De Sfânta Maria, turiștii vizitează marile orașe din țară și merg pe litoralul românesc. Prețul mediu al unui sejur în weekendul prelungit este de 787 lei-Travelminit.ro

  • În minivacanța de Sf. Maria, din punctul de vedere al numărului de rezervări, marile orașe ocupă cel mai mare procent din total, cu 30%, fiind urmate de litoralul românesc, cu 28%, și stațiunile montane, cu 15%.
  • La mare, cele mai căutate stațiuni sunt Eforie Nord, Costinești, Mamaia și Neptun, în timp ce la munte, Sinaia, Bușteni, Predeal sunt în topul clasamentului.
  • În ceea ce privește tarifele la nivel de țară pentru minivacanța de Sf. Maria, prețul mediu pentru un sejur doi adulți, două nopți, este de 797 de lei. Pentru 4 nopți, prețul mediu crește la 1589 de lei. 

Românii își pregătesc din nou bagajele pentru ultima minivacanța a acestei veri, care va avea loc în perioada 15-18 august, cu ocazia weekendului prelungit de Sfânta Maria. Cei mai mulți dintre ei vor să profite din plin de zilele libere pentru o pauză de relaxare, astfel că deja au făcut rezervări pentru un sejur în țară.

Conform platformei hoteliere online Travelminit, numărul rezervărilor pentru minivacanța de Sf. Maria a crescut în comparație cu restul lunii august, o dovadă în plus a faptului că românii vor să profite de puntea făcută între ziua de joi (15 august) și weekend. Așa cum era de așteptat, cei mai mulți dintre ei se vor îndrepta fie către localitățile de la munte, în special de pe Valea Prahovei, cât și spre litoralul românesc.

De asemenea, cei care nu au reușit încă să-și facă planuri de vacanță trebuie să știe încă mai sunt locuri disponibile la unitățile de cazare din țară, hotelierii și proprietarii de pensiuni și case de vacanță anunțând inclusiv oferte last minute pentru acest weekend.

Care sunt cele mai populare destinații din România pentru minivacanța de Sf. Maria?

Deloc surprinzător având în vedere faptul că suntem în plin sezon estival, litoralul românesc este din nou în topul preferințelor românilor. Nici marile orașe nu vor fi ocolite în acest weekend prelungit, mai ales că turiștii au început să se orienteze tot mai des către city-break-uri în țară.

Din punctul de vedere al numărului de rezervări, marile orașe ocupă cel mai mare procent din total, cu 30%, fiind urmate de litoralul românesc, cu 28%, și stațiunile montane, cu 15%. Celelalte procent au fost distribuite în mod egal între stațiunile balneare, destinațiile rurale mai mici și Delta Dunării, o destinație căutată în special pe timp de vară.

În topul orașelor populare în weekendul de Sf. Maria se află Brașovul și Sibiul, urmate de București, Oradea și Cluj-Napoca, orașe alese frecvent de români pentru un scurt city-break. La mare, cele mai căutate stațiuni sunt Eforie Nord, Costinești, Mamaia și Neptun, în timp ce la munte, Sinaia, Bușteni, Predeal sunt în topul clasamentului. O mențiune specială merită și orașele Gura Humorului și Colibița, care sunt apreciate de tot mai mulți turiști ce le aleg pentru vacanțele lor. În ceea ce privește destinațiile balneare, Sovata, Praid, Băile Herculane, Băile Felix și Băile Tușnad sunt favoritele românilor pentru luna august.

Cât costă un sejur în timpul minivacanței de Sf. Maria?

În ceea ce privește tarifele la nivel de țară pentru minivacanța de Sf. Maria, prețul mediu pentru un sejur doi adulți, două nopți, este de 797 de lei. Pentru 4 nopți, prețul mediu crește la 1589 de lei. 

Pentru destinațiile de la munte, prețul mediu este similar celui de la nivel de țară: un sejur pentru doi adulți, două nopți, costă 759 de lei, o creștere de numai 2.45% față de aceeași perioadă a anului trecut. La mare, un sejur de Sf. Maria pentru doi adulți, două nopți, costă acum 906 lei, cu 5.47% mai mult față de 2023.

„Chiar dacă suntem în plin vârf al sezonului estival, hotelierii încă raportează locuri disponibile la cazări din toată România. În același timp, le recomandăm turiștilor noștri să analizeze cu atenție ofertele noastre last minute: pe Travelminit.ro pot găsi numeroase promoții la prețuri accesibile, astfel încât să se bucure de o vacanță reușită‟, a declarat Rita Szilveszter, Marketing Manager Travelminit.ro.

Related Stories

Descoperă

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

Categorii populare