Numărul turiștilor români care au călătorit în Germania în anul 2023 a crescut cu 20% față de anul 2022

În anul 2023, turiștii români au efectuat 760.000 de călătorii cu cel puțin o noapte de cazare în Germania. În comparație cu anul precedent, acest lucru reprezintă o creștere de aproximativ 22%. În cadrul celor 760.000 de călătorii în Germania, românii au petrecut 8,5 milioane de nopți, și astfel Germania reușește să se situeze pe locul 4 în clasamentul destinațiilor de călătorie internaționale ale românilor.

Analizând proveniența turiștilor români, se observă o prezență semnificativă din mai multe regiuni ale României. 24% dintre călătoriile în Germania ale românilor în anul 2023 au fost efectuate de locuitori ai Transilvaniei. Moldova și regiunea București au reprezentat 20%, respectiv 18%. 11% au provenit din regiunea Muntenia, 10% din Banat, 8% din Oltenia, 4% din Crișana, 3% din Satu Mare și Maramureș, iar 2% din Dobrogea.

În anul 2023, românii au continuat să călătorească în Germania din diverse motive, reflectând atât nevoile profesionale, cât și dorințele de petrecere a timpului liber și menținerea legăturilor personale. Structura călătoriilor cu cazare în Germania arată o diversitate a scopurilor acestora, cu un accent major pe turismul de agrement. Astfel, 54% dintre călătoriile cu cazare în Germania au fost călătorii de vacanță. 24% au fost călătorii de afaceri, iar 22% au fost vizite la rude/prieteni și alte călătorii private.

“Germania, ca destinație de călătorie, oferă românilor o alternativă sigură, organizată și calitativă de a-și petrece vacanțele, reflectată prin faptul că 54% dintre călătoriile cu cazare ale românilor în Germania sunt călătorii de vacanță. În plus, ofertele de călătorie axate pe turismul ecologic și sustenabil, precum și accesibilitatea foarte bună sunt extrem de apreciate de români. Germania continuă să fie o destinație atractivă pentru români, atrăgând 24% dintre călătorii din Transilvania, 20% din Moldova și 18% din regiunea București. explică Cristian Sallai, directorul Organizației Germane pentru Turism în Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru, România și Serbia.

UEFA EURO 2024 generează o cerere suplimentară de călătorii.

Peisajul unic de artă și cultură al Germaniei este un motiv puternic de călătorie pentru turiștii internaționali. Din cele 173 de milioane de călătorii cu scop cultural ale europenilor la nivel mondial în 2023, 18,7 milioane de turiști au avut ca destinație Germania, ceea ce o face destinația numărul 1 pentru călătoriile cu scop cultural ale europenilor. În același timp, city-break-urile reprezintă un segment important pentru turismul incoming în Germania: dintr-un total de 31,5 milioane de vacanțe ale europenilor în Germania în 2023, 12,9 milioane de călătorii au avut ca destinație orașele mari – reprezentând astfel o pondere de 41%.

Pentru UEFA EURO 2024, vizitatorii internaționali din cele zece orașe gazdă din Germania se pot aștepta la un program variat care atrage atât pasionații de cultură, cât și pe cei de fotbal, invitându-i la dialog și participare. În cooperare cu EURO 2024 GmbH, un joint venture între DFB și UEFA pentru organizarea turneului, DZT motivează potențialii călători în Germania să exploreze locațiile și împrejurimile, pe lângă vizitarea meciurilor de fotbal, și astfel să-și prelungească șederea. Un alt punct de focalizare al turismului cultural stabilit de DZT în 2024 este cu ocazia aniversării a 250 de ani de la nașterea lui Caspar David Friedrich. Dezvoltările inovatoare în regiunile care au fost odată separate de granița inter-germană, în special ofertele pentru segmentul în creștere ‘Workation’, GNTB le abordează la cea de-a 35-a aniversare a căderii Zidului. Și având în vedere anul 2025, GNTB promovează Chemnitz ca fiind Capitala Europeană a Culturii.

