Travelminit.ro: în 2024 românii își vor programa cel puțin două city break-uri în țară. Prețul pornește de la 500 lei pentru un sejur

În ultimii ani, turismul balnear a avut o creștere spectaculoasă, mai ales că tot mai mulți români aderă la cultura relaxării.

Urmează o perioadă plină de călătorii pentru români, mai ales că vor putea profita din plin de zilele libere legale și de minivacanțele anunțate pentru acest an. Mai mult decât atât, bugetarii vor beneficia din nou de vouchere de vacanță, în contextul în care guvernanții au precizat că vor acorda tichetele până în 2026 inclusiv, dar și că valoarea lor va crește pentru o anumită categorie.

„2024 va fi anul călătoriilor în România, iar platforma hotelieră online Travelminit.ro va rămâne alături de clienții săi și de toți cei care vor să călătorească în țară, oferind o interfață nouă, mult mai ușor de utilizat, cât și cea mai variată selecție de cazări care acceptă vouchere de vacanță. Primăvara aceasta sunt la mare căutare city-break-urile, sejururile de 2-3 nopți în marile orașe, dar ne așteptăm ca în perioada următoare să se aglomereze și perioada Paștelui, alături de sezonul estival. Recomandăm în continuare rezervările early booking, astfel încât turiștii să profite de prețuri accesibile și de disponibilitate la cazările preferate”, spune Rita Szilveszter, marketing manager Travelminit.ro.

City-break-urile în România: cele mai căutate orașe în rândul turiștilor

În ultima vreme, tot mai mulți români au descoperit avantajele vacanțelor de city-break în țară, datorită prețurilor accesibile, a distanțelor scurte, dar și a varietății activităților. Sibiul și Brașovul câștigă detașat în topul celor mai populare destinații de city-break, indiferent de anotimp, însă nici Iași, Timișoara și Cluj-Napoca nu rămân mai prejos, mai ales datorită evenimentelor culturale organizate în zona lor.

În plus, se observă o tendință tot mai mare pentru vacanțele la SPA, pe măsură ce acest curent ia amploare în România, în sincron cu dezvoltarea stațiunilor balneoclimaterice. În ultimii ani, orașe precum Sovata, Lacu Sărat sau Băile Tușnad au trecut printr-un proces complex de transformare, astfel că turiștii au început să înțeleagă tot mai mult importanța grijii față de sine și să rezerve tot mai des cazări în aceste destinații.

În ceea ce privește prețurile, acestea oscilează, bineînțeles, în funcție de perioadă și de cererea pentru o anumită destinație. În această primăvară, un sejur de două nopți, în cameră dublă, la Brașov și Sibiu, costă, în medie, 500-600 de lei. În Timișoara, un sejur de două nopți costă, în medie, 700 de lei, în timp ce în Cluj-Napoca, tariful pentru un sejur de două nopți, este de 750 de lei. Pentru stațiunile balneare, cum sunt Sovata și Băile Tușnad, prețurile sunt în creștere: 800-900 de lei pentru un sejur de două nopți, însă unitățile de cazare din aceste zone includ, adesea, și acces la centrul SPA în acest pachet.

Minivacanțele din 2024: care sunt cele mai bune perioade de călătorie?

Pentru mulți români, zilele libere legale sunt un reper important în planificarea concediilor, mai ales că aceștia încearcă adesea să lege călătoriile de diferite sărbători și să se bucure astfel de mai multe zile de vacanță.

Din fericire, în următoarele luni vor fi multe oportunități de călătorie, mai ales că urmează multe zile libere legale ce pică în timpul săptămânii și că autoritățile au anunțat deja că se va face punte de o zi cu weekendul, pentru ca turiștii să plece liniștiți în vacanță. Regula este valabilă pentru angajații de la stat, însă, cel mai probabil, multe companii private vor adera la această practică, dacă activitatea le-o permite.

Tocmai din acest motiv, trendul minivacanțelor se menține și anul acesta, când vom avea și cea mai lungă perioadă de libere, cu ocazia Paștelui. Astfel, minivacanța va începe de miercuri, 1 mai (Ziua Muncii) și se va încheia luni, 6 mai, a doua zi de Paște. Pentru data de 2 mai, joi, Guvernul a stabilit să se facă punte, astfel încât românii angajați la stat să beneficieze de mai multe libere de Paște.

