Mocănița Huțulca

Mocănița de la Huțulca -Moldovița, a fost construită în anul 1888 pentru transportul lemnului exploatat din pădure la gater pe un traseu de cale ferată îngustă.

Linia de cale ferată a fost preluată în anul 1909 de Fondul religionar bisericesc ortodox al Bucovinei, care administra o mare parte din suprafața împădurită și a schimbat ecartamentul liniei de la 800 mm la 760 mm, care este ecartamentul standard.

La început traseul avea 24 de kilometri, iar în anul 1987 sistemul a ajuns la o lungime de 73 kilometri, dar în prezent linia are circa 14 kilometri.

Începând cu anul 2005, mocănița este administrată de Asociația pentru păstrarea liniilor înguste din România, aceasta fiind folosită până în anul 2001 pentru transportul de masă lemnoasă.

În prezent mocănița este o atracție turistică și sunt oferite călătorii de plăcere pe tot parcursul anului.

Linia de cale ferată pornește din stația CFR Moldovița unde poate fi vizionată o colecție de amintiri despre linii înguste care a facut parte din Muzeu de cale îngustă Ybbsitz din Austria și donată de colecționar.

Traseul de cale ferată urmărește albia pârâului Moldovița într-o zonă pitorească specifică Bucovinei.

Capătul liniei este o poiană la marginea unei păduri de conifere unde turiștii pot participa la o masă tradițională bucovineană.

Related Stories

Descoperă

Târgurile de Crăciun din Germania se deschid începând cu...

Printre cele mai faimoase târguri se numără Christkindlesmarkt din Nuremberg, recunoscut pentru tradițiile sale vechi de secole și pentru atmosfera autentică de sărbătoare. Peste două milioane de vizitatori participă anual la cele aproximativ 180 de căsuțe roșii și albe, unde se găsesc produse tradiționale precum Lebkuchen, cârnați sau ornamente de Crăciun.

ANAT: România, pe ultimul loc în Europa la turiști...

În 1980, România era vizitată de peste 3,4 milioane de turiști străini. La Revoluție, fluxul se situa la aproximativ 3,2 milioane, odată cu deschiderea frontierelor si afluxul de curioși care doreau să vadă România eliberată de comunism. Dar curiozitatea nu ține loc de strategie, iar ceea ce a urmat a fost o tranziție fără direcție, fără investiții și fără viziune. Astăzi, după mai bine de trei decenii de democrație, deschidere și integrare europeană, numărul turiștilor străini abia depășește 2 milioane.

Top 5 cele mai căutate destinații din România pentru...

Analiza Travelminit arată că un sejur de 2-3 nopți pentru două persoane și un copil costă în medie între 150 și 700 lei pe noapte, în funcție de destinație și facilitățile disponibile. Stațiunile montane sau balneare oferă pachete speciale pentru familii, cu demipensiune, acces la piscine, saune și activități pentru copii. Rezervările în octombrie permit familiilor să beneficieze de tarife mai avantajoase comparativ cu sezonul de vară și de mai multă liniște, fără aglomerația caracteristică vacanțelor estivale.

Drumeție cu gust de „Brânzeturi dumnezeiești” – pe Via...

La finalul drumeției, participanții vor ajunge la ferma familiei Mădăraș din Agârbiciu, locul unde se nasc celebrele „brânzeturi dumnezeiești”. Părintele Nicolae Mădăraș, împreună cu cei cinci fii ai săi, cresc vaci din rasa „brună de Maramureș” și prepară produse lactate apreciate nu doar în zona Copșa Mică - Mediaș, ci și dincolo de granițele județului, până la Blaj.

Colliers: Industria hotelieră din România, printre cele mai mari...

Raluca Buciuc, Director, Partner of Valuation360 și Advisory Services la Colliers: Românii au continuat să călătorească și să accepte tarife tot mai ridicate, iar Bucureștiul a ajuns la prețuri pe cameră comparabile cu diverse capitale regionale, de la Viena la Varșovia și Praga. Această evoluție a susținut ca perioada 2023-2025 să fie una foarte bună pentru hotelieri, însă creșterea tarifelor în viitor nu se va putea baza doar pe inflație, ci pe diversificarea serviciilor, inovație și utilizarea tehnologiei AI.

Turismul Românesc 2.0: Cum schimbă tehnologia călătoriile românilor

În sectorul turistic, mai mult de jumătate dintre furnizorii de cazare utilizează instrumente precum tarife dinamice (52%) sau chatboți (58%) pentru a servi mai bine clienții și a crește veniturile. În schimb, piețele din Europa de Est, inclusiv România, rămân în mare parte subdigitalizate, multe operațiuni fiind încă realizate manual.

Categorii populare