Despre Organizația Germană pentru Turism

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public-privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania în numele Ministerului Federal al Economiei și Energiei (BMWe), fiind sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine  strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare în Centrul nostru de presă online la adresa www.germany.travel/presse.

GNTB are o strategie depășire a provocărilor pandemiei de COVID-19 împărțită pe 3 direcții:

– Creșterea gradului de conștientizare a brandului Destination Germany

– Sprijinirea industriei de turism, prin managementul relațiilor și schimbul de cunoștințe

– Dezvoltarea de planuri de acțiune bazate pe dovezi, pe baza cercetărilor de piață direcționate și a analizei continue a impactului coronavirusului.

Related Stories

Descoperă

Seria de film documentar „Portret gastronomic local” a debutat...

Primul episod poartă publicul în localitatea Vama, la punctul gastronomic local „Hai la Saivan”, cel mai autentic dintre cele 23 de PGL-uri existente în județul Suceava. Povestea acestui colț de Bucovina începe cu un italian-german, Jorg, care, fermecat de frumusețea locului, a visat să ridice pe terenul socrilor săi o casă simplă. Planul modest s-a transformat însă într-un adevărat proiect de recuperare a patrimoniului: el și soția sa, Raluca, împreună cu părinții acesteia, Liliana și Vistic Axentoi, au salvat case tradiționale din lemn și le-au adus la viață pe culmile muntelui, prin restaurări, cu ajutorul unor meșteri în lemn.

Criza turismului intern se adâncește în România: Scăderi semnificative...

În zonele montane, rezervările au scăzut cu 9%, cu o durată medie a sejurului stagnând la 3 nopți și un tarif mediu de 590 lei/persoană. În schimb, segmentul balnear a înregistrat o creștere modestă a vânzărilor, de 2%, cu un tarif mediu de 1.219 lei/persoană și o durată medie a sejurului de 3,9 nopți, în ușoară creștere față de 3,7 nopți în 2024.

Noaptea Muzeelor la Sate și ale sale cinci ecosisteme...

Pe 6 septembrie va avea loc ediția a treia a Nopții Muzeelor la Sate, eveniment ce reunește în acest an peste 140 de obiective culturale din 36 de județe. Vizitatorii au de ales între o ofertă diversă care include case memoriale, complexe arheologice, grădini botanice, biserici fortificate, cule, geoparcuri, spectacole în aer liber, hub-uri țărănești, spații de creație contemporană, focuri de tabără, ateliere și demonstrații de meșteșuguri tradiționale, tururi interactive, expoziții multimedia și muzee dedicate unor teme inedite precum mineritul, gastronomia, istoria viei și a vinului, mituri și povești locale.

Eco-Brunch aniversar în Țara Dornelor, la poalele vârfului Oușoru

Oaspeții vor avea ocazia să petreacă câteva ore tihnite în mijlocul naturii, să guste preparate gătite de producători și gospodari locali, să descopere folclorul autentic al zonei, să se bucure de o drumeție spre vârful Oușoru și să intre în universul meșteșugurilor populare. Toate acestea, în atmosfera de comunitate și autenticitate care definește destinația de ecoturism Țara Dornelor.

Noaptea Muzeelor la Sate 2025: o invitație la lectură...

Pe 6 septembrie 2025 are loc a treia ediție a Nopții Muzeelor la Sate, un eveniment care transformă spațiile culturale din mediul rural în locuri de întâlnire, dialog și descoperire. Ediția din acest an marchează un nou parteneriat cultural, cu Editura Litera, ce aduce o invitație colectivă la lectură.

Sejururi pentru o toamnă de poveste și sărbători în...

Toamna este cu siguranță, unul dintre cele mai bune momente din an pentru a călători. Temperaturile devin mai blânde, destinațiile turistice nu mai sunt aglomerate, iar peisajele capătă culori spectaculoase. Pentru seniorii care își doresc să descopere locuri noi într-un ritm confortabil, dar și pentru cei care își pot organiza vacanțele în această perioadă este pregătită o colecție bogată de sejururi de toamnă și oferte speciale potrivite pentru toate gusturile.

Categorii populare