O altă minivacanță de care se vor putea bucura turiștii este cea de Rusalii, lunea de după Rusalii (24 iunie) fiind liberă, ceea ce înseamnă că va fi un weekend prelungit numai bun pentru a explora destinațiile din România. O altă oportunitate va fi de Sf. Maria, data de 15 august picând într-o zi de joi. Și de această dată, guvernanții au decis că vineri, 16 august, va fi zi de punte.

Ultima minivacanță din 2024 va fi de Crăciun, prima și a doua zi de Crăciun (25 și 26 decembrie) vor pica miercuri și joi, în timp ce vineri, 27 decembrie, va fi zi de punte stabilită de Guvern.

Ce se va schimba la voucherele de vacanță în 2024?

În ultimii ani, în special pe fondul restricțiilor impuse de pandemie, tot mai mulți români s-au orientat spre turismul intern, spre petrecerea concediilor în țară, astfel că multe destinații autohtone au crescut în popularitate. O altă măsură ce a contribuit semnificativ la dezvoltarea turismului național a fost acordarea voucherelor de vacanță, un stimulent foarte important, de care se bucură, în egală măsură, atât turiștii, cât și hotelierii și jucătorii din industria ospitalității.

Vestea bună este că acestea vor fi emise și în 2024 pentru angajații din mediul de stat, care vor primi vouchere până în 2026. Mai mult decât atât, valoarea lor va crește anul acesta de la 1.450 (cât era până acum) la 1.600 de lei, iar acestea vor fi emise numai pentru angajații al căror salariu net lunar este este sub pragul de 8.000 de lei. Cei al căror salariu depășește acest nivel nu vor mai primi deloc vouchere.

Related Stories

Descoperă

Google Maps aniverseză 20 de ani. Cetatea de Scaun...

Cetatea de Scaun a Sucevei rămâne în top 10 cele cele recenzate atracții turistice din România pe Google Maps. În ultimii ani, evoluția Google Maps este strâns legată de cea a Gemini, platforma AI a Google. Plecând de la capabilitățile Gemini de creație și sintetizare, combinate cu informațiile despre mai mult de 250 de milioane de locuri din toată lumea, Google Maps oferă acum inspirație și sugestii utilizatorilor privind lucruri de făcut și locuri de vizitat doar printr-o interogare naturală.

România a depășit în premieră pragul de 14 milioane...

Adrian Voican: Cu fiecare nou kilometru de autostradă, un suflu diferit se simte în infrastructura României, zonele turistice devin mai accesibile. O companie aviatică românească își propune să unească Capitala cu Bucovina, Maramureș, Crișana prin zboruri zilnice. Noi hoteluri se construiesc, se modernizează și se afiliază lanțurilor internaționale, aducând încredere, prestigiu și turiști prin marketing modern

ANAT: România este una dintre cele mai slab promovate...

ANAT: Lipsa unui fond național de promovare, absența participării la târguri internaționale și o legislație învechită au dus la o competitivitate redusă a țării pe piața globală a turismului. În timp ce multe alte state investesc masiv în promovare și infrastructură, România continuă să rămână în urmă, cu un număr insuficient de turiști străini și cu o industrie subdezvoltată.

Bunătățile din Piața Volantă “Din drag de Bucovina” aparținând...

Participarea la acest eveniment oferă oportunitatea de a promova gastronomia bucovineană, gustul autentic al produselor naturale, parte dintre ele având certificări pe scheme de calitate naționale ca produs tradițional, montan sau ecologic.

ANAT cere numirea unui secretar de stat din industria...

ANAT: Turismul românesc se confruntă cu multiple probleme care necesită o abordare pragmatică și bine informată. Doar o persoană cu experiență directă în industrie poate înțelege nevoile reale ale agenților economici care își desfășoară activitatea în turism și HORECA, ale investitorilor și ale celorlalți actori implicați. Numirea unui lider din afara acestui domeniu riscă să perpetueze o lipsă de direcție și să compromită potențialul turismului de a deveni un motor economic major.

Suceava atrage turiști și prin Piața Volantă: Un loc...

Președintele Asociației „Gustă din Bucovina”, Alexandru Andrieș spune că din ce în ce mai mulți turiști vin să descopere dacă realitatea reflectă ceea ce văd în materialele video de promovare: „Curiozitatea îi ghidează să afle: chiar e așa ca în video-uri? Cu degustări, ceai, povești cu producători și o atmosferă autentică? Și da, pleacă zâmbind și încântați.”

Categorii populare