MIPE începe promovarea celor 12 rute turistice/culturale din Programul România Atractivă din care face parte județul Suceava

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) va da startul, luna viitoare, campaniei „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” parte a programului România Atractivă, prin care țara noastră își propune susținerea turismului cultural și scoaterea la lumină a sute de obiective culturale încă necunoscute pentru aportul lor deosebit la multiculturalitatea specifică țării noastre precum și promovarea acestora pe plan intern și internațional. Programul România Atractivă este parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru care România a obținut finanțare europeană și a cărui dată de finalizare este 30 iunie 2026.

Proiectul de promovare a celor 12 rute turistice/culturale își propune dezvoltarea unei platforme online în care este încărcat conținut original despre obiectivele culturale alese, crearea unei infrastructuri de semnalizare în teren, prin amplasarea de indicatoare turistice, promovarea obiectivelor mai puțin cunoscute, dar cu o mare valoare istorică și culturală pentru România și pentru întreaga Europă. 275 de obiective culturale vor fi numite principale și vor beneficia de conținut digital original multimedia, iar alte 450 obiective culturale suplimentare se vor regăsi în aceeași platformă, cu linkuri active, astfel încât, experiența turistică să fie una completă.

Programul România Atractivă reprezintă un prim demers pe care România îl face asemenea Greciei și Italiei care are ca scop reactivarea obiectivelor culturale mai puțin cunoscute, relevante pentru istoria și cultura națională și europeană.

„Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale parte a Programului România Atractivă reprezintă o oportunitate pentru repoziționarea țării noastre pe harta turismului internațional. Cu o istorie de mii de ani, România este depozitarul unor veritabile comori istorice și culturale, care vor fi reabilitate și puse în valoare, ca parte a patrimoniului cultural și turistic intern și internațional. Suntem onorați că sarcina de a duce la îndeplinire acest proiect ambițios ne revine nouă și avem încredere că, în următorii ani, rutele turistic-culturale vor deveni un reper pentru călătorul în căutare de experiențe de suflet”, a declarat Răzvan Popescu, subsecretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

MIPE este coordonatorul acestui proiect, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Principalii beneficiari ai proiectului vor fi autoritățile locale, pe baza propunerilor cărora au fost centralizate și incluse obiectivele de pe cele 12 rute, și nu mai puțin important, turiștii români și străini. Prin acest proiect, România are oportunitatea de a se poziționa ca o destinație turistică unde istoria, cultura, tradiția și gastronomia se împletesc într-o manieră originală.

Proiectul Promovarea celor 12 rute turistice/culturale a fost creat în baza unui efort comun în care proprietarii și custozii acestor obiective au transmis propunerile lor către MIPE în vederea includerii acestora în program.

Obiectivele, parte din cele 12 rute turistice, au o importanță istorică și de patrimoniu relevantă, iar odată introduse într-un circuit pot contribui la dezvoltarea economică a comunităților locale în care se află și pot oferi experiențe deosebite turiștilor.

Cele 12 rute sunt:

Ruta castelelor – 21 obiective promovate;

Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;

Ruta culelor – 11 obiective promovate;

Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;

Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;

Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;

Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;

Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;

Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;

Ruta cetăților – 31 obiective promovate;

Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;

Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Important de știut este faptul că o mare parte a obiectivelor culturale vor putea fi vizitate încă de la lansare. Există și un segment din acestea care au intrat sau urmează să intre într-un proces de reabilitare sau restaurare, din acest motiv nu sunt deschise publicului în momentul lansării.

Proiectul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu  asocierea TERRA BUILDING S.R.L. (lider) și EVENTYA Co S.R.L. (asociat), consorțiul care a câștigat licitația organizată de Minister”, în anul 2022. Terra Building SRL este o companie românească specializată în infrastructură rutieră, iar Eventya SRL este o companie specializată în dezvoltarea de  aplicații de travel.

Județul Suceava are obiective incluse în cadrul mai multor rute culturale și turistice.

Related Stories

Descoperă

CCI Suceava organizează o nouă ediție a Salonului Auto...

Salonul Auto Bucovina 2024 este un eveniment de referinţă pentru industria auto, aducând în atenția publicului, ultimele noutăți și servicii în materie de autoturisme, autoturisme de teren, microbuze, vehicule utilitare uşoare, echipamente şi accesorii pentru autovehicule, echipamente şi aparatură pentru service auto, piese şi accesorii auto, car audio & security, tuning, închirieri auto, şcoli de şoferi, transportatori, servicii financiare și asigurări.

ANAT: Prima tabără la mare pentru copii din sistemul...

Președintele ANAT: Ne-am propus să organizăm pe termen lung astfel de tabere, prin care copiii cu posibilități materiale reduse să se bucure de vacanțe în România. Fiecare copil merită să aibă o copilărie fără griji și cu momente cât mai frumoase, iar prin taberele pe care le organizăm pe litoral ori la munte vrem să îndeplinim o parte din dorințele celor mici

Fabrik Fest la Rădăuți: șase evenimente culturale organizate în...

În formatul său inedit, proiectul își propune să valorifice artiști și formații camerale, din  care unele vor fi prezente în premieră în zonă: ansamblu baroc cu instrumente de epocă, cvartet de coarde, cvintet de suflători, duo chitară, voce, vioară și pian la patru mâini, care vor aborda în cadrul concertelor muzica clasică.

Final de vară în România cu Noaptea Muzeelor la...

Noaptea Muzeelor la Sate include o serie de proiecte punctuale de recuperare a patrimoniului uitat, de sporire a gradului de alfabetizare și de expunere la cultură și la patrimoniu a copiilor și a tinerilor din comunitățile rurale. Este un demers de arheologie culturală, care, în fiecare ediție, scoate la lumină valori inestimabile ale României puțin văzute, dar foarte valoroase.

Tururi ghidate, drumeții și degustări de produse locale de...

Cu ocazia acestui eveniment, va fi inaugurat un nou ECO-popAS în Parcul Național Călimani, destinat relaxării și conectării cu natura. Printre atracțiile principale se numără o ramă foto pentru capturarea peisajului impresionant al Pietrosului Călimanilor și un balansoar panoramic ce oferă priveliști spectaculoase, ideale pentru fotografii.

De Sfânta Maria, turiștii vizitează marile orașe din țară...

În minivacanța de Sf. Maria, din punctul de vedere al numărului de rezervări, marile orașe ocupă cel mai mare procent din total, cu 30%, fiind urmate de litoralul românesc, cu 28%, și stațiunile montane, cu 15%. În ceea ce privește tarifele la nivel de țară pentru minivacanța de Sf. Maria, prețul mediu pentru un sejur doi adulți, două nopți, este de 797 de lei. Pentru 4 nopți, prețul mediu crește la 1589 de lei. 

Categorii populare