, primul sportiv profesionist care a semnat un contract cu celebrul brand în 1972.

            Documentarul este regizat de Tudor Giurgiu, Cristian Pascariu și Tudor D. Popescu, fiind distribuit de Transilvania Film. Printre producătorii NASTY se numără Cosmin Hodor (HDR Evolution) și Tudor Giurgiu (Libra Films), iar co-producător este Hanka Kastelicová (Vice President & Executive Producers Documentaries HBO EMEA – HBO Max). 

            În 1972, Ilie Năstase a câștigat primul său US Open și a ajuns în finala Cupei Davis și a Wimbledonului. O combinație irezistibilă de talent, excentricitate și umor au făcut din Nasty (porecla pe care i-a dat-o presa) un veritabil showman admirat de fani, comentatori, dar și de alți sportivi. După Năstase, tenisul nu a mai fost la fel.

            „Ilie Năstase pe teren a fost fabulos. Acest tânăr venit dintr-o țară comunistă a reușit, în doar câțiva ani, să cucerească lumea prin talent și personalitate. Lucrăm de 5 ani pentru acest proiect, timp în care am descoperit arhive impresionante despre cariera și viața lui Năstase și am avut șansa să discutăm cu superstaruri ale sportului, oameni care au fost profund influențați de el. Cred că, în final, eforturile noastre se vor vedea pe marele ecran – un portret al unui personaj complex, mereu surprinzător, greu de definit, care a făcut istorie și pentru România, dar și pentru tenis.” Tudor Giurgiu, regizor și producător.

            Primele imagini din NASTY au fost lansate pe rețelele de socializare @nasty.themovie (Facebook, Instagram & TikTok). Afișul filmului integrează un portret al tenismenului creat de artistul Roger Huyssen pentru a ilustra un interviu cu Năstase apărut în revista Playboy SUA din iunie 1977.

            „Am fost fascinat mereu de lejeritatea lui Ilie Năstase pe teren. Iar eu l-am prins destul de târziu, jucând doar meciuri demonstrative. Am crescut în familie cu numele lui. Mulți specialiști în tenis, inclusiv Björn Borg, spun că doar doi jucători din istorie au avut un har special: Năstase și Federer. Când am citit și autobiografia lui Ilie m-am decis să facem acest film. Acum, când e gata, îmi dau seama că superlativele folosite pentru a-l descrie nu sunt deloc exagerate. În unele momente, el a fost mai popular chiar decât tenisul în sine. 

Asta mi-aș dori să vadă noile generații în Nasty, – o figură inspirațională, care a zguduit lumeaCosmin Hodor, co-producător. 

            „Mă bucură foarte mult că suntem co-producătorii acestui film fascinant despre viața lui Ilie Năstase – o legendă a tenisului, ale cărui meciuri mi-au bucurat copilăria și a cărui carismă pe teren e recunoscută și astăzi. Regizorii au portretizat cu abilitate călătoria acestui sportiv est-european care a depășit granițele cu talentul și personalitatea sa, care i-au câștigat porecla Nasty pentru stilul său captivant și adesea controversat. Acest film prinde esența unui adevărat showman, amintindu-ne de moștenirea lui Năstase și de amprenta pe care a lăsat-o în lumea tenisului.”, spune Hanka Kastelicová (Vice President & Executive Producers Documentaries HBO EMEA – HBO Max)

Related Stories

Descoperă

Aplicația care găsește city break-uri la târgurile de Crăciun....

Românii care vor să călătorească la târgurile de Crăciun trebuie să știe că diferența între o călătorie la începutul lunii și una în perioada sărbătorilor este de la simplu la dublu. Astfel, un bilet dus-întors costă în medie 98 de euro, însă tarifele aproape se dublează în intervalul 24-28 decembrie, când cererea este foarte mare, ajungând la o medie de 187 de euro.

Familiile cu copii până la 14 ani, împreună în...

Vola demarează o strângere de semnături prin care solicită companiilor aeriene să introducă un standard minim obligatoriu pentru rezervările care includ copii până la 14 ani: familiile să aibă garantat dreptul de a sta împreună, fără costuri suplimentare pentru alegerea locurilor.

Târgurile de Crăciun 2025 impulsionează turismul intern: Brașov, Sibiu...

Sezonul târgurilor de Crăciun din România a început oficial, iar datele platformei Travelminit arată o creștere semnificativă a rezervărilor față de anul trecut. Românii aleg din ce în ce mai mult city-break-urile festive interne 🎄✨ #NewsBucovinaro #TârguriCrăciun2025 #Brașov #Sibiu #Craiova #TurismRomânia

Târgurile de Crăciun din Germania se deschid începând cu...

Printre cele mai faimoase târguri se numără Christkindlesmarkt din Nuremberg, recunoscut pentru tradițiile sale vechi de secole și pentru atmosfera autentică de sărbătoare. Peste două milioane de vizitatori participă anual la cele aproximativ 180 de căsuțe roșii și albe, unde se găsesc produse tradiționale precum Lebkuchen, cârnați sau ornamente de Crăciun.

ANAT: România, pe ultimul loc în Europa la turiști...

În 1980, România era vizitată de peste 3,4 milioane de turiști străini. La Revoluție, fluxul se situa la aproximativ 3,2 milioane, odată cu deschiderea frontierelor si afluxul de curioși care doreau să vadă România eliberată de comunism. Dar curiozitatea nu ține loc de strategie, iar ceea ce a urmat a fost o tranziție fără direcție, fără investiții și fără viziune. Astăzi, după mai bine de trei decenii de democrație, deschidere și integrare europeană, numărul turiștilor străini abia depășește 2 milioane.

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Categorii populare