Numărul turiștilor români care au călătorit în Germania în anul 2023 a crescut cu 20% față de anul 2022

În anul 2023, turiștii români au efectuat 760.000 de călătorii cu cel puțin o noapte de cazare în Germania. În comparație cu anul precedent, acest lucru reprezintă o creștere de aproximativ 22%. În cadrul celor 760.000 de călătorii în Germania, românii au petrecut 8,5 milioane de nopți, și astfel Germania reușește să se situeze pe locul 4 în clasamentul destinațiilor de călătorie internaționale ale românilor.

Analizând proveniența turiștilor români, se observă o prezență semnificativă din mai multe regiuni ale României. 24% dintre călătoriile în Germania ale românilor în anul 2023 au fost efectuate de locuitori ai Transilvaniei. Moldova și regiunea București au reprezentat 20%, respectiv 18%. 11% au provenit din regiunea Muntenia, 10% din Banat, 8% din Oltenia, 4% din Crișana, 3% din Satu Mare și Maramureș, iar 2% din Dobrogea.

În anul 2023, românii au continuat să călătorească în Germania din diverse motive, reflectând atât nevoile profesionale, cât și dorințele de petrecere a timpului liber și menținerea legăturilor personale. Structura călătoriilor cu cazare în Germania arată o diversitate a scopurilor acestora, cu un accent major pe turismul de agrement. Astfel, 54% dintre călătoriile cu cazare în Germania au fost călătorii de vacanță. 24% au fost călătorii de afaceri, iar 22% au fost vizite la rude/prieteni și alte călătorii private.

“Germania, ca destinație de călătorie, oferă românilor o alternativă sigură, organizată și calitativă de a-și petrece vacanțele, reflectată prin faptul că 54% dintre călătoriile cu cazare ale românilor în Germania sunt călătorii de vacanță. În plus, ofertele de călătorie axate pe turismul ecologic și sustenabil, precum și accesibilitatea foarte bună sunt extrem de apreciate de români. Germania continuă să fie o destinație atractivă pentru români, atrăgând 24% dintre călătorii din Transilvania, 20% din Moldova și 18% din regiunea București. explică Cristian Sallai, directorul Organizației Germane pentru Turism în Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Muntenegru, România și Serbia.

UEFA EURO 2024 generează o cerere suplimentară de călătorii.

Peisajul unic de artă și cultură al Germaniei este un motiv puternic de călătorie pentru turiștii internaționali. Din cele 173 de milioane de călătorii cu scop cultural ale europenilor la nivel mondial în 2023, 18,7 milioane de turiști au avut ca destinație Germania, ceea ce o face destinația numărul 1 pentru călătoriile cu scop cultural ale europenilor. În același timp, city-break-urile reprezintă un segment important pentru turismul incoming în Germania: dintr-un total de 31,5 milioane de vacanțe ale europenilor în Germania în 2023, 12,9 milioane de călătorii au avut ca destinație orașele mari – reprezentând astfel o pondere de 41%.

Pentru UEFA EURO 2024, vizitatorii internaționali din cele zece orașe gazdă din Germania se pot aștepta la un program variat care atrage atât pasionații de cultură, cât și pe cei de fotbal, invitându-i la dialog și participare. În cooperare cu EURO 2024 GmbH, un joint venture între DFB și UEFA pentru organizarea turneului, DZT motivează potențialii călători în Germania să exploreze locațiile și împrejurimile, pe lângă vizitarea meciurilor de fotbal, și astfel să-și prelungească șederea. Un alt punct de focalizare al turismului cultural stabilit de DZT în 2024 este cu ocazia aniversării a 250 de ani de la nașterea lui Caspar David Friedrich. Dezvoltările inovatoare în regiunile care au fost odată separate de granița inter-germană, în special ofertele pentru segmentul în creștere ‘Workation’, GNTB le abordează la cea de-a 35-a aniversare a căderii Zidului. Și având în vedere anul 2025, GNTB promovează Chemnitz ca fiind Capitala Europeană a Culturii.

Despre Organizația Germană pentru Turism

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public-privat cu sediul central în Frankfurt pe Main. Reprezintă destinaţia turistică Germania în numele Ministerului Federal al Economiei și Energiei (BMWe), fiind sustinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT dezvoltă şi comunică/sustine  strategii şi produse pentru a extinde imaginea pozitivă a destinaţiilor turistice germane în străinătate şi pentru a promova turismul în Germania. În acest scop, DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări. Regăsiţi informaţii suplimentare în Centrul nostru de presă online la adresa www.germany.travel/presse.

GNTB are o strategie depășire a provocărilor pandemiei de COVID-19 împărțită pe 3 direcții:

– Creșterea gradului de conștientizare a brandului Destination Germany

– Sprijinirea industriei de turism, prin managementul relațiilor și schimbul de cunoștințe

– Dezvoltarea de planuri de acțiune bazate pe dovezi, pe baza cercetărilor de piață direcționate și a analizei continue a impactului coronavirusului.

Related Stories

Descoperă

Vara 2025: Romanii pot zbura cu mai putin de...

Potrivit datelor Vola, inceputul lunii iunie este momentul ideal pentru romanii care vor sa calatoreasca in Europa cu un buget redus. La polul opus, cea mai scumpa perioada ramane luna august, cand tarifele depasesc 300 de euro

Creștere cu 10% a numărului de turiști români în...

Conform datelor Organizației Germane pentru Turism, Germania este pe locul 3 în preferințele turiștilor români. Între ianuarie și martie 2025, Germania a înregistrat 326.429 de înnoptări din partea turiștilor români, o creștere de 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai ieftine vacanțe de vară rezervate de români...

Luna iunie domină segmentul vacanțelor accesibile, fiind preferată de turiștii cu bugete de până la 2000 lei. În schimb, cele mai scumpe vacanțe din sezon s-au rezervat în lunile iulie și august, prețul mediu depășind 5000 lei

Campingul, trend în ascensiune: BIBI Adventure CampFest 2025, propune...

Potrivit unui studiu Statista din 2024, în Europa, numărul celor care aleg campingul a crescut cu 25% în ultimii 5 ani, iar în România, conform Eurostat, numărul turiștilor în campinguri a înregistrat o creștere de 15% față de 2023.

Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de...

Grupul ITH din care fac parte portalurile Vola.ro, Fru.pl si GoVola.com, anunță integrarea directă a zborurilor LOT Polish Airlines în platformele proprii, marcând un parteneriat strategic de referință pentru ambele companii în Europa Centrală și de Est. Parteneriatul este deja activ în toate piețele în care operează Grupul ITH, respectiv România, Polonia și Bulgaria. Această colaborare consolidează poziția grupului ca lider regional în distribuția biletelor de avion.

Turismul european în 2025: Mastercard Economics Institute evidențiază tendința...

Raportul arată că europenii iau deciziile de călătorie în funcție de valorile lor, căutând activități ce implică conexiune, programe de wellness, activități sportive și de aventură și experiențe culinare. În timp ce cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum, raportul evidențiază că pasiunile și dorința de a trăi experiențe cu sens continuă să fie factori esențiali în modelarea industriei turismului.

Categorii populare