O Românie de poveste la prima ediție a evenimentului Noaptea Muzeelor la Sate

Pe 2 septembrie, peste 200 de spații muzeale și culturale din România au animat satele și comunele din 37 de județe, cu ocazia primei nocturne muzeale rurale, organizată în  Europa.

Rețeaua Națională a Muzeelor din România mulțumește tuturor entităților muzeale și organizațiilor private care s-au implicat, cu mare entuziasm, în prima ediție a evenimentului Noaptea Muzeelor la Sate și au fost gazde bune pentru mii de vizitatori.

Din județul Suceava, la prima ediție a evenimentului au participat Casa Muzeu Poiana Stampei, Căsuța lui „Moș Didiță”, Frumosu și Muzeul „Anastasie Crimca” și Mănăstirea Dragomirna.

Niciunde în alte părți nu întâlnești atât de multe locuri și lucruri care așteaptă să fie descoperite. Noaptea Muzeelor la Sate este despre un patrimoniu cultural de o diversitate atât de mare încât nouă, echipei proiectului, ne-a depășit demult imaginația. Satul românesc a deschis cu entuziasm pe 2 septembrie o ușă care a purtat publicul într-o lume unde există povești, oameni, colecționari, obiecte, case și locuri uimitoare. A fost prima ediție a celui mai mare proiect de arheologie simbolică, un proces unde poți da la o parte straturi și straturi de istorie, cultură, tradiții, obiceiuri, comportamente, meșteșuguri, artă, superstiții, cântece sau rezistență la rău. A fost un prilej grozav să onorăm acei oameni entuziaști și necunoscuți, acele organizații pline de suflete și minți creative care încearcă să țină în viață nu numai case și monumente din trecut, ci și memoria noastră istorică și culturală. ” – a declarat Dragoș Neamu, Coordonator Departament Relații Internaționale și Proiecte Culturale, manager Noaptea Muzeelor.

Noaptea Muzeelor la Sate a fost prezentă în peste 200 de localități din România, care au acoperit geografic toate regiunile istorice ale țării. Începând cu orele prânzului, până târziu în noapte, publicul a celebrat un patrimoniu cultural fascinant, extrem de divers și plin de culoare. Pe lângă muzee sătești și case memoriale, ateliere educative și spații dedicate copiilor, publicul a putut vizita surprinzătoare chilii ale zânelor și locuințe ale martirilor, ferme de artă și puncte gastronomice pentru degustare, spații de rezidență artistică și muzee de pânze sau cu vise, șezători, fierării magice, case de boieri venețieni din Țara Făgărașului, mori de apă, mori de hârtie, ansambluri nobiliare, ateliere de olărit, păstrători de cipcă, spații ale memoriei și ale rezistenței anticomuniste și anti-colectivizare, mănăstiri, castele, biserici fortificate fabuloase, drumuri tematice, mausolee și multe alte destinații extraordinare.

După centralizarea parțială a datelor furnizate de reprezentanții obiectivelor conectate la noul circuit muzeal, a fost o prezență de mii de vizitatori, cu o medie de 100 pe obiectiv, cu limite minime de 40-45 vizitatori și maxime de 300-400.

Related Stories

Descoperă

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

În luna martie turismul a continuat să scadă- 4,1%...

Adrian Voican, președinte Bibi Group4travel: Frământările politice, economice naționale și internaționale se oglindesc  și în apetitul românilor pentru vacanțe. În contextul anulării Visa Waver pentru Statele Unite ale Americii, multe zboruri s-au anulat. Voucherele de vacanță pentru 2025 abia au început timid să fie solicitate din luna mai așa încât rezervările pentru primele 3 luni s-au bazat pe sumele acordate în 2024 și care nu fuseseră consumate. Practic scăderea din februarie, de 4,5% a sosirilor românilor în structurile de cazare clasificate, fusese un semnal că turiștii sunt mai prudenți în rezervări.

Categorii populare