Vatra Dornei, în topul destinațiilor turistice ale anului 2024 propuse de Clubul Presei de Turism – FIJET România

România este o țară care merită să fie promovată turistic, astfel că membrii Clubului Presei de Turism – FIJET România continuă proiectul intitulat „Destinațiile FIJET România”, ajuns la cea de-a doua ediție.

Clubul Presei de Turism – FIJET România a demarat, pentru al doilea an consecutiv, o acțiune de identificare a zece destinații deosebite din România, pentru a le face și mai cunoscute, în țară și în străinătate (prin intermediul colegilor din filialele naționale ale FIJET World) și pentru a premia felul în care arată și se mișcă turismul din zona respectivă.

Sursa foto: FIJET

Prin acest proiect se dorește să se atragă atenția asupra unor locuri din țară care se remarcă din punct de vedere turistic în mod deosebit, locuri în care lucrurile se fac bine și oamenii merită să fie încurajați pentru eforturile depuse.

Pentru un turist străin care vine prima dată aici, România e o necunoscută mereu surprinzătoare. Din fericire, în ultima perioadă, românii au încercat (și au și reușit) o implicare mai atentă în turism, de cele mai multe ori, plăcut surprinzătoare. România este o țară care merită să fie promovată turistic, pentru că are ce să le ofere oaspeților care-i bat la poartă, indiferent de unde ar veni ei. Stăm încă slab la capitolul promovare turistică, mai slab decât vecinii noștri. De aici ideea de a aduna într-un clasament zece destinații deosebite din țară, pentru a le face și mai cunoscute, în țară și în străinătate (prin intermediul colegilor din filialele naționale ale FIJET World), și pentru a premia felul în care arată și se mișcă turismul din zona respectivă.

Festivitatea de premiere a celor mai votate „Destinaţii FIJET România” este programată joi, 15 februarie, la ora 14.00, la Sala Madgearu, ROMEXPO, Pavilionul B2, în cadrul Târgului de Turism al României.

Membrii FIJET România au fost la fața locului, au văzut cum arată destinațiile, au scris despre ele, le-au propus și le-au votat și acum le prezintă pe site-ul https://clubpresaturism.ro   și pe pagina de Facebook FIJET Romania – Clubul Presei de Turism.

Iată care sunt cele 10 destinații selectate de către membrii FIJET Romania: Târgu Mureș, Timișoara, Grădiștea de Munte, Vânători-Neamț, Iași, Sulina, Jurilovca, Borsec, Vatra Dornei și Rimetea.

Rimetea este pe locul 1, urmată de Vatra Dornei și de Borsec.

Aveți aici descrierile primelor trei destinații ale topului FIJET 2024:

Alte propuneri susținute de jurnaliștii Clubului Presei de Turism – FIJET Romania pentru 2024 au fost Moinești (județul Bacău), Drăgășani (pentru Muzeul Viei – Vinului – județul Vâlcea), Movileni (pentru Delta Moldovei – județul Iași), Șimleu Silvaniei (județul Sălaj), Horezu (județul Vâlcea) respectiv Balotești (pentru complexul Therme – județul Ilfov).

„Este un pur demers jurnalistic, prin care aducem în atenţia publicului destinaţii care nouă ne-au plăcut şi pe care le-am votat. Unele dintre ele poate că nu sunt vizitate de un număr impresionant de turişti, poate că nu sunt aşa de cunoscute, poate că nu au fost intens promovate, dar sunt locuri în care merită să ajungi măcar o dată în viaţă. Chiar este interesant acest exerciţiu, de a bifa, din top 10 al Destinaţiilor FIJET România 2024, pe cele vizitate! De aceea, noi, membrii Clubului Presei de Turism FIJET România, am propus şi am votat locuri în care am ajuns şi care ne-au plăcut. Şi cu cât au plăcut mai multora dintre noi, cu atât au ajuns mai sus în topul realizat de noi, pe care îl prezentăm la început de an, în perspectiva vacanţelor pe care le programăm în acest an”, declară Ștefan Baciu, președintele Clubului Presei de Turism – FIJET România și inițiator al proiectului.

”Proiectul Destinațiile FIJET România este un demers jurnalistic necesar pentru promovarea unor destinații autohtone mai puțin cunoscute, dar care merită să fie descoperite de turistul român sau străin. Clasamentul cuprinde locuri vizitate de membrii Clubului Presei de Turism – FIJET Romania, jurnaliști care au prezentat, în scris, foto și/sau video, destinațiile respective, în media pentru care lucrează și pe canalele social media personale. L-aș vedea mai mult ca pe o listă de propuneri pentru o vacanță în România, nu ca pe o ierarhie a destinațiilor autohtone în 2024”, subliniază Grig Bute, vicepreședinte al Clubului Presei de Turism – FIJET România și coordonator al proiectului.

Clubul Presei de Turism – Federația Internațională a Scriitorilor și Jurnaliștilor de Turism (FIJET) România este asociație profesională, persoană juridică de drept privat română, fără scop patrimonial. Clubul Presei de Turism – FIJET România este format din jurnaliști profesioniști din presa scrisă, online, radio și televiziune care înțeleg nevoile și cerințele membrilor asociației și colegilor. În cele 4 zile ale Târgului de Turism al României (15-18 februarie) vă așteptăm și la standul Clubului Presei de Turism FIJET România, 20B, din Pavilionul B2.

Trofeul „Mărul de Aur”, care a ajuns, anul trecut, la Timișoara, a fost al 7-lea pe care îl primeşte România după cele conferite mănăstirilor cu picturi murale din Bucovina, Deltei Dunării, Mărginimii Sibiului, companiei aviatice Blue Air, municipiului Târgu Jiu pentru operele în aer liber ale lui Constantin Brâncuşi și municipiului Oradea.

Related Stories

Descoperă

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

Categorii populare