Mocănița Huțulca

Mocănița de la Huțulca -Moldovița, a fost construită în anul 1888 pentru transportul lemnului exploatat din pădure la gater pe un traseu de cale ferată îngustă.

Linia de cale ferată a fost preluată în anul 1909 de Fondul religionar bisericesc ortodox al Bucovinei, care administra o mare parte din suprafața împădurită și a schimbat ecartamentul liniei de la 800 mm la 760 mm, care este ecartamentul standard.

La început traseul avea 24 de kilometri, iar în anul 1987 sistemul a ajuns la o lungime de 73 kilometri, dar în prezent linia are circa 14 kilometri.

Începând cu anul 2005, mocănița este administrată de Asociația pentru păstrarea liniilor înguste din România, aceasta fiind folosită până în anul 2001 pentru transportul de masă lemnoasă.

În prezent mocănița este o atracție turistică și sunt oferite călătorii de plăcere pe tot parcursul anului.

Linia de cale ferată pornește din stația CFR Moldovița unde poate fi vizionată o colecție de amintiri despre linii înguste care a facut parte din Muzeu de cale îngustă Ybbsitz din Austria și donată de colecționar.

Traseul de cale ferată urmărește albia pârâului Moldovița într-o zonă pitorească specifică Bucovinei.

Capătul liniei este o poiană la marginea unei păduri de conifere unde turiștii pot participa la o masă tradițională bucovineană.

Related Stories

Descoperă

Vola.ro: cât îi costă pe români să evite aglomerația...

Traficul oprit de pe Valea Oltului afectează tot mai mulți români care au drum spre centrul și vestul țării în perioada aceasta, mai ales că suntem în plin sezon al festivalurilor

Președintele ANAT, Alin Burcea, cere statului român să combată...

Alin Burcea: Se fac cazări în apartamente private, pe Litoral și la munte, și nu se plătește nicio taxă. Pe de altă parte, sunt persoane fizice care organizează grupuri, atât în România, cât și în străinătate, la negru, fără licență, fără brevet, și nu plătesc 1 leu statului român. Propun ca vama să verifice ca fiecare autocar să aibă licență de turism iar ghidul brevet

Japonia a devenit noua destinație îndepărtată ”la modă”

La ora actuală, topul destinațiilor alese de români în Japonia este condus de Kyoto, urmat de ⁠Tokyo, ⁠Nara, ⁠Osaka și ⁠Hiroshima.

Românii preferă în continuare concediile pe litoralul românesc. Ce...

Litoralul românesc rămâne în topul preferințelor turiștilor, cu 55% dintre voturile participanților la studiu. Românii sunt și în căutare de stațiuni montane (47%), de tururi prin țară (46%), dar și de stațiuni balneo (43%).

IRI Travel recomandă turiștilor români cum pot ajunge mai...

Românii au fost informați că statul bulgar efectuează lucrări de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse pe propriul sector începând cu 9 iulie, blocând acest pod timp de două luni. Din păcate, lucrările au loc în vârf de sezon estival, îngreunând circulația pentru circa 1,5 milioane de români care merg cu automobilele proprii în Bulgaria, Turcia și Grecia. Într-o primă etapă a reparațiilor circulația rutieră pe pod va fi restricționată pe sensul de intrare în Bulgaria și apoi pe sensul de ieșire, spre România.

ANAT avertizează: lărgirea plajelor este binevenită, dar nu în...

Președintele ANAT, Alin Burcea, își pune întrebarea dacă ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, domnul Mircea Fechet, realizează ce înseamnă să ai lucrări de infrastructură în plin sezon. ”Am realizat, dintr-o eroare, nu s-a înțeles cum să se organizeze licitațiile iar jumătate dintre licitații nu s-au făcut în acest an. Dar să dai acceptul pentru înnisipare în sudul Litoralului, în plin sezon? Are habar domnul ministru că plajele din Neptun sunt acum închise? Este conștient de ceea ce face? La Neptun, noroc cu piscinele și cu un aqua park. Altfel, avem semnale puternice că turiștii sunt deranjați că nu au acces la plaje. La fel procedează și colegul său, primarul din Mangalia, care asfaltează în plin sezon”.

Categorii populare