Ciorbă rădăuțeană

Preparată pentru prima dată în anul 1979, într-un restaurant din orașul Rădăuți, ciorba aceasta face astăzi deliciul multora. Practic, nu poți ajunge la un restaurant sau pensiune din Bucovina și să nu găsești ciorbă rădăuțeană în meniu.

 Pentru o ciorbă cât mai bună avem nevoie de ingredientele cele mai bune. Pentru 10 turiși înfometați e nevoie de un pui mare, crescut la curtea gospodarului, de smântână grasă de vaci, legume proaspete, usturoi pisat și pătrunjel verde, tocat.

Puiul se spală și se pune la fiert în 5 litri de apă cu puțină sare. După ce spumăm bine, punem legumele și lăsam să fiarbă, la foc mic, aproximativ o oră. Se scot carnea și legumele, strecurăm supa și o lăsam să  mai fiarbă. Separat, într-un bol mare punem smântâna, cam 1 kg și gălbenușurile de la 4 ouă, o lingură de usturoi presat, amestecăm totul și încorporăm cu supa. După ce a dat un clocot tragem oala deoparte.

Desfacem carnea de pe oase și o aruncăm în ciorbă, acrim totul cu un strop de oțet și presărăm pătrunjelul.

Se servește cu pâine coaptă pe vatră și cu un ardel iute.

Articolul precedent
Articolul următor

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând...

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Categorii